Ga naar inhoud


[7025/all] SG2100A Digipower/Moteck aansturen met DM7025


Rytec

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn motoropstelling voor elkaar gekregen, ik had deze eerst met de maxplus afgeregeld met usals en wat blijkt? de dreambox berekent het toch iets anders met usal, er zat een verschil van +/-5mm op de motorsturing.

Dat ter zijde, ik ondervind nog het probleem dat indien ik van satelliet verander, ik 2 à 3 keer moet zappen op die satelliet vooraleer die daadwerkelijk gaat draaien.

Wie heeft ervaring met deze motor en kan mij de instellingen meedelen hiervoor?

Ik gebruik ook de LT image maar met Gemini is het hetzelfde geval.

 

dank jullie voor de info.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast ricardo666

Ik heb hem in de as emmer gegooid en een Stab gekocht nu werkt alles normaal.

Ik vond het een waardeloze motor.

Al vindt ik de Stab ook veel te langzaam maar ja was 36volt aansturing gewent vanuit mijn Echostar 3000.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen enkel probleem met de moteck,

 

de eerste tuner staat ingesteld op eenvoudig / motor en de rest gewoon alles standaard, alleen de long. en lat. aangepast.

 

de tweede tuner staat op 2e kabel van gemotoriseerd lnb.

 

Grtn

 

Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Ik heb mijn motoropstelling voor elkaar gekregen, ik had deze eerst met de maxplus afgeregeld met usals en wat blijkt? de dreambox berekent het toch iets anders met usal, er zat een verschil van +/-5mm op de motorsturing.


Heb nog nooit verschil kunnen ontdekken in postie tussen de verschillende ontvangers als ik USALS gebruik,volgens mij kan dat ook niet, of je moet een verkeerde lat/long postie hebben in gevoerd.

Werkt hier al jaren prima, in het verleden ook met de dm7000 en dm7025. Gewoon USALS gebruiken, lat/log positie invoeren en gaan met die banaan.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een idee waar het aan kan liggen. Als er in de dreambox nog posities staan met vaste plekken in de lijst dan neemt hij op de Moteck deze posities en gebruikt USALS niet. Dus als je die lijkst leeggooit dan werkt het plotseling gewoon...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf een stab aan mijn 7025 hangen,echter opeens ook een hoop gekloot met de motor.

Als ik de motor aan tuner 2 hang werkt het wel.

Oorzaak nog niet uitgezocht.

Wat ook belangrijk is dat je een goede lnb gebruikt ivm de stroomsterkte icm de motor.

laat eens weten of het bij jouw ook werkt met tuner 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuner 2 zelfde probleem.

Ik heb gisteren eens door tip van Stefmac de Oozoon versie geïnstalleerd enkel met cccam erop en sattaz settingslijst.

helaas ook veelal de zelfde problemen maar ik vraag me nu af dat indien de schotel niet op het scherm komt of dit dan ook betekent dat de software daadwerkelijk niets stuurt.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik heb een idee waar het aan kan liggen. Als er in de dreambox nog posities staan met vaste plekken in de lijst dan neemt hij op de Moteck deze posities en gebruikt USALS niet. Dus als je die lijkst leeggooit dan werkt het plotseling gewoon...


Welke lijst is dat? en hoe gooi ik die weg zonder de settingslijst te beïnvloeden?
Of moet ik gewoon alle satellieten opnieuw scannen om die "vaste" plaatsen te voorkomen?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je rotor settings eerste scherm staat een tabel met satelliet posities bijvoorbeeld 192 1.... 192 zit op positie 1 enz... In dit geval werkt de goto-X niet voor deze satelliet maar wordt een vaste positie gekozen (die staan default al grof ingesteld in de Moteq).... Als je deze lijst verwijdert dan draait e.e.a. wel goed... De lijst wordt o.a. aangemaakt als je een satelliet finetuned via het tweede rotor scherm...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende nog uitgetest:

Eens met een andere settingslijst gewerkt en dacht dat dit een beter resultaat bleek te zijn maar vanmorgen vroeg haalde ik de box weer uit standby en selecteerde een willekeurige satelliet in het westen en wilde niet draaien.

Selecteerde ik een satelliet in het oosten dan draaide de rotor daar wel heen.

Ik ben toen in de tunerconfiguratie gegaan en daar niets veranderd maar wel op OK gedrukt (opslaan). Daarna draaide hij wel weer naar west en oost.

Maar ik vrees dat ie vanavond als ik weer ga testen hetzelfde euvel zal hebben, zo gaat dit iedere keer.

Ik heb dus ook al andere images geprobeerd.

Momenteel staat de laatste Oozoon erop met updates en gebruik ik de settingslijst van andere forumgebruiker.

 

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...