Ga naar inhoud


[7025/all] SG2100A Digipower/Moteck aansturen met DM7025


Rytec

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Als je een maxplus hebt gebruikt hebt om de moteck af te stellen dan altijd de reset-knop gebruiken van je motor. En niet resetten met de 0-positie van je dreambox.

 

De stappen die je moet doen om de motor te resetten i.c.m. dreambox

 

1 : Dreambox tuner instellen op simple config dus 1 satelliet instellen. Astra.

2 : Herstart de box.

3 : Ga naar buiten toe om de motor resetten hou de reset button minimaal 10 seconden vast.

4 : ga naar het de tuner toe die je wil configureren voor je motor. en vul je de coordinaten in en zet de stroom op 75 mha. en laad een draaibare settingslijst.

 

Ik hoop voor je dat dit werkt anders de motor even laten controleren bij de winkel waar je hem hebt gekocht.

 

Even ter aanvulling gebruik goeie kabels en connectoren als je verlies hebt dan krijgt de motor moeite met het draaien.

 

 

Mazlzlz

Avalon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hartelijk dank voor deze info, ik heb dit net tussen de middag even uitgevoerd en ik hoop dat het zal helpen.

Als ik vanavond de box weer uit standby haal zou de sturing direct moeten werken.

Wat ik wel nog had tijdens het zappen nadat ik deze stappen heb gedaan, was dat ik toch weer ergens op geweest ben waardoor ik nergens geen beeld meer had en heb ik een reboot moeten doen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn hopelijk iets wijzer geworden na gisteravond.

Ik heb dus alles gedaan zoals Avalon heeft uitgelegd en ik moet zeggen het draaien gaat beter maar wat ik ondervonden heb is dat indien ik tuner A aanspreek (Astra1,2,3+HB) dan gaat het lampje uit op de motor.

Neem ik bijvoorbeeld iets op van tuner A of ik zap naar tuner B dan gaat het lampje weer aan en ontvangt ie signaal van de tuner want het oranje lampje knippert even. Maar hij wil dan niet direct draaien.

Ik heb in Oozoon al eens de aantal commando's op 3 gezet maar dat geeft geen verschil.

Maar éénmaal het lampje blijft branden en ik stuur hem naar een andere sat dan lukt het meestal en dan zie je ook bij grotere draaitijd de schotel op je tv.

 

Zou het kunnen dat de opstartfase te lang duurt of dat ie daar teveel stroom vraagt i.c.m. lnb waardoor ie niet gaat draaien?

 

Ook heb ik gisteren eens de lnb losgekoppeld en dat leek naar mijn mening beter te gaan, dus zou ik ook eens een andere lnb kunnen proberen. (nu zit er een inverto single 0,2 op, 1 jaar oud)

 

Gisteravond nog een timer geprogrammeerd voor opname op 12,5°W en de motor ergens naar een sat in het Oosten gedraaid en tuner A geactiveerd op astra1.

Resultaat : geen opname op HDD

 

Dus ik zal een lnb moeten vinden die zeer weinig stroom verbruikt om dan nogmaals te testen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ricardo666

Zou wel kunnen kloppen te weing stroom of storing op de kabel.

 

Bij mij wil het alleen goed werken als ik mijn ander tuner aan laat staan.

Deze staat met een eigen kabel aangesloten op de qaud LNB.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik snel nog een andere lnb gehaald bij plaatselijke winkel, merk Sedea type universeel 0,3dB. Dus een simpele goedkope lnb.

Deze erop gezet en heb goede ervaring tot nu toe. weliswaar komt niet altijd de schotel op het scherm als ie draait maar hij gaat wel naar de gewenste posities.

Ook heb ik de motor op een oostelijke sat gezet, dan naar tuner A geschakeld zodat het lampje op motor uitging.

Timer gezet op een zender op satelliet ergens in het westen waar ik wist dat er beeld op zou zijn.

en ja, de motor ging op dat tijdstip aan, draaide naar die positie en heeft het programma opgenomen.

Uiteraard moet dit wat langere tijd getest worden dus ik houd jullie op de hoogte.

iedereen dank ik toch bij deze voor de tips die ze gegeven hebben.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...