Gast MasterMido Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Ik heb thuis twee DM500-S Dreamboxen. Eerst werkten ze allebei goed. Maar ik was laatst de kamer aan het opruimen had ff de kabels losgehaald van een van de Dreamboxen en toen weer aangesloten maar nu krijgt hij geen IP van de modem(DHCP). De andere Dreambox die op dezelfde manier is aangesloten werkt nog perfect. Wat heb ik geprobeerd: - Hem een static IP gegeven maar nog geen connectie. - De Dreambox met een crosskabel aan één Pc gehangen(Ip met zelfde nummers behalve natuurlijk laatste nummer) hielp niet. Merkte wel als ik de kabel uit de dreambox trok dat de Pc zei dat één van de netwerk kabels is niet goed aangesloten. Er is dus wel een soort van verbinding. -Instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen hielp ook niet. -Geprobeerd met programma's Flashwizzard, Dcc, Dreamup connectie te leggen met de Dreambox hielp ook niet(was te proberen ook al had hij geen netwerk verbinding). - Dreambox al 200 keer opnieuw opgestart. Wanneer de Dreambox op DHCP staat gaat hij steeds naar de instellingen: Ip= 10.0.0.97 Netmask=255.0.0.0 GateWay=127.0.0.1 Dit zijn de standaard instellingen. Ik merk ook dat er een oranjelampje gaat branden in de Dreambox als ik de netwerkkabel erin stop. Bij de goed werkende Dreambox is die groen. Is hij misschien stuk? Ik heb inmiddels een null modemkabel besteld kijken of ik dat ding opnieuw kan Flashen. Maar misschien weten jullie wel zo de oplossing voordat ik dit ga proberen. Alvast bedankt voor de hulp
Gait33 Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 hoi, al een andere netwerk kabel geprobeerd? Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
John van Dreumel Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Je zou ook nog een andere poort op je router kunnen proberen omdat er soms door "onbekende oorzaken" een poort van je router kan sneuvelen. In het ergste geval is je netwerkchip naar O.L.H. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Gast MasterMido Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Citaat: hoi, al een andere netwerk kabel geprobeerd? Ja heb een paar kabelgeprobeerd ook die van de werkende Dreambox. Maar hielp niet. Citaat: Je zou ook nog een andere poort op je router kunnen proberen omdat er soms door "onbekende oorzaken" een poort van je router kan sneuvelen. In het ergste geval is je netwerkchip naar O.L.H. Heb hem aangesloten gehad op de poort van de werkende Dreambox maar ook dat hielp niet
Gast Fr@nk Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Origineel bericht van: MasterMido Wanneer de Dreambox op DHCP staat gaat hij steeds naar de instellingen: Ip= 10.0.0.97 Netmask=255.0.0.0 GateWay=127.0.0.1 Dit zijn de standaard instellingen. Die gateway kan volgens mij nooit werken, want dat is het addres van je loopback. Ik denk eerder dat je gateway 10.0.0.1 of 10.0.0.138 (alcatel modem)
John van Dreumel Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Origineel bericht van: Fr@nk Origineel bericht van: MasterMido Wanneer de Dreambox op DHCP staat gaat hij steeds naar de instellingen: Ip= 10.0.0.97 Netmask=255.0.0.0 GateWay=127.0.0.1 Dit zijn de standaard instellingen. Die gateway kan volgens mij nooit werken, want dat is het addres van je loopback. Ik denk eerder dat je gateway 10.0.0.1 of 10.0.0.138 (alcatel modem) Deze instellingen worden "opgehoest" als er geen verbinding met een netwerk is. En dat blijkt te kloppen. Ik vrees een reparatiegevalletje. Ik zou het ook nog eens een keer kunnen proberen om handmatig de netwerkinstellingen erin te proppen. Mocht je de range niet weten, dan type je in windows eerst cmd en daarna ipconfig /all. Dan zie je de range en ook de gateway. Even in de box aanpassen en eventueel herstarten. Je kunt eventueel ook nog eens de box opnieuw flashen, hoewel ik hier het minste heil in zie. Dat zou je dan seriëel moeten doen als het netwerk niet werkt. Gewoon de speciale versie eens proberen. (Bijgevoegd) Dan heb je echt alles geprobeerd lijkt mij.DreamUp 500 zonder netwerk.zip Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Gast MasterMido Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Citaat: Ik zou het ook nog eens een keer kunnen proberen om handmatig de netwerkinstellingen erin te proppen. Mocht je de range niet weten, dan type je in windows eerst cmd en daarna ipconfig /all. Dan zie je de range en ook de gateway. Even in de box aanpassen en eventueel herstarten. Geprobeerd hielp ook niet Citaat: Je kunt eventueel ook nog eens de box opnieuw flashen, hoewel ik hier het minste heil in zie. Dat zou je dan seriëel moeten doen als het netwerk niet werkt. Gewoon de speciale versie eens proberen. (Bijgevoegd) Dan heb je echt alles geprobeerd lijkt mij. Okej ik krijg morgen de kabel binnen zal het eens proberen. Citaat: Ik vrees een reparatiegevalletje. :S ik hoop het niet. Moet je dat ding dan naar de fabrikant in duitsland sturen?? gaat zeker weer flink centen kosten.
hulkman Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Hoi, Voordat je hem opstuurt, kijk even met een zaklamp in de netwerkpoort. Daar zitten 8 verende pinnetjes in. Soms kan zo'n pinnetje buigen of scheef zitten zodat hij geen goed kontakt maakt. Voor je aan dat poortje gaat prutsen wel eerst netspanningsstekker eruit, en bij voorkeur werken met een niet geleidend voorwerp, bijvoorbeeld een tandenstoker.
Gast MasterMido Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Origineel bericht van: hulkman Hoi, Voordat je hem opstuurt, kijk even met een zaklamp in de netwerkpoort. Daar zitten 8 verende pinnetjes in. Soms kan zo'n pinnetje buigen of scheef zitten zodat hij geen goed kontakt maakt. Voor je aan dat poortje gaat prutsen wel eerst netspanningsstekker eruit, en bij voorkeur werken met een niet geleidend voorwerp, bijvoorbeeld een tandenstoker. Ik heb net even gekeken maar alle pinnetjes zitten nog recht(in iedergeval nog netjes naast elkaar).
Alfi Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Probeer eerst eens de dreambox met static IP instellingen. Neem de instellingen over van je andere dreambox wat betreft gateway en DNS en geeft hem een IP adres die in de range van je router ligt maar die nog niet in het netwerk voorkomt. Kijk dan of het wel of niet werkt. Wat ook kan voorkomen, maar wellicht vergezocht is in dit geval, wanneer je twee 500 clonen hebt (zonder het te weten) kan het voorkomen dat beide boxen exact hetzelfde MAC adres hebben. Als dat het geval is heb je ook een probleem wanneer beide boxen in hetzelfde subnet zitten. Als het statische adres niet werkt, en de boxen ook niet hetzelfde MAC adres hebben dan kan het een defecte netwerk aansluiting zijn op de 500, een defecte netwerkkabel, of het device aan de andere kant van de netwerkkabel (een switch?) Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast MasterMido Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: Alfi Probeer eerst eens de dreambox met static IP instellingen. Neem de instellingen over van je andere dreambox wat betreft gateway en DNS en geeft hem een IP adres die in de range van je router ligt maar die nog niet in het netwerk voorkomt. Kijk dan of het wel of niet werkt. Wat ook kan voorkomen, maar wellicht vergezocht is in dit geval, wanneer je twee 500 clonen hebt (zonder het te weten) kan het voorkomen dat beide boxen exact hetzelfde MAC adres hebben. Als dat het geval is heb je ook een probleem wanneer beide boxen in hetzelfde subnet zitten. Als het statische adres niet werkt, en de boxen ook niet hetzelfde MAC adres hebben dan kan het een defecte netwerk aansluiting zijn op de 500, een defecte netwerkkabel, of het device aan de andere kant van de netwerkkabel (een switch?) Alfi Static adres had ik geprobeerd jammer genoeg mocht ook dat niet baten. Ik heb nog even gekeken of ik geen namaak dreambox versies had maar ze hebben niet de kenmerken van een namaak. Ik heb inmiddels de nullmodemkabel binnen. En heb toen de Dreambox geflasht met de orginele image(van http://www.dream-multimedia-tv.de/). Dit mocht niet baten ik heb toen nog de image van de wel werkende Dreambox gehaald en die eropgezet maar dat hielp ook niet. Ik hoorde iets op een ander forum over een bootloader die een opdonder had gehad en dat die niet meer goed werkte. Is dit een mogelijkheid? hoe herstel ik dit en wat is precies de functie van een bootloader?
Alfi Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: MasterMido Ik heb nog even gekeken of ik geen namaak dreambox versies had maar ze hebben niet de kenmerken van een namaak. Dat zegt niets, ik heb hier een 500 in de kast staan die met geen mogelijkheid van echt te onderscheiden is. Kwam erachter omdat het MAC adres niet bleek te kloppen. Dus toch voor de zekerheid even checken. Maar het lijkt er inderdaad meer op dat de netwerkaansluiting gewoon defect is. Wellicht een ontlading van statische electriciteit bij het loshalen van de UTP kabel. Als ik jou was zou ik de box gewoon ter reparatie aanbieden. In ieder geval succes! Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
metropar Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 citaat: Ik heb net even gekeken maar alle pinnetjes zitten nog recht(in iedergeval nog netjes naast elkaar). ik zou toch eerst eens proberen om de 8 pennetjes van de utp connector achter op de box voorzichtig wat naar buiten te halen wel met de spanning eraf natuurlijk zou me niets verbazen dat het dan weer werkte heb al meerdere malen dit connector probleem gehad bij een 500 gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
The Doctor Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Heb hetzelfde probleem hier ook met een 500s. Heb je reeds een oplossing?
metropar Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 al geprobeerd met de utp connector zoals ik hier boven schrijf? meestal is dat de oorzaak althans dat is mijn ervaring gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen