Ga naar inhoud

[500]+[600] tweede tv aansluiten via component

Aanbevolen berichten

Gast SpiekerJozef
Geplaatst:

Goedemorgen,

Wil graag een tweede tv aansluiten op de DM600. (600 zit dus geen coax aansluiting op, en eerste tv zit op de scart)

Is dit met 12-14 meter kabel mogelijk op de component-aansluiting?

Misschien iemand een tip welke type kabel ik hiervoor moet gebruiken om verlies te beperken?

Tnx,

Gast SpiekerJozef
Geplaatst:

Goed..

- ten eerste tis geen component maar gewoon AV-aansluiting..

- ten tweede ff av-kabel googlen en je kunt op elke hoek van de straat 15 m kabel kopen..

(was laat gistr ;-)

Heb gevonden 15m voor €19,00, moet goed gaan lijkt me.

PRO-X1 Enkelvoudige videokabel

High Quality met 75 Ohm Coaxkabel Videokabel dubbel afgeschermd met vergulde tulp/cinch stekkers.

Geplaatst:

2 TV's aansluiten is niet mogelijk op een 600 volgens mij.

Er zit maar 1 uitgang op. Composiet video OF scart, maar niet beide tegelijkertijd.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]2 TV's aansluiten is niet mogelijk op een 600 volgens mij.
Er zit maar 1 uitgang op. Composiet video OF scart, maar niet beide tegelijkertijd.

Ron

Ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan. Je kunt m.i. gewoon een (goede zwarte met een massieve kern) coaxkabel op de gele tulpuitgang aansluiten en deze naar een beamer cq. tweede tv doorkoppelen. Uiteraard moet je audio ook nog daar naartoe sturen.
Beide uitgangen krijgen wel een identiek formaat gestuurd. Dus niet CVBS naar de beamer en RGB naar de 1e TV. Of welke andere combinatie dan ook. Beide uitgangen worden identiek aangestuurd.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Gast SpiekerJozef
Geplaatst:

> Ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan. Je kunt m.i. gewoon

> een (goede zwarte met een massieve kern) coaxkabel op de gele

> tulpuitgang aansluiten en deze naar een beamer cq. tweede tv

> doorkoppelen.

Misschien niet beter dat ik dan de tulpuitgang ga splitten.. voor tv1 en tv2?!? (hopelijk blijft het beeld een beetje redelijk) Scart naar bv. een LCD-tv is toch meestal RGB? Of daarnaast zo'n scart-verloopstekker erin met tulp-uitgang.

(Heb die 600 reeds besteld, T55 met single LNB's. Daarnaast ligt de - enkele - coaxkabel reeds in de grond ;-)

Geplaatst:

Hallo,

Alles kan!

Als je nu een video/HDD recorder, met tuner, tussen je 600 en je tv zet via scart kun je wel via de coax uit van die video/HDD recorder naar meerdere(!) tv's kijken op het video kanaal.

Alleen is het geluid dan wel mono.

Mijn 600 heeft naast scart een s-video aansluiting, wat ook weer mogelijkheden geeft....

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen