Ga naar inhoud


[TF7710hdpvr] Stuurt tv niet aan via HDMI


wim g

Aanbevolen berichten


HDMI geeft nu eenmaal geen status signaal dat hij actief is. In de scart plug zit daar een apart pootje voor in (pootje 8).

 

Is dus geen Topfield probleem, dat zul je ook met een aangesloten DVD speler enzo hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je waarschijnlijk oude firmware erin zitten.

De laatste versie is de 64

de 69 is de demo pvr versie.

Dat is dus het probleem.

Ik heb het hier ook gehad.

gewoon andere firmware erin zetten.

probleem opgelost.

Succes

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar jij het over hebt Satlux, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat HDMI automatisch schakelt met de TF.

 

Die nummers die je zegt 64 en 69 lijkt mij geen firmware van de TF toe.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is met scart meest zo dat de tv automatisch schakelt naar het kanaal waar het signaal op zit.

Bv videorecorder aan, druk op play en de tv schakelt naar bv av1.

Satellietontvanger aan en de tv schakelt automatisch naar het kanaal waar de satellietontvanger opzit.

 

Dit gebeurt niet bij HDMI.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Melle
Het is met scart meest zo dat de tv automatisch schakelt naar het kanaal waar het signaal op zit.
Bv videorecorder aan, druk op play en de tv schakelt naar bv av1.
Satellietontvanger aan en de tv schakelt automatisch naar het kanaal waar de satellietontvanger opzit.

Dit gebeurt niet bij HDMI.


Ach so,

Dat is idd zo. Ik dacht dat er misschien bedoelt werd dat de TV via een HDMI kabel niet automatisch omschakelt bij 16:9 en 4:3 uitzendingen. Dat doet de mijne namelijk wel.

Ik heb ook de HD box van UPC Digital met alleen een HDMI kabel aangesloten. En wat ik ook wijzig in het menu, die houdt de TV constant in de brede stand.

Maar goed, daar ging het dus niet om. Bedankt voor de les en groeten,
Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn tv's met zgn hotelmode, hier kun je hdmi als startup kanaal selecteren en voila.

De huidige hdmi standaard kan nog niet de auto schakel functie aan die scart wel heeft. De volgende hdmi versie ( ik dacht 1.3 ?) kan dit wel.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
er zijn tv's met zgn hotelmode, hier kun je hdmi als startup kanaal selecteren en voila.
De huidige hdmi standaard kan nog niet de auto schakel functie aan die scart wel heeft. De volgende hdmi versie ( ik dacht 1.3 ?) kan dit wel.


Dat is interessant. Maar nu een vraag. Ik neem aan dat die HDMI kabel die versie 1.3 ondersteunt er nu nog niet is? En als die komt, zal dat dan probleemloos werken met je box? In dit geval dus de HD box van UPC. Of ondersteunen de huidige boxen en satelliettuners geen versie 1.3?

Je begrijpt dat dit weer vragen zijn van iemand die geen verstand heeft van techniek sick,

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze info gelezen op het hdtv forum. Ik denk dat de huidige apparaten dit niet aankunnen maar dat nieuwere versies dit wel in de tekomst kunnen. Waar het allemaal om draait is de hoeveelheid informati overdracht via hdmi. de huidige 1.2 versie is hierin beperkt waardoor er niet geschakeld kan worden zoals bij scart.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...