MarkoA Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Ik ben er al een tijdje mee bezig, maar ik kom er niet uit om op me pc tv te kunnen kijken. Dit is wat ik doe: 1. Ik heb poortnummer 2517 losgegooit in me router op het juiste ip adres. 2. Naar dat ipadres gegaan van me dreambox 3. Daar ingelogt. 4. Op WEB-X-TV geklikt. 5. En hier moet ik dan de zenders kunnen aanklikken die ik wil zien. Maar als ik dan een zender veranderd, dan verandert het op de tv ook. En ik zie verder helemaal niks op me scherm (zie bijlage) Hopelijk kan iemand me verder helpen Wat ik ervoor krijg:
henkie v Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Heb je bij de installatie van vlc ook activex plugin aangevinkt ?? deze is nl nodig.. Als je lokaal inlogd hoef je niets op je router in te stellen, je kan gewoon lokaal je dbox benaderen, via internet heb je veel bandbreedte nodig. Dbox500 heeft ietsje meer moeite met de streams, tenminste dit lees ik vaak. Aangeraden wordt om eerst bedraad te testen omdat wireless nog wel eens ietsje verlies geeft. VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
MarkoA Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Ja die stond al aan bij de normale installatie. De bedrading is goed, dat weet ik zeker Moet ik geen optie aanzetten? in de dreambox?
MarkoA Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 De ene keer heb ik wel, beeld andere keer niet... hoe kut
ruude007 Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Probeer het eens met het programma dream stream .Werkt hier wel op de 500 DM800 HD +oscam Maxdigital XP1000 0scam
Tonskidutch Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 juist dreamstream032a werkt al meer dan een jaar op mijn en mijn families dreambox met goed resultaat vlc en client is wel een heel goede standaard maar is afhankelijk van browser en grafische kaart isntellingen m.a.w. internet explorer 7.x is zwaar voorzien van extra opties en beveiligingen die in je LAN geen enkel nut hebben en enkel WAN nuttig te gebruiken zijn firefox zou dus al meteen een uitkomst kunnen bieden omdat het die overkill aan beveiligingen niet heeft overigens als ik de poort bekijk waarover de stream binnen komt op m'n PC is dat :31992 waarover de meeste images het verwachte beeld sturen dus die huidige instellingen van jou gaan raar genoeg via de router,,,, (in het LAN) waar een poortforwarding portoutside=portinside niet op elkaar afgestemd is cheers Music John Miles
MarkoA Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Dus ik kan beter in de dreambox de poort op 31992 zetten? en vervolgens die open zetten in de router? Of hoeft het openzetten in de router niet persee? Aangezien ik toch alleen maar in het netwerk kijk
ruude007 Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Je moet geen poort openen om intern te streamen .Wel moet ik hier met mijn firwall zone alarm toestemming geven om intern te streamen . DM800 HD +oscam Maxdigital XP1000 0scam
Alfi Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Welk image gebruik je? Ik zou je aanraden om PLi Iolite te installeren daar dit image zapstream gebruikt. Met dit image gaan streamen vanaf een 500 prima. Ik heb vanaf PLi Helenite met zapstream gewerkt op een 500 tot alle tevredenheid. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
MarkoA Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Image? Me pa heeft de dreambox, en die heeft dr de balle verstand van dus ik zit een beetje info te zoeken erover. Hoe kan ik de image vinden?
Gast poktor Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Waarom via de router? Je zit op een LAN, dus alles kan rechtstreeks...
Gast poktor Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Voor de Dreambox bestaan diverse "images": aangepaste exemplaren van de standaard software zoals Dream Multimedia die op de Dreambox levert. diverse groepen hobbyisten zijn hiermee aan de gang gegaan met hele leuke resultaten: Gemini, Pli, Hydra, Ronaldd, enz.. Het is Linux, dus iedereen mag ermee knutselen wat'ie wil.
MarkoA Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Dus ik hoef eigenlijk geen poorten open te zetten in de router? Dan verwijder ik m wel ff:) En als image heb ik Nabilo-sat. kan dat?
Hoeba Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Door op Pli image te googlen, als je die nog zoekt, kun je het vinden. Heb zelf niks geen poorten opengezet, werkt zo ook hier met een 600 en zou op een 500 ook moeten lukken. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen