Ga naar inhoud


Windows Media Center advies gevraagd.


Aanbevolen berichten

Hallo Mede-satters,

 

Ik heb hier een pc staan die ik wil inrichten met Windows Media Center. Het is een P4 2.6Ghz met 1GB geheugen met een TV-card van Philips (Saa7131 chip) en een Matrox G550 videokaart. Is dit voldoende om MCE op te laten draaien?

 

Vraag 2:

Kan ik MCE ook als PVR gebruiken, opnemen dus?

 

BW

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn twee versies van Windows Media Centre. De "oude" is een combinatie met Windows XP en dat is de 2005 versie. De tweede is onderdeel van Windows Vista Home Primium. Ik heb met beiden ruim ervaring en ik moet zeggen dat de Vista versie vele malen beter en stabieler is. Ook het aanpassen van de data-base in Media Player gaat nu soepeler. Media Centre is niets anders dan een schil rond Media Player.

Mij lijkt dat jouw hardware Vista best aankan. Je kan dat overigens zelf testen via deze link.

Upgrade advies Vista

 

Verder heb ik ook Media Portal geinstalleerd en dat is ook een mooi programma. Ik ben alleen niet tevreden over de performance van de database. Verder vind ik - en dat is heel persoonlijk - de Artiest-Album combinatie in MCE-Vista overzichtelijker werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Matjas bedankt voor de info,

 

Ondertussen ook een extra dvbt stick gehaald om te testen.

Ga die eerst proberen aan de praat te krijgen met TotalMedia en/of MediaPortal. Wordt vervolgd.

 

BW

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...