Ga naar inhoud


Ladder tegen Wavefrontier


Fransyvy

Aanbevolen berichten

Gisterochtend werd ik wakker door een omvallende ladder van mijn buurman. Hij (de ladder dus) lag precies tussen de grote schotel en de kleinere schotel. De schotel was in zijn geheel gedraaid dus ik dacht dat ik hem makkelijk kon terugdraaien. Niet dus...Gisteren de hele dag bezig geweest om de afstelling voor mekaar te krijgen. Wat nu vreemd is dat ik helemaal geen hoge snr's meer krijg op astra en hotbird maximaal 70%. Vroeger was dit tegen de 80%. Ik heb het idee dat er iets verbogen is aan de schotel omdat het me gewoon niet meer lukt om een hoger signaal te krijgen zelfs niet op 13 oost die precies in het midden van de schotel zit. Aan 1 kant van het spectrum lukt het nog enigzins. Dat wil zeggen op 28 oost 19,2 oost en 13 oost (net onder de 60% allemaal) maar Thor 1 west en 5 oost krijg ik geen signaal. Of de schotel echt verbogen is kan ik niet zien maar mijn vermoeden is groot.

Kan iemand hier iets over zeggen?

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarschijnlijk is hij wel verzekerd maar denk je dat hij echt verbogen is. Hij heeft namelijk aan 1 kant wel de muur geraakt (de grote schotel). Als je er tegenaan kijkt aan de rechter kant. Aan de linkerkant zitten de LNBs die het nog wel doen.

Zichtbaar verbogen is hij niet maar het zou kunnen.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker weten doe ik dat niet vanaf mijn laptop hiervandaan, maar het lijkt mij wel logisch.

Waarom krijg je anders de boel niet meer goed.

Ik neem aan dat jij de schotel zelf hebt geplaatst en dus ervaring hebt met de wave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem inderdaad zelf geplaatst maar dat is alweer 2 a 3 jaar geleden. Ik heb hem gisteren eerst teruggedraaid zodat ik weer enigszins beeld had en toen ben ik gaan spelen met de elevatie en skew. Het wilde wilde namelijk niet lukken door de lnb's iets te verplaatsen. Het lukt me zelfs niet meer om bijvoorbeeld hotbird die in het midden zit gewoon boven de 70% te krijgen zonder me iets aan te trekken van de rest. Skew zit rond de 96 graden zoals het ook hoort maar de elevatie stond eerst op 37 graden (omdat waarschijnlijk mijn beugel niet helemaal waterpas staat) maar nu moet ik hem op 5 graden minder zetten om een hogere snr te krijgen.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is de rails waarop de lnb's zitten niet gekanteld, verschoven of verbogen.

Beweeg die eens een beetje, om te kijken wat er gebeurt.

Idem voor wat betreft de hulpreflector.

Als je elevatie 5 graden verschoven is zou ik het in die richting zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rail zit nog geod vast en is niet verbogen denk ik. Wat ik denk is dat er op de een of andere manier de brandstreep die de wave maakt nu een knik in zit. Of dat nu komt door de grote schotel of de kleine schotel dat weet ik niet.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat je zou kunnen proberen is om met een losse lnb in de hand het optimale punt te vinden voor de ontvangst.( hoger,lager,links,rechts,verder dichterbij).

Dat geeft je misschien een indruk waar je de fout moet zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook al geprobeerd maar leverde niet veel op. Uiteraard waaide het gisteren behoorlijk en eigenlijk moet je dit soort dingen doen als lekker het zonnetje schijnt.

Ik ga van de week nog eens wat klooien en misschien een prof erbij halen.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin eerst eens met te kijken of je schotel nog wel goed recht is door even twee draden kruislings diagonaal te spannen over de gehele schotel. Blijven de gespande draden vrijwel vrij van elkaar liggen, dan is de schotel nog wel recht.

 

m.vr.gr.

 

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Ladder van de buurman niet beschadigd? :D


anders krijg jij de claim aan je broek smile

ff zonder dollen lijkt erop dat je schotel een flinke opdonder heb gehad.
zou hem ff opnieuw afstellen,en als dat niet lukt in overleg met je buurman een bedrijf het laten doen
hij is immers verantwoordelijk ervoor

dat zeg ik ..............linux

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast peterspelt

de beugel waar de voorste schotel aan hangt, met de lnb's staat niet meer in lijn, heb ik zelf ook meegemaakt.(door vervoer)

kan je proberen door ertegen te drukken. (oost-west en andersom, wel voorzichtig.)

en anders effu alle schroeven en boutje's een beetje losmaken van de stangen waar de beugel en de voorste schotel mee vast zitten,staat ie mischien weer vanzelf in lijn.

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult de beugels er even af moeten halen deze op elkaar leggen. Dan kijken of ze precies hetzelfde zijn. Ik denk dat ze iets verbogen zijn. Ik bedoel de beugels tussen de voorste en achterste schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag bij Henksat een nieuwe T55 gekocht. Deze vond ik toch al een tijdje wat eleganter en in het zwart ook veel mooier. Als iemand de T90 wil komen ophalen en hem dan zelf wil repareren dan is hij welkom. Gratis en voor de niks....

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...