Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom: als ik op de dm 500 een nieuwe img (bv pb-powerboard) zet dan werkt mijn netwerkverbinding prima. Zet ik de dm uit en later weer aan dan doet het netwerk niets meer. Ook geen signaal op de router (lampjes blijven uit). Iemand enig idee wat dat kan zijn.

gr, Kelvin

Geplaatst:

Hoe zet je 'm uit? Netjes via afsluiten of klap, stroom eraf?

Het lijkt er op dat de instellingen niet onthouden worden, deze worden pas bij netjes afsluiten opgeslagen.

Staan de netwerkinstellingen nog net zo als bij installeren?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik zet 'm eerst netjes met de ab uit en daarna stroom eraf. Bij de instellingen staan nog wel dezelfde ip adressen e.d..

Geplaatst:

Geen paniek,ga naar menu dan 5 kies voor herstart,of houdt de standby knop enkele sec vast,en kies dan voor een herstart!! smile

Gebeurd wel vaker,als je de box te snel van de stroom haalt!

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

Herstart hielp niet, ik heb toen een factory reset gedaan. Na IP e.d. weer te hebben ingevuld had ik weer een netwerkverbinding. Vermoedelijk is het te snel de stroom eraf halen de oorzaak, ik ga dit nog verder chechen.

iig bedankt

Geplaatst:

laat hem, na configuratie, i.i.g 1x volledig rebooten.

wat je er daarna meedoet qua afsluiten is niet relevant (lees, zal me worst zijn smile )

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen