Ga naar inhoud


[600PVR] hoe db instellen met rotor ?


Xevor

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn Dreambox ontvangen, omdat ik nog nooit met een Dreambox hebt gewerkt lukt het mij niet echt om het allemaal zo goed in te stellen.

 

Ik had hiervoor een Topfield met twee LNB's (waarvan er eigenlijk maar 1 wordt gebruikt) en een disecq motor.

 

Vandaag had ik de Topfield eruit gehaald en de Dreambox aangesloten, de motor stond al op de positie van Hotbird eigenlijk, ik kreeg al gelijk na het opstarten enkele set-up vragen, ook over de motor waar ik de lengtegraad enzo kon invullen, die heb ik maar geskipt omdat ik niet echt wist wat ik daar moest invullen aangezien de motor al op de goede positie stond van Hotbird.

 

Toen ben ik maar eens gaan kijken of ik kanalen kan ontvangen, ik probeer nu een tijdje naar de kanalen te zoeken maar ik kreeg eerst bij automatisch te lezen dat de lock ofzo niet werd gevonden en bij handmatig kreeg ik 0 resultaten.

 

Misschien handig om de signaalmeting te weten:

 

SNR: 64%

AGC: 100%

BER: 8224

 

Iemand enig idee wat ik het beste zou kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, ik lees nu dat bij een Dreambox de schotel optimaal afgesteld moet zijn..

 

Om de kanalen op topfield te kunnen ontvangen heb ik gewoon met de hand de kanalen te proberen vinden, maar ik denk dat dat nu wel moeilijk gaat worden.

 

Dus dat wordt een satfinder apparaatje kopen of iemand het laten afstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard
Origineel bericht van: Xevor
Ok, ik lees nu dat bij een Dreambox de schotel optimaal afgesteld moet zijn..

Dat is niet specifiek dreambox, dat is voor elke ontvanger zo. wink

Origineel bericht van: Xevor
Om de kanalen op topfield te kunnen ontvangen heb ik gewoon met de hand de kanalen te proberen vinden, maar ik denk dat dat nu wel moeilijk gaat worden.

Waarom? Ik denk dat je rotor gewoon niet goed geconfigureerd is, en de box dus naar de verkeerde satelliet zit te kijken.

Origineel bericht van: Xevor
Dus dat wordt een satfinder apparaatje kopen of iemand het laten afstellen

Ik heb mijn schotel gewoon afgesteld met de satfinder die in de PLi image ingebouwd zit. Laptop wireless naast de schotel, satfinder open. Instellen was zo gebeurd hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WanWizard
Origineel bericht van: Xevor
Ok, ik lees nu dat bij een Dreambox de schotel optimaal afgesteld moet zijn..

Dat is niet specifiek dreambox, dat is voor elke ontvanger zo. wink


Ik had anders wel ontvangs met mijn Topfield receiver, toen het regende of er een beetje wind kwam had ik trouwens geen signaal meer, en niet alle kanalen kon ik ontvangen, maar de meeste wel.

Bij mijn Topfield receiver had ik geen lock geval wat je hier bij een Dreambox wel hebt, blijkbaar, maarjah ik heb zelf weinig verstand van satelliet receivers zelf dus ik kan er ook helemaal naast zitten.

Origineel bericht van: WanWizard
Origineel bericht van: Xevor
Om de kanalen op topfield te kunnen ontvangen heb ik gewoon met de hand de kanalen te proberen vinden, maar ik denk dat dat nu wel moeilijk gaat worden.

Waarom? Ik denk dat je rotor gewoon niet goed geconfigureerd is, en de box dus naar de verkeerde satelliet zit te kijken.


Ik krijg bij een handmatige transponderscan dit te zien als ik hotbird selecteer met een werkende frequentie:

SNR: 64%
AGC: 99%
BER: 16448

Kan het dan nog steeds zo zijn dat die naar andere salliet zit te kijken?

Origineel bericht van: WanWizard
Origineel bericht van: Xevor
Dus dat wordt een satfinder apparaatje kopen of iemand het laten afstellen

Ik heb mijn schotel gewoon afgesteld met de satfinder die in de PLi image ingebouwd zit. Laptop wireless naast de schotel, satfinder open. Instellen was zo gebeurd hoor.


Ik ga maar eens kijken hoe dat precies in elkaar zit laugh

Bedankt voor je reactie iig

Edit: satfinder is trouwens gewoon dat signaalmeting toch :P?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard

Elke satelliet ontvanger wil een lock, of deze dat nu als zodanig meld of niet.

 

Als je BER niet 0 is, dan ontvang je gewoon rommel, en zit je of naar een verkeerde satelliet te kijken (jij denk dat je naar hotbird kijkt, maar je schotel staat anders), of je schotel zit gewoon naast de satelliet te kijken.

 

Afstellen is gewoon erg belangrijk, een centimeter er naast en de ontvangst is 0.

 

Als je box op je netwerk aangesloten is, doe dan vanaf je PC in de browser http://ip-van-je-dreambox. Dan gaat er een wereld voor je open.

 

Welke image draai je op je box? De enhanced satfinder is iets wat alleen in een PLi image zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Xevor
Ik heb vandaag mijn Dreambox ontvangen, omdat ik nog nooit met een Dreambox hebt gewerkt lukt het mij niet echt om het allemaal zo goed in te stellen.

Ik had hiervoor een Topfield met twee LNB's (waarvan er eigenlijk maar 1 wordt gebruikt) en een disecq motor.

Vandaag had ik de Topfield eruit gehaald en de Dreambox aangesloten, de motor stond al op de positie van Hotbird eigenlijk, ik kreeg al gelijk na het opstarten enkele set-up vragen, ook over de motor waar ik de lengtegraad enzo kon
invullen, die heb ik maar geskipt omdat ik niet echt wist wat ik daar moest invullen aangezien de motor al op de goede positie stond van Hotbird.

Toen ben ik maar eens gaan kijken of ik kanalen kan ontvangen, ik probeer nu een tijdje naar de kanalen te zoeken maar ik kreeg eerst bij automatisch te lezen dat de lock ofzo niet werd gevonden en bij handmatig kreeg ik 0 resultaten.

Misschien handig om de signaalmeting te weten:

SNR: 64%
AGC: 100%
BER: 8224

Iemand enig idee wat ik het beste zou kunnen doen?



lengtegrad en breedtegraad in vullen lijkt mijn zo
en dan opde hotbird scannen

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

 

Ik heb met behulp van de web interface satfinder Astra weten te kunnen vinden, maar er is een probleem voor het vinden van Hotbird.

 

Om Astra te kunnen vinden ging ik naar de menu voor de configuratie van de rotor, daar heb je ergens zo'n lijst waar je posities kan instellen en opslaan en een satelliet frequency kan selecteren.

 

Daar had ik Astra geselecteerd en ook in de webinterface had ik toen Astra geselecteerd, uiteindelijk gaf de satfinder aan dat ik een hoog signaal had en geen ber en een lock dus had ik de positie opgeslagen en kon ik op zoek gaan naar de zenders.

 

Astra deed het toen, toen dacht ik hetzelfde te kunnen doen voor Hotbird, maar Hotbird staat niet in de lijst daar, bij de web interface staat die er wel en kom ik uiteindelijk na het draaien op een hoog signaal en geen ber, maar bij het zoeken via de receiver krijg ik wat anders te zien dan de resultaten van het webinterface, volgens mij neemt die gewoon de frequency over van de geselecteerde provider in de receiver.

 

Nou dacht ik misschien is het dan mogelijk om in de menu van het zoeken op zoek te gaan naar Hotbird, maar daar kan je niet de positie van de motor veranderen (naar rechts / links laten draaien). En als die al zelf gaat draaien dan komt die iig niet op de positie van Hotbird uit terwijl Astra al is gevonden.

 

Ik dacht zelf aan om de firmware te update en een nieuwe image erop te zetten, maar ik kan maar geen software update vinden in de expert menu van de Dreambox, die staat er gewoon niet bij, in het boekje en op internet staan allemaal screenshots waar er wel een 'linkje' naar software update staat in de expert menu maar bij mij staat die er niet bij.. Zou dit kunnen komen omdat ik geen hardeschijf heb aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst moet je schotel beter uitgericht worden. Het is duidelijk, dat hij voor de topfield al niet goed stond. Aangezien de dreambox wat kritischer is qua signaal, zul je eerst de schotel correct moeten uitrichten.

 

Dat is de rede dat je een heel aantal satelieten niet kan vinden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan dat ik maar op zoek ga naar iemand om het professioneel te komen afstellen.

 

Het is nu wel vaag geworden, de Hotbird kanalen op mijn Topfield doen het nu ook opeens niet meer terwijl ze het twee dagen geleden nog gewoon deden.

 

Ik krijg gewoon een goed signaal maar geen beeld en hij kan ook geen kanalen vinden, alleen radio zenders. (topfield)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu gelukt om Hotbird te ontvangen op mijn Dreambox.

 

Ik heb na wat gedraai met de motor op de Topfield de Hotbird positie gevonden, daarvoor had ik een setting lijst gedownload met Hotbird kanalen en die op de Dreambox gezet en ik kan de zenders nu bekijken.

 

smile

 

Nu alleen nog een vraagje, hoe kan ik een image uploaden? Ik heb in de expert menu geen software update staan, heb ik daarvoor een hardeschijf nodig of moet ik wat in de instellingen ergens veranderen?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...