Ga naar inhoud


Ik kan Thor niet vinden


henkzwed

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een half jaar woon ik in A'dam, afgelopen weekend schotel geïnstalleerd. Sirus perfecte ontvangst 91%. Echter de Thor is niet te vinden. Voor mij nu net de belangrijkste omdat daar de Zweedse zenders van CanalDigital te vinden zijn waar ik een abonnement op heb. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn.

Op mijn vorige adres (Deventer) werkte het perfect.

Schotel is uitgerust met twee koppen.

Groet, Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je misschien de lnb's verwisseld, of de diseqc schakelaar verkeerd aangesloten?

Sirius is 4,8 east, thor is 1 west. van achter de schotel staand gezien zitten dan de desbetreffende lnb's tegenovergesteld.

Wanneer je achter de schotel staat,is de linker lnb voor de thor en de rechter lnb voor de sirius.

Dus als achter de schotel staat en je kijkt op je ontvanger naar de sirius en je houdt je hand voor rechter lnb, dan zou het beeld moeten wegvallen.

Gebeurt dat niet, dan heb je de verkeerde lnb op de verkeerde sat gericht en moet je de gehele schotel een beetje verdraaien.

In dat geval dan natuurlijk ook de disecq switch bedrading verwisselen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henkzwed
Het probleem is opgelost, Sirius kon ik prima ontvangen, Thor niet, reden was dat er toch een takken tussen stonden. Ik heb hem verplaatst.
Groet, Henk

Waar heb je Thor nu dan geplaatst? Dan kan ik mijn schotel even opnieuw uitrichten. laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is mooi, dat het opgelost is.

Het moeten wel dikke takken geweest zijn, dat je in maart daardoor geen ontvangst had. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...