Ga naar inhoud


Philips 5816 Hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

Voorheen kon ik met mijn Phillips tuner de hotbird kanalen afstemmen, de slechte verwijderen, waarna ik op mijn astra liet zoeken.<P>Vandaag liep ik tegen het volgend eprobleem aan. Bij het scannen kwam de reciever uit op 999 kanalen. Volgens mij zitten er nu meer op de hotbird. <P>Heb ik nu kanalen gemist, de tuner kan niet meer dan 999 kanalen zoeken. Weet iemand een oplossing....

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb ook zoeen ding.<BR>klopt eerst de lmb van de hb losnemen.<BR>dan inscannen via lnb1 op andere volgorde,<BR>(dus niet de c+)<BR>dan na de onbelangrijke kanaalen verweiderd,<BR>te hebben.<BR>zijn er ongeveer 300 over,en 700 leeg.<BR>dan de lnb van de hb weer aansluiten,<BR>en de lnb van astra losnemen.<BR>dan weer inscannen (let op toevoegen!)<BR>via lnb 2 (let wel op de juiste instelling van deze lnb.<BR>pass word zit in het kaartfile.<BR>dus ff origineel c- kaartje gebruiken<BR>bij het inscannen.<BR>na verweideren van de onbelangrijke hb<BR>kanaalen,de start freq van de hb lmb veranderen en weer toevoegen<BR>dan heb je heel wat kanaalen in je philips.<BR>zuig6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is allemaal leuk en prachtig, maar werkt voor geen meter!!!<BR>Eerst Astra af laten zoeken: resultaat 324 "onvangbare" kanalen (dus fta en seca).<BR>Vervolgens Hotbird. Op Hotbird zijn meer als 999 kanalen...De ontvanger stopt bij 999, en leest dus een aantal transponders niet in!<BR>Waarom hebben die ...... van Philips niet gezorgd voor een functie waarbij alleen ontvangbare kanalen (dus fta en seca) worden ingelezen? Nu wordt je opgescheept met Griekse, Russische, enz. die niet te ontvangen zijn en waardoor je boven de 999 kanalen komt, en een aantal wel ontvanbare kanalen niet ingelezen wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

even hierboven staat je oplossing... even de frequentie van de hotbird (sat-2)instelling veranderen en dan wederom toevoegen kiezen.<BR>Het is omslachtig, maar het gaat goed.<BR>Ik heb dit met een Pioneer gedaan met de 'nare' software van C-<P>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zo een Philips DST5816 te leen van een kennis en kom er ook niet uit.<BR>Heb eerst de Astra-kanalen geladen, niet onontvangbare (bijv. Premiere e.d.) kanalen verwijderd, netjes Fransen beij Fransen en Spanjaarden bij Spanjaarden gezet. Hield ongeveer 33o kanalen over.<BR>Vervolgens de Hotbird kanalen laten zoeken, maar een aantal transponders kwamen niet in de lijst. Heeft de ontvanger dan toch te weinig capaciteit voor en Astra en Hotbird? Lijkt me toch sterk...<BR>Vervolgens wilde ik de hele lijst opnieuw installeren. Verschijnt er een bordje, dat meldt dat ik de code in moet voeren. Maar ik heb helemaal geen code ingesteld...<BR>Blijkt dan dus onmogelijk om een nieuwe zenderlijst te maken!<BR>Wat een ellende die Philips...<BR>Gelukkig heb ik zelf mijn Nokia9600. <BR>Wie heeft er meer ervaring met dat kreng van Philips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philips, en alle andere seca ontvangers met *anal+ softwara, hebben een opslag kapaciteit van 999 zenders<P>Bij het zoeken naar b.v Astra is het verstandig om de Hotbird plug uit de switch te halen, en bij het zoeken naar de Hotbird de Astra plug.<P>Dutchboy.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste TT,<P>Dit is nu een antwoord, waar ik dus de ballen van snap. Even een heel klein rekensommetje:<BR>Astra: na het "opschonen" blijven 324 ontvangbare kanalen over.<BR>Dan Hotbird laden: 1015 kanalen.<BR>Samen zijn dat: 1339 kanalen.<BR>En die krijg jij allemaal in een ontvanger met een capaciteit van 999 kanalen??????<BR>Moet je toch eens uitleggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vooruit, ook nog maar eens andersom geprobeerd. Zenderlijst weer leeg gemaakt en eerst Hotbird in laten lezen. ??????<BR>Past niet in de lijst! Alleen Hotbird heeft al meer dan 1000 kanalen. Bij mij ontbreekt bijv. de transponder met Moslim TV en BET...<BR>Seca-ontvanger, bijv. Philips DTS 5816, met twin-LNB? Vergeet het maar, is zinloos!<BR>999 kanalen? Met heel veel passen en meten (al het overbodige steeds verwijderen) krijg je er maximaal 450 werkende kanalen in...<BR>Grappig toch om te constateren, dat je met ontvangers die de mogelijkheid hebben om iedere zender afzonderlijk in de zenderlijst te zetten (bijv. Humax5400, Nokia9600, EchostarAD3000) in feite aan ong. 850 kanalen voldoende hebt, voor ALLE IN NEDERLAND ONTVANGBARE SATELLIETEN!. En die hebben allen juist weer een veel grotere capaciteit...<BR>Onbegrijpelijk en schandalig, dat er nog steeds tal van firma's zijn, die adverteren met seca-dozen.<BR>En door het dictatorschap van Kaneel Pluis bestaan er ook geen seca-ontvangers met meer mogelijkheden. Of heb ik iets gemist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die klungels die de software voor de standaard SECA ontvagers gemaakt hebben hadden het probleem met het te grote aanbod aan kanalen, van ASTRA en HOTBIRD samen, simpel kunnen oplossen.<BR>Door een optie in te bouwen in de software die het mogelijk maakt om te kiezen voor het afzonderlijk installeren van radio en televisie kanalen.<P>Maar dat was natuurlijk te moeilijk voor ze, nu zou je dus verwachten dat ze met een software update komen, nee dus het blijft ang***allig stil uit die hoek.<P>Het is toch ook in hun belang dat ze meer van deze ontvagers verkopen dus ik zou zeggen "Learn from your customers". rolleyes.gif" border="0 <P>Ik vraag mij trouwens af of het uitmaakt wat voor 'n frequentie je bij de tweede schotel opgeeft met betrekking tot het zoeken naar kanalen!<BR>Er was namelijk iemand op dit board die beweerde dat als je de hotbirdkanalen hebt laten opzoeken, en vervolgens de overbodige er weer uithaald, je dan de frequentie bij setup van die schotel moet verhogen zodat hij dan verderop de band begint met het zoeken en zodoende de resterende kanalen die je nog niet hebt (beperking van 999 kanalen) alsnog kunt inlezen. <P>Ik zou graag willen weten of dit werkelijk kan, wie weet hier een antwoord op???<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hetzelfde, ik heb ook alles al geprobeerd maar je zit vast aan het max van 999 kanalen. Vanuit het oogpunt van de C+ software heel slim bedacht, want het klootje pakketje van C+ zal toch niet al te groot worden, en daarom is het ook eigenlijk de bedoeling dat je voor optie 1 kiest (Zoeken op C+ kanalen). Met andere woorden, vanuit de C+ software gezien heeft de ontvanger nog ruimte voor extra FTA kanalen.<P>Kortom: We hebben gewoon de verkeerde ontvanger gekocht, en hier baal ik al een hele tijd van! mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben bang dat je gelijk hebt sapv. de "goedgekeurde" seca doosjes zijn ingericht op een handjevol c+ kanalen, en een aantal fta kanalen. normaalgesproken heb je dus 1 pakket betaaltv (c+), en dan de fta's. je komt dan nooit boven de 999 kanalen uit. met een beetje gehobby kan je dan hotbird er gedeeltelijk bijvogelen, en dan is'tie echt vol. met de komst van de emulatoren, pickaartjes, funcards ed. leest je ontvanger nu ineens alle seca gecodeerde kanalen in. niet nodig te zeggen dat dat er dus wel een paar zijn. je krijgt dus een echt luxeprobleem. teveel zenders, een te krappe ontvanger. verder leer je er meer over, en dan is je ontvanger al snel te klein. 1 oplossing, secadoosje eruit, echte hobbydoos erin. dit is niets nieuws. ben ook ooit met een ontvanger met een draaiknoppen begonnen waarmee je wel een stuk of 12 stations (jawel !) kon ontvangen verdeeld over 3 of 4 sats. dat is al een paar jaar terug, maar ik heb de nodige ontvangers wel versleten. en elke keer dat ik dacht, dit is het helemaal, was het al weer verouderd. elke hobby kost geld, leg je daar maar bij neer. het enige is dat je het thuis ook nog moet kunnen verkopen, want die oude doet het toch nog. we hebben nog nooit zoveel zenders gehad, je hebt toch geen tijd ze allemaal af te zappen. je kijkt nooit films, je zit altijd achter dat ding (pc). deze laatste opmerkingen krijg ik regelmatig naar mijn hoofd (en nog veel meer). maar alla, dwaal af. gewoon een echte ontvanger kopen. (zal ook wel niet de laatste zijn)<BR>peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idee....<BR>Is er iemand met veel tijd, en prog-ervaring?<BR>Maak een editor voor de firmware-file die je dus zelf in de originele seca-doos kunt proppen met je PC.<BR>Hierin kun je dan de zap-lijst zelf samenstellen en zodoende alle troep er uit filteren.<BR>Ik heb al eens zoiets hier op het bord gezien, maar het is nooit verder uitgewerkt.<BR>Wie durft het aan? (ik heb zelf helaas te weinig vrije-tijd). frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou prutsie, ik denk dat jij me de oplossing bracht, alhoewel ik van het weekend toch nog eens die methode met het twee keer laten zoeken op de hotbird ga proberen.<P>Ik heb hier nu een seca van Phillips en een Nokia 9500 Ir*eto ontvanger staan, maar dan maar een echte.<P>Alleen mijn vriendin zeurt nu al over dat ik er nooit naar kijk, maar wel altijd aan het 'rotzooien' ben. Als ik dan een derde schotel wil ophangen zegt ze nog één?<P>Maar ik geloof dat ik niet de enige ben met dit probleem gezien de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed Redcat! Bij het zoeken van de kanalen van de 2e satelliet de frequentie in het menu veranderen. Heb ik ook geprobeerd, maar dan viel het signaal weg...<BR>Enig idee, welke frequenties dan wel zouden werken?<BR>Voor wat betreft het idee om met de computer een settins-lijst in te voeren: voorlopig een illusie. Zowel de seriele poort als de paralelle poort functioneren voor geen meter...<BR>Zitten er, denk ik, alleen voor de versiering op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...