Ga naar inhoud


Kanalen kwijt na opnieuw installeren


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen weekend een 2e lnb gekocht om ook de Hotbird te kunnen ontvangen. Om alles kwijt te kunnen in mijn Philips 7071 heb ik alle kanalen opnieuw geinstalleerd, maar nu ben ik C+, K's en TAQ's kwijt, terwijl ik die voor het opnieuw installeren wel kon ontvangen. Doe ik ergens iets verkeerd? Als ik in het menu kijk naar de abonnementen op mijn kaart dan staan ze er daar wel gewoon bij, vreemd. Heeft iemand dit toevallig al eens meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, ik ken dat probleem. Het is de schuld van C*n*l+ die hebben een C*n*l+ inlees mogelijkheid bedacht waarbij de eerste 500 kanalen van je ontvanger gereserveerd zijn voor zo'n 150 kanalen die hun goed voor ons vinden, er blijven dan nog 500 vrij programma plaatsen over om de rest in te lezen en dat is niet voldoende, kanalen van K**** en T****** die als laatste worden ingelezen en buiten de 999 programma plaatsen vallen worden hierdoor overgeslagen (ruimte gebrek).<P>Je kunt wel alle kanalen krijgen als je inleest zonder de C****+ methode, doe dit eerst op de Hotbird omdat hier de meeste zenders zitten, orden de kanalen en verwijderde alles wat je niet gebruikt, lees vervolgens de Astra in, zo krijg je alles in de Philips.<BR>Duck cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even naar de posting van RedCat.<P>Onderwerp:<BR><B>Handleiding voor standaard SECA ontvangers m.b.t. installatie van ASTRA en Hotbird </B><P>Misschien dat iets vergeten bent of over het hoofd hebt gezien.<P>Is je ontvangst sterkte van LNB 1 na het installeren van de 2e LNB is gelijk gebleven?<P>Nike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt guys, maar dat was niet mijn probleem. Ik heb alles gewoon op de Astra staan, en lees de kanalen willekeurig in (dus niet op de C+ manier), en dan nummert ie gewoon vanaf 1 door, maar zelfs dan kom ik niet hoger dan 402 kanalen. Het lijkt er op dat ik het in mijn kaartje moet zoeken, maar wat ik dan vreemd vind is dat ie voor het opnieuw installeren van alle kanalen, wel alles kon ontvangen, en nu ziet ie C+, K's en TAQ's niet meer, terwijl ik ze wel zie als ik in het menu van mijn box naar de abo's op de kaart kijk, vreemd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan je kaartje kan het niet liggen. Misschien heb je te sterk signaal, de ontvanger wil daardoor sommige kanalen niet installeren. Dit wil wel eens voorkomen. Als je een slope tussen kabel en ontvanger zet en je het signaal verzwakt gaat het wel eens beter. <BR>Dit probleem ken ik trouwens vooral bij de Seca dozen van Strong en Nokia. Bij de Philips heb ik het nog niet meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnxs, maar het heeft helaas niet geholpen. Ik heb het signaal verzwakt, maar kan nog steeds maar 401 kanalen inlezen. Het vreemde is, dat zelfs als ik de kanalen er op de C+ manier op laat zetten, mijn box ze er op zijn eigen manier op zet, Eurosport op 1, en dan verder tot 402, vreemd.... Toch nog maar eens naar het kaartje kijken.... confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt niet aan kaart!<P>Waarschijnlijk heb je een te zwak signaal.<P>Hoe groot is je schotel? Staat deze goed afgesteld?<P>Ik heb dit probleem heel vaak meer gezien.<P>Er zijn twee grote verschillen in te zwak signaal of een schotel die niet helemaal goed staat:<P>1. te zwak signaal<P>Door een slechte coax of veel verlies in pluggen of bijv. met een verzwakkertje:<P>De signaalsterkte daalt naar beneden, maar de kwaliteit van het signaal (BER) blijft op nivo.<P>2. Slecht uitgerichte schotel<P>De signaalsterkte is lager, het ruisnivo is hoger (storingen van andere sattelieten, ruimte-ruis etc...) Door het hogere ruisnivo neemt de BER zeer sterk af!<P>Meestal zie je het al heel snel aan de MTV transponder. Deze heeft een zeer hoge frequentie, en is dus een stuk zwakker (hoe hoger de frequentie hoe meer demping in de kabel etc...)

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...