Ga naar inhoud


philips dsr 2211 ervaringen?


freak

Aanbevolen berichten


Ik gebruik deze ontvanger zelf niet, maar

dit is een geloof ik een gewone standaard canal digitaal/tv vlaanderen ontvanger, dus je kunt er wel canal digitaal en tv vlaanderen in kijken, maar dan moet je telkens de kaart weer verwisselen, omdat deze maar 1 kaartlezer heeft.

Verder zijn hier eigenlijk ook geen leuke dingen mee te doen, ik bedoel daarmee dingen als patchen zodat je gratis naar kanalen kunt kijken of meer als 999 kanalen hebt en je kunt ook maar 2 satellieten bekijken tegelijk.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DSR2211 is - net als de DSR2210 en DSR 2212 - een standaard huis-tuin-keuken ontvanger.

Het is een zgn. CanalDigitaal-goedgekeurde ontvanger. Er is plaats voor 999 kanalen. Het gemak van het apparaat is dat er snel een kanalenlijst in geplaatst kan worden, echter betreft het dan wel de kanalenlijst zoals CanalDigitaal die heeft opgesteld.

Er kan slechts één smartcard in gestoken worden, en zonder deze smartcard kan er geen tv gekeken worden; ook niet naar FTA-kanalen.

Er is geen alternatieve firmware, het apparaat gaat gebrekkig om met een tweede LNB en handmatig kanalen indelen is een ramp.

 

Voor simpelweg tv kijken zonder gedoe is het een ideaal apparaat, maar voor een satelliet-hobbyist is er niet veel aan.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: athloni
Prima machhine voor mensen die gewoon schotel willen kijken met goede beeldkwaliteit en kaartupdates gaan altijd automatisch goed.

Bijna altijd wink Heb tot nog toe 2x een update via de site moeten aanvragen (basis-abo sinds half 2005).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast richard1024

Beste mensen,

 

een vraagje over de dsr 2211.

Ik ben ook in het bezit van de Philips DSR 2211.

Ik heb deze niet nieuw maar overgenomen van iemand (ong 1 jaar oud).

Ik heb nog geen smartkaart aangeschaft,maar ging hem toch alvast even proberen.

Wat opvalt dat hij zonder kaart geen fta kanalen kan ontvangen(dat klopt dus lees ik uit een eerder bericht)maar dat ook zonder kaart geen menu te voorschijn is te krijgen klopt dat???

 

MVG Richard.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Richard, dat klopt dus (helaas).

Er *moet* een kaart in zitten, anders is-ie waardeloos. Ik had gehoopt dat er onderhand wel wat truucs of hacks op internet waren verschenen voor deze machine. Helaas is dat dus niet zo. Mijn exemplaar ligt momenteel niets te doen op zolder.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Richard1M

 

Sluit me uiteraard aan bij de anderen... Het is een huis/tuin/keuken ontvanger van Philips die nog door CDS is gecertificeerd. Het toestel geeft prima beeld en functioneerd goed totdat je er de firmware 60 inzet....Dan loopt ie bij snel zappen vast...

 

Ik heb de mijne in het vuil gegeooid, maar da's een beetje persoonlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast richard1024

Hadrian en anderen bedankt voor uw reactie

ik vond het al vreemd dat de ontvanger niks deed,

ik dacht die is defect,maar het is dus een bekend probleem zonder de kaart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: richard1024
Hadrian en anderen bedankt voor uw reactie
ik vond het al vreemd dat de ontvanger niks deed,
ik dacht die is defect,maar het is dus een bekend probleem zonder de kaart.


zoals de vorige poster ook al zei, het is geen probleem, het zit er met opzet in, net als dat je bij een normale scan ook je zenders niet kunt verplaatsen zoals je zelf wil.

waar het me om gaat is dat eigenlijk alle canal digitaal ontvangers dit hebben.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...