Ga naar inhoud


[DM500] Dreambox hacking


Alfi

Aanbevolen berichten

Als ik een beetje rondzoek kom ik bijvoorbeeld voor de linksys WRT54G een scala aan hardware hacks tegen, inclusief de mogelijkheid om bijvoorbeeld een SD kaartslot in te bouwen.

 

Als ik dit soort dingen probeer te vinden voor de 500S kom ik echter niets tegen. Weet iemand of er mensen bezig zijn met hardware mods voor de 500 en eventueel wat links?

 

Thnx!

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Als ik dit soort dingen probeer te vinden voor de 500S kom ik echter niets tegen.

het zal ook een beetje afhangen van de schema's, die van alle dreamboxen niet of nauwelijks te vinden zijn.

Maar misschien heeft inderdaad iemand een schema voor jouw DB en wilt dit met jou delen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
het zal ook een beetje afhangen van de schema's, die van alle dreamboxen niet of nauwelijks te vinden zijn.
Maar misschien heeft inderdaad iemand een schema voor jouw DB en wilt dit met jou delen.


Voor zover ik weet zijn er van de Linksys ook geen schema's. Ben zelf jammer niet zo'n electronica guru dat ik het zelf kan uitzoeken. Maar het lijkt me wel te gek om een 2GB SD kaart in mijn 500 te kunnen steken en daar alle plugins etc. op te kunnen zetten.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet moest er voor de linksys ook een aparte kernel module gemaakt worden om een SD device te kunnen implementeren. Maar goed, het lijkt er idd op dat er geen hardware hacks zijn voor de 500. Wellicht dat het prijsverschil tussen een linksys en een 500 ook parten speelt.

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet je in vredesnaam "hacken" aan de 500 ? frown

Als je extra mogelijkheden wil dan neem je gewoon een 600.

Vind je dat niet genoeg dan stap je door naar de 7020 of 7025. Daar zitten zo'n beetje alles in wat je zou kunnen verzinnen. Er zijn zelfs nog mensen die het voor elkaar krijgen een DVD brander in een 7025 te "frommelen".

 

Softwarematig wordt er verder verschrikkelijk veel ondernomen. Kijk eens om je heen wat er softwarematig allemaal in elkaar gedraaid wordt voor de diverse dreamboxen.

 

Het lijkt me al met al dus een beetje nutteloos om de 500 te gaan verherbouwen. Zeker ook omdat deze ontvanger niet meer wordt geproduceerd.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Wat moet je in vredesnaam "hacken" aan de 500 ? frown
Als je extra mogelijkheden wil dan neem je gewoon een 600.
Vind je dat niet genoeg dan stap je door naar de 7020 of 7025. Daar zitten zo'n beetje alles in wat je zou kunnen verzinnen. Er zijn zelfs nog mensen die het voor elkaar krijgen een DVD brander in een 7025 te "frommelen".


Reden 1: Omdat het leuk is.
Reden 2: Niet iedereen heeft een paar honderd euro op de plank liggen om even een 600 of duurder aan te schaffen, ik in ieder geval even niet.

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat hakken dan moet je er zeker rekening mee houden dat je je apparaat om zeep helpt. bricken noemen ze dat populair gezegd geloof ik.

En geloof me, het is me al meerdere keren overkomen dat ik goedwerkende apparatuur om zeep geholpen heb door het proberen aan te passen van de hardware. Mijn nick komt niet uit de lucht vallen crazy

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Als je gaat hakken dan moet je er zeker rekening mee houden dat je je apparaat om zeep helpt. bricken noemen ze dat populair gezegd geloof ik.
En geloof me, het is me al meerdere keren overkomen dat ik goedwerkende apparatuur om zeep geholpen heb door het proberen aan te passen van de hardware. Mijn nick komt niet uit de lucht vallen crazy

groeten,
Peter.


Bedankt voor je goedbedoelde raad wink

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een beetje doorbijten, de nieuwe dreamboxen hebben een broadcom chip zoals de linksys producten (wrt54 enz.). Heb in de broadcom productspecs ook gelezen dat er GPIO aansluitingen zijn, dus je kan daar wellicht ook wat mee doen. als je de rest beu bent wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stbx25xx heeft net zo goed GPIO

 

Als je leuke dingen wilt doen kun je volgens mij makkelijker de compoort gebruiken. Daar kun je bijvoorbeeld een lcd op aansluiten. Meer info op IHAD en hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...