Ga naar inhoud

[7000S] hoe opgenomen programma's op HDD van ene db op andere db bekijken ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van twee dreamboxen.Op een van de dreamboxen heb ik vanaf vandaag een harde schijf zitten.

Nu wil ik graag op de andere dreambox opgenomen programma's zien.

Is dit mogelijk en hoe moet ik dat instellen?

Op beide of op een dreambox.

Groetjes,

Anton.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Anton48
Ik ben in het bezit van twee dreamboxen.Op een van de dreamboxen heb ik vanaf vandaag een harde schijf zitten.
Nu wil ik graag op de andere dreambox opgenomen programma's zien.
Is dit mogelijk en hoe moet ik dat instellen?
Op beide of op een dreambox.

Bedankt voor je reactie maar daar weet ik te weinig vanaf ik zie graag voorbeelden

Groetjes,

Anton.

Geplaatst:

Anton48 zoek eens even op howtodo nfs mounten dm naar dm

alleszins is het met nieuwere images een pietsie anders dan de beschrijving in zo'n howto.pdf

maar het principe is identiek

ik heb een howto toegevoegd

tis in duitse taal geschreven

en nog een algemeen uitleg tekstbestand voor meerdere mount types

hopelijk helpt dat verder

cheers

Music

John Miles

Geplaatst:

Tonskidutch,

Dank voor de duidelijke beschrijving. Ik heb vanmiddag even remote bij anton48 meegekeken. Hij heeft de instellingen staan zoals aangegeven (uiteraard wel met zijn eigen ip-adressen e.d.). Toch krijgen we de mount niet voor elkaar. We hebben zowel nfs, cifs als samba geprobeerd; geen van de opties werkend gekregen. Dreambox is wel te pingen en te bereiken via ftp en telnet.

Bij mijzelf heb ik het echter al geruime tijd via cifs werken naar een hd van mijn pc. Heb het even vanmiddag even getest van dreambox naar dreambox en dat ging ook (bijna) gelijk goed.

Nog geen idee waarom het bij anton48 niet werkt. Het enige wat nog niet gedaan is zijn de hostfiles (heb ik zelf niet in gebruik, alleen dns). Zal dit binnenkort nog even proberen, anders bij hem thuis verder zoeken wat er fout gaat.....

Groeten,

Egon

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Geplaatst:

dm 7000-1

image + versie

intern - ip

dm 7000-2

image + versie

intern - ip

mount 1 op 2 of anders om

in de voorbeelden van de bijlagen boven is het redelijk duidelijk hoe de basis instellingen moeten staan, met eigen ip-nummer natuurlijk

en

met juiste mountpoint afhankelijk van het image

ik kan natuurlijk niet raden wat er allemaal geinstalleerd is en ook niet waarom jullei 2 het niet voor elkaar krijgen.

test eens een cifs mount op Anton48 zijn pc als referentie

cheers

Music

John Miles

Geplaatst:

DM-7000 1:

PLI Iolite (30-12-2007)

192.168.1.2 (geen ingebouwde hd)

DM-7000 2:

PLI Iolite (30-12-2007)

192.168.1.4 (ingebouwde hd)

mount moet dus gemaakt worden van dreambox 1 naar 2

Mounten naar pc hebben we inderdaad ook al geprobeerd. Dit werkt wel goed. Zojuist ook de hostfiles aangepast; heeft helaas ook niet geholpen.

Bijgesloten de schermafdrukken van de webinterface zoals het nu ingesteld is. Bovenste afbeelding is mount naar pc; dit werkt.

Onderste afbeelding is mount van dreambox 1 naar dreambox 2. dit werkt niet (uiteraard eerst mount naar pc verbroken). Server directory is ook met kleine "h" van harddisk gedaan; werk ook niet. Ook niet met hdd, /hdd, /hdd/, media/hdd/ e.d . Ook options leeg laten heeft niet geholpen.

Zoals eerder aangegeven werkt het bij mijzelf prima, zowel naar pc als van db naar db. Ik gebruik de eerste pli-iolite images.

Misschien dat iemand nog een idee heeft wat er bij anton48 fout gaat; anders ga ik er binnenkort even op locatie kijken...

post-19163-1318259697,2275_thumb.jpg

post-19163-1318259697,2601_thumb.jpg

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Geplaatst:

volgens mij is er geen media map op een dm 7000

(ik ken Pli niet zo goed, overigens)

ik dacht dat het of mnt/hdd is of var/hdd

en automount moet je wel aanvinken

de dreambox herstarten

cheers

Music

John Miles

Geplaatst:

@Tonskidutch: in PLi werkt /media ook op de 7000 e.d. zoals dat al op de 7020 en 600 is. Andere images hebben dit inderdaad niet.

@ehm44: Heb je op de 7000 met harddisk, "Samba server" geinstalleerd? (onder Downloads/Extra services). Daarna in "Services to run" Samba aanvinken en 't zou meteen moeten werken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000
@Tonskidutch: in PLi werkt /media ook op de 7000 e.d. zoals dat al op de 7020 en 600 is. Andere images hebben dit inderdaad niet.

@ehm44: Heb je op de 7000 met harddisk, "Samba server" geinstalleerd? (onder Downloads/Extra services). Daarna in "Services to run" Samba aanvinken en 't zou meteen moeten werken.

Maar waarom werkt het bij mij niet.Wat doen wij fout?

Groetjes,

Anton.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Anton48
Origineel bericht van: dAF2000

Maar waarom werkt het bij mij niet.Wat doen wij fout?

Maar heb je 't wel geinstalleerd?

Ik heb hier zelf de mount ook geprobeerd (tussen 7000 en 600 dan) en er is niks mis mee. Je kunt 't ook via telnet proberen, om een foutmelding te zien:
mount -t cifs //192.168.1.4/Harddisk /media/hdd -o user=root,pass=dreambox
Geplaatst:

dAF2000

Samba was inderdaad geinstalleerd en actief. Ik heb nu het mount commando zoals aangegeven uitgevoerd en dat werkt wel.....

root@dm7000 ~ # mount

/dev/root on / type squashfs (ro)

none on /dev type devfs (rw)

/proc on /proc type proc (rw,nodiratime)

devpts on /dev/pts type devpts (rw)

none on /tmp type ramfs (rw)

/dev/mtdblock/1 on /var_flash type jffs2 (rw,noatime)

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /media/usb type ext3 (rw)

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /var type ext3 (rw)

//192.168.1.4/Harddisk on /media/hdd type cifs (rw,nodiratime,unc=\192.168.1.4\H

arddisk,username=root,rsize=16384,wsize=16384)

Heb het mount commando nu maar in het init bestand toegevoegd; wordt in ieder geval de mount gemaakt na een herstart.

Blijft vreemd dat het bij Anton48 via de webinterface niet werkt, bij mij (en vele anderen) gaat dat wel goed.

Bedankt voor de hulp,

Egon

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen