Ga naar inhoud

[all] ervaringen gevraagd Dreambox i.c.m Nas/Server

Aanbevolen berichten

Gast ronnie42
Geplaatst:

Nou is een harde schijf in een dreambox altijd een beetje een "hot" item geweest en met hot bedoel ik dat het dus eigenlijk soms erg warm kan worden in de box.

Is zo'n Nas/server dan geen optie? Ik heb zelf ook een schijf in mijn box zitten maar zit te denken aan zo'n server, redelijk goedkoop een server zonder schijf koop je op die bied-pagina toch al voor zo'n 60/70 euro zelf een 500GB er in stoppen die je ook op de kop kunt tikken voor minder dan 100 euro's en je hebt een server waar je veel mee kunt naar mijn idee!

Buiten het opslaan van opnames van de box kun je er b.v ook een kleine huis tuin en keuken webpage mee hosten als je dat zou willen.

Maar het meest ideaal lijkt het mij dat wat je opneemt door kunt streamen naar een box die boven staat b.v en films van internet gedownload kunnen naar believen worden gekeken op de box boven of beneden.

Ik dacht ik vraag eens of iemand hier ervaring mee heeft of ga ik nu weer veel te snel?

Groet

Ronnie.

Geplaatst:

Nee hoor, je gaat niet te stel, alhoewel...

al eens een beetje rondgeneust? Want hier is al veel over gezegd en wat je wil kan standaard zonder allerlei moeilijke truukjes, mits je NAS CIFS ondersteund, en dat doen de meeste.

Volgens mij loopt zelfs op deze bladzijde hier nog een draadje over (opnamen sturen naar interne HD of NAS als instelling)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

een netwerk schijf via een nas kan prima werken.

Velen gebruiken een nslu2 waaraan een usb hardisk is gekoppeld, deze opstelling gebruik ik zelf ook en werkt idd prima..

Via de andere pc's op mijn netwerk kan ik bij deze netwerkschijf en de dreambox kan ook bij deze schijf als hdd zien(ingesteld via cifs en geef als lokale naam hdd)

als je op de netwerkschijf een map movies maakt kan de dreambox daarin opnemen.

Heb zelf een map met mp3, map met fotos (jpg), en een map met mpg filmpjes, tevens een dvd mapje met allemaal iso's van dvds.

Bovenstaande kan je dan allemaal openen via het menu bestanden.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Geplaatst:

Ik draai hier volgens hetzelfde idee met verschillende boxen naar een oude PC. Ook ik zoek nu naar een NAS en denk aan de wat duurdere (DS-207) met twee HD en een geheugen erin van 128 of meer. Dit om software te draaien die ook mijn nzb/torrents ed. kan draaien.

Op tweakers is een uitgebreide draad te vinden.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Gast ronnie42
Geplaatst:
Origineel bericht van: Soulman
Ik draai hier volgens hetzelfde idee met verschillende boxen naar een oude PC. Ook ik zoek nu naar een NAS en denk aan de wat duurdere (DS-207) met twee HD en een geheugen erin van 128 of meer. Dit om software te draaien die ook mijn nzb/torrents ed. kan draaien.

Op tweakers is een uitgebreide draad te vinden.

Ok bedankt ik ga daar ook een wat rond kijken ik draai zelf ook met Newsleecher, zelf via de search functie, ik gebruik eigenlijk helemaal geen NZB meer daar ik tegenwoordig op een licentie draai met Newsl. en torrents doe ik al een jaar of 4 niets meer mee.
Maar goed dat puur even ter info. wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen