Gast a1gp Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Hallo ik heb hier een dreambox 500-s aangesloten op een multytenne twin schotel. Nu heb ik het volgende probleem wanneer ik de dreambox aanzet dan kan ik astra 1 ontvangen voeg ik daarna de hotbird astra 2 en 3 toe dan kan ik alles ontvangen. Maar nu komt het, zet ik de dreambox uit en weer aan dan geeft hij te kennen dat ik niet genoeg signaal heb. Als ik dan via het menu weer terugschakel naar ontvangst van alleen de astra 1 dan krijg ik weer vol signaal en de zenders van de astra1 de rest is weg. Ik draai gemini project. iemand hier ook last van of iemand die weet wat er aan de hand is. Ik denk zelf dat de 500 te weinig power heeft om de diseq switch aan te sturen maar dat is een wilde gok. alvast bedankt voor eventuele antwoorden
boaz Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Zet bij de instellingen de repeat eens op 2 of 3...... VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast a1gp Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Sorry maar hoe bedoel je de repeat of 2 of 3 zetten. Ben wat dat betreft nog een leek op dreambox gebied.
Alfi Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Het lijkt er een beetje op of je een voedingsprobleem hebt met je 500. Aangezien je een twin antenne hebt ook even checken of beide coaxen sluitingsvrij zijn. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
boaz Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Bij satellietconfiguratie kies je voor afwijkende configuratie, vervolgens vul je handmatig de gegevens in voor LNB 0 t/m 3, ga op LNB 0 staan druk OK dan blauw, bij optie 3 Disecq repeats kies je voor 2. Je box stuur nu meerdere keren het stuurcommando naar je disecq. Dit herhaal je bij de 3 andere LNB's. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Alfi Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Origineel bericht van: boaz Bij satellietconfiguratie kies je voor afwijkende configuratie, vervolgens vul je handmatig de gegevens in voor LNB 0 t/m 3, ga op LNB 0 staan druk OK dan blauw, bij optie 3 Disecq repeats kies je voor 2. Je box stuur nu meerdere keren het stuurcommando naar je disecq. Dit herhaal je bij de 3 andere LNB's. Dit zou echt niet nodig hoeven zijn met een Multytenne. Die heeft hier met een 500 zonder altijd probleemloos gedraaid met een gewone Disecq instelling. Ik houdt het op een voedingsprobleem. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
boaz Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Nee, bij mij was het ook nooit nodig, maar na een nieuwe disecq bleek het wel de oplossing. En proberen kost enkel wat tijd, je hoeft er niet eens de stoel voor uit. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast a1gp Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 bedankt ik ga het eens proberen. Ik laat het jullie weten wat er gebeurd. Mocht het een voedingsprobleem zijn wat is dan aan te raden.
Alfi Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Origineel bericht van: a1gp bedankt ik ga het eens proberen. Ik laat het jullie weten wat er gebeurd. Mocht het een voedingsprobleem zijn wat is dan aan te raden. Een nieuwe gestabiliseerde voeding, 12Volt DC, die minstens 2Ampere volcontinue kan leveren. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Getyours2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Heb je de transponders afgescand of gebruik je de channellist. Ik merkte dat bij het installeren van de multytenne schotel de kanalen tijdens uitrichten goed te ontvangen waren maar na het laden van een kanalenlijst was alles weer weg. Heb toen eerst de transponder afgescaned daarna de lijst geladen.
Littlesat Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Hoe zet je de ontvanger uit en aan??? Stekkertje eruit??? Zo ja dan worden de instellingen niet opgeslagen. Pas bij het afsluiten van Enigma op de zachte, nette manier worden de LNB instellingen opgeslagen. Doe eens een herstart Enigma nadat alles werkt... (Ff w88 tot alles weer draaid...). En vervolgens moet alles OK zijn. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen