Ga naar inhoud


[7025] Voeding vervangen, nu knippert het scherm?


Gast ipaqlinux48

Aanbevolen berichten

Gast ipaqlinux48

Beste,

 

Heb vandaag m'n voeding van m'n 7025 vervangen omdat de voeding stuk was. Maar het gaat van kwaad naar erger. Als ik de 7025 opzet, dan begint het LCD scherm vooraan voortdurend te knipperen (in intervallen van 1s) en op m'n TV zie ik ook elke seconde een flits?

 

Ik kan de DB ook niet meer via het netwerk bereiken (ping geeft geen respons). Ik had nog zo gehoopt dat het aan de voeding lag. Wel vreemd als ik m'n oude voeding opnieuw erin steek, dan blijft het LCD scherm vooraan wel continue aan, maar start m'n DB niet op.

 

Heeft er iemand een oplossing voor m'n probleem. Weet er iemand een adres of telefoonnr waar ik eventueel m'n DB kan laten repareren?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast ipaqlinux48

OK,

 

Het ligt zeker NIET aan de voeding. Heb zopas m'n oude en m'n nieuwe voeding in iemands anders zijn 7025 gestoken, en daar werkt hij als een fluitje van een cent.

 

Ik heb wel gemerkt dat m'n 7025 soms wel opstart (m'n voeding rammelt dan wel aan alle kanten). Dus ik vermoed dat ik ergens op het mobo af en toe een kortsluiting heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je dan geen garantie meer op die 7025?

Ik zou nooit zelf gaan rommelen als ik nog garantie had. Gewoon terug naar de dealer en daar de reparatie laten verzorgen.

Nu ga je zelf lopen mieren en ben je als gevolg daarvan eventuele garantie ook nog kwijt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gewoon terug naar de dealer en daar de reparatie laten verzorgen.

Nu ga je zelf lopen mieren en ben je als gevolg daarvan eventuele garantie ook nog kwijt.

het zou wel een toffe peer zijn, die dealer dus, als ie de box zelfs nog maar aanneemt voor reparatie en zeker als hij het nu nog door laat gaan als 'garantie'.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ipaqlinux48
Beste,

Als ik de 7025 opzet, dan begint het LCD scherm vooraan voortdurend te knipperen (in intervallen van 1s) en op m'n TV zie ik ook elke seconde een flits?


Ervanuit gaande dat er een schakelende voeding in de 7025 zit, is dit een voeding die niet doorstart. Neem de voeding eens los en meet dan de spanning eens om te zien of hij dan wel start. Start ie wel dan ligt het probleem verderop in de box...

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ipaqlinux48

Idd. Volgens een colega van mij heeft de voeding een impuls nodig om 'op gang' te blijven.

 

Nu blijkt dus dat m'n oudere voeding dus iets minder gevoelig is voor een kortsluiting (of te zware belasting) en dat is dan ook meteen de reden waarom het LCD scherm van de 7025 wel blijft branden. De nieuwere voeding zal iets gevoeliger zijn en weigert dus om op te starten. Ik hoor wel dat de voeding wil proberen om de seconde.

 

Ik heb ondertussen nog wat verder gezocht en opgemerkt dat een component rechts onderaan het mobo (LM1117 spanningsregulator) dichtbij de LCD connector serieus heet wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Zonder dat de voeding (op het mainboard) aangesloten is, zal de secondaire spanning 0 volt zijn, want dan schakelt de voeding simpelweg niet in.

Ron


Ok, weerstandje eraan hangen. Details, aiaiai.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je dit ook met andere apperaten op je scart ingang?

 

mischien dat de pin 8 stroom toevoer van de dream niet voldoende stroom geeft om je defecte elco (waarschijnlijk) te voeden.

je zou ook eens een harde 12 volt op pin 8 van je scart aan kunnen brengen.

 

die schakelt naar scart boven de 10 volt dacht ik?

 

mischien is de ontkoppelcondensator kapot in je tv, die dus oplaad en weer ontlaad. (stroom doorlaat)

 

ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

 

mvg tritium...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Het display op de Dreambox knippert in een ritme van 1 sec.
zie eerste bericht.

Heeft niet veel met de schakel spanning op de scart te maken.





en waarom niet dan, ik denk dat i een pulsje heeft van 1sec op pin 8,

meten is weten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
Origineel bericht van: DeBeek
Het display op de Dreambox knippert in een ritme van 1 sec.
zie eerste bericht.

Heeft niet veel met de schakel spanning op de scart te maken.





en waarom niet dan, ik denk dat i een pulsje heeft van 1sec op pin 8,

meten is weten


Er zal best een puls op pen 8 van de scart komen te staan,

Waarom: om dat de voeding in de dreambox staat te hikken,

Waarom hikt deze: omdat de belasting van de voeding te hoog is (lees Sluiting)
en hierdoor de voeding weer afschakeld ( gaat in beveiliging)
en probeerd daarna weer op te starten.

Hierdoor ontstaat er ook een schakelpuls op pen 8.
alleen dit heeft niets met het probleem te maken.

en wat een ontkoppelcondensator in de tv er mee te maken heeft.??

neem aan dat als "ipaqlinux48 " hem los aansluit ( alleen netspanning erop ) het probleem ook nog optreedt.

@ ipaqlinux48 al geprobeerd je HDD (spanning)los te halen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn 7025 knipperde de display ook kijk eens of je contrast van je lcd helemaal hoog staat zet deze anders maar eens lager.

 

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ipaqlinux48

Mijn collega heeft alles nagemeten en is tot de conclusie gekomen dat de LM1117 niet naar behoren functioneert. Ik ben nu dus op zoek naar een LM1117MP-5.0 (of LM11117T-5.0). Alleen zijn die dingen hier in België moeilijk te verkrijgen (alleen op bestelling en dan nog weken wachten).

 

Weten jullie soms ergens in Zuid holland een winkel waar ik zo iets kan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...