Ga naar inhoud


[7025] Schakelt scart ingang vaak in/uit


Mart

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn 7025. Als de dreambox normaal aanstaat blijft hij op pin 8 van de scart signalen geven waardoor de tv blijft schakelen tussen TV en EXT. Het is meestal het ergste als de Dreambox net aanstaat. Ik heb het al getest met andere scartkabel, tv en nieuwe gemini image maar het probleem blijft. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

 

Dreambox DM8000 2XDVB-S en 2XDVB-C met PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast djseppie

Bij mij was de voeding defect. Je kan even de kap van de Dreambox eraf halen en kijken of er wellicht een condensator bol staat.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

kheb er hier ook een 7025 die er af en toe last van heeft.

dacht eerst dat het aan de harddisk lag, dus daar een elco-tje bij gezet op de 12 volt lijn (geel en zwart).

Tevens was de 12 volt elco op de (gele trafo) voeding al een beetje bol, dus die ook vervangen,.

Maar helaas.... toch af en toe weer.

Dus aan de 12 en 5 volt richting HardDisk ligt het niet.

 

Kdenk dat de scoop maar eens op de andere voedingssignalen moet.

Wie heeft daar al ervaring mee ?

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mart
Ik heb een probleem met mijn 7025. Als de dreambox normaal aanstaat blijft hij op pin 8 van de scart signalen geven waardoor de tv blijft schakelen tussen TV en EXT. Het is meestal het ergste als de Dreambox net aanstaat. Ik heb het al getest met andere scartkabel, tv en nieuwe gemini image maar het probleem blijft. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?


Ik heb het probleem ook.
Maar bij mij is het willekeurig, kan na uren kijken gebeuren.
Bij opnames komt het nooit voor.
Heb al 2x een nieuwe voeding van Dream Multimedia gekregen, maar het probleem blijft bestaan. Helaas kan ik de DB niet rechtstreeks naar Duitsland sturen, dus ik zal een ritje naar de shop moeten maken (enkele reis 75 kilometer).
Komt bij mij bij alle images voor, zelfs met "oude" drivers.
Dus als iemand hier de oplossing heeft, ik hoor het graag. Ben zelf niet zo technisch dat ik mijn DB kan doormeten o.i.d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb C27 (220u, 25V) vervangen, deze stond een beetje bol.

Nagemeten: was ook nog maar zo'n 10uF.

Andere elco's daaromheen ga ik uit voorzorg ook maar vervangen.

Wat wordt die voeding heet zeg. Ik vind het daardoor niet gek dat na 1,5 jaar al elco's defect gaan. (Elco's zijn volgens mij ook niet de beste maar ze zijn in ieder geval wel 105 graden)

Ik ben de Dreambox aan 't testen en tot nu toe werkt hij goed maar ik juich nog niet te hard.

Ik had er bij opnames inderdaad ook geen last van.

 

Dreambox DM8000 2XDVB-S en 2XDVB-C met PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mart

 

Ik heb hier mijn voorlaatste voeding in mijn handen, maar kan niets vreemds aan C27 ontdekken.

Wat ik vreemd vind is dat ik reeds 2 "nieuwe" voedingen van Dream toegestuurd gekregen heb en dat het probleem blijft bestaan. Zelf heb ik het idee dat het daarom ergens op het moederboard moet zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mart
Ben aan het denken om de Dreambox eventueel terug te sturen naar de importeur


Heb je hem daar ook gekocht dan?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Mart
Ben aan het denken om de Dreambox eventueel terug te sturen naar de importeur


Heb je hem daar ook gekocht dan?


Nee, maar ik ga er vanuit dat de winkel hem terugstuurt naar de importeur.

Dreambox DM8000 2XDVB-S en 2XDVB-C met PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mart
Ik heb C27 (220u, 25V) vervangen, deze stond een beetje bol.
Nagemeten: was ook nog maar zo'n 10uF.
Andere elco's daaromheen ga ik uit voorzorg ook maar vervangen.
Wat wordt die voeding heet zeg. Ik vind het daardoor niet gek dat na 1,5 jaar al elco's defect gaan. (Elco's zijn volgens mij ook niet de beste maar ze zijn in ieder geval wel 105 graden)
Ik ben de Dreambox aan 't testen en tot nu toe werkt hij goed maar ik juich nog niet te hard.
Ik had er bij opnames inderdaad ook geen last van.


Citaat:
Ben aan het denken om de Dreambox eventueel terug te sturen naar de importeur maar ik kan nergens vinden hoe lang de garantieperiode is. Kan iemand me dit vertellen?


En jij denkt dat je gewoon nog garantie hebt als je er zelf al eens aan gesoldeerd hebt?
Ik denk van niet.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...