Ga naar inhoud

[500+] Diseqc switch probleem met maximum switch

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dreambox 500 + met gemini 4.30. ik heb de switch instellingen als volgt staan

AA astra 3

AB astra 2

BA Hotbird

BB Astra 1

De switch werkt echter maar heel af en toe. Astra 1 start automatisch op, dus een kanaal op astra 1 (19,2). Als ik herstart enigma uitvoer terwijl ik op b.v. een hotbird kanaal zit en dan alles herstart dan werkt dit kanaal meteen maar als ik van astra 1 naar b.v. hotbird wil switchen dan werkt dit niet. Andere switch geprobeerd zelfde probleem. Mocht het switchen wel lukken dan kan ik sowieso altijd terug switchen naar astra 1 zonder dat een probleem zich voordoet. Ik heb de kabels doorgemeten en deze zijn perfect maken geen kortsluiting ofzo duss help Wat is mijn probleem ???

Gr Mark

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik vermoed dat je gebruik maakt van een high iso 4 in 1 switch.

Deze schakelen als gevolg van een driverprobleem in de Dreambox niet of niet lekker.

Is al heel veel over geschreven.

Check maar eens wat er op de switch staat of plaats hier het type maar eens.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Je gebruikt een kant en klare zenderlijst van iemand ??

Scan je kanalen eens opnieuw op de satelieten .

Je zul zien dat je dan van een hele boel problemen af bent.

en maak je niet bang je boeketten blijven bestaan

Geplaatst:

Ik gebruik geloof ik idd een high iso switch van maximum 4/1. Heb hier het een en ander over gelezen ja. Verder heb ik ook een standaard kanalenlijst erin gezet ja maar wel eentje van 27/3 dus vrij up to date. Welke switch zou ik dan moeten gebruiken om dit probleem op te lossen ??

MVG Mark

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Geplaatst:

de meeste dreamboxen willen met dit merk switch niet overweg,zal wel een voedingsprobleem zijn.

Als je gaat meten zul je zien dat er 2 poortrn tegelijk openstaan,vandaar slecht of geen ontvangst.

Anderzijds het zijn zeer goedkope switchen,maar met de meeste ontvangers werkt het wel.

Een spaun switch werkt perfect met de dreambox.

Als ik me niet vergist kan de dream ook geen 2.0 aansturen.

Geplaatst:

Probeer nou het scannen eens , kost niets en met een prima resultaat , op duck zit er een met het zelfde probleem , hij heeft de zaak opnieuw gescanned en is van het probleem af

Gast delagroov
Geplaatst:

Je kan ook nog toneburst inschakelen, daarmee werkt hier ook zo'n goedkope MaxDigital 4/1 switch op mijn dreambox.

Geplaatst:

Ok zal ff alles opnieuw scannen en dat toneburst eens proberen wel ff zoeken waar ik dat int menu kan vinden laugh

Dank jullie wel voor de reacties trouwens

Gr Mark

Geplaatst:

Ik heb voor dat toneburst alleen gevonden dat ik de instellingen moet wijzigen naar: afwijkende configuratie en dan:

lnb 0 Astra 3

lnb 1 Astra 2

lnb 2 Hotbird

lnb 3 Astra 1

Dit blijft staan maar zodra ik in het vakje 22khz on zet en dan opslaan kies en weer terug ga staat er 2 satellieten via frequentie hoogband ofzoiets duss. Doe ik iets fout ofzo ?? Maar ben nu geheel opnieuw aant scannen dus mis werkt dit wel.

Gr Mark

Gast delagroov
Geplaatst:

Ja je gaat dan op lnb0 staan en dan op OK drukken.

screenshot1.jpg

Daar kies je met de blauwe knop voor volgende pagina.

screenshot2.jpg

En daar kan je dan toneburst aanzetten.

Vergeet niet de nieuwe instelling op te slaan met de groen knop

Zo doe je dat ook voor de volgende lnb's

AA - Lnb0 ToneburstA

AB - Lnb1 ToneburstB

BA - Lnb2 ToneburstA

BB - Lnb3 ToneburstB

Geplaatst:

Hey net geprobeerd en geen verschil bij mij zijn wel de lnb nummers anders zo als ik al zei weet niet of dit wat uitmaakt ??

lnb 0 Astra 3

lnb 1 Astra 2

lnb 2 Hotbird

lnb 3 Astra 1

Heb ook zenders opnieuw gescand en dit ook zonder effect ??Kan ik nog iets anders proberen misschien ??

bedankt voor je reactie

GR Mark

Gast delagroov
Geplaatst:

Scannen heeft geen zin als je toch al geen lock krijgt,omdat je disecq niet switched.

Eventueel zou je nog reeks herhalen kunnen proberen.

Volgens mij maakt de volgorde ook niet uit, maar probeer eens uit en kijk ook of je een lock krijgt met een andere transponder.(Vind je bij Signaalmeting)

Bij deze ook mijn actuele satelites.xml kan je met ftp erin zetten en ook nog proberen of je dan een lock krijgt.

satellites.zip

Geplaatst:

Ok ik zal dat nog eens proberen. Heb trouwens nog een probleem astra 3 23,5 staat nergens meer in de lijst staat alleen sat 23,5 E maar niet zoals eerst astra 3 23,5. Als ik jouw instellingen trouwens zet zoals je zei en alles opsla en dan terug ga naar satellietconfiguratie staat ie automatisch weer op 4 satellieten via diseqc aa/ab enz ??? Zou een spaun switch de oplossing kunnen zijn ff tussendoor heb ik ook nog iets over gelezen dat deze beter zouden zijn ??

Gr Mark

Gast delagroov
Geplaatst:

Ja,dat komt omdat je denk ik een kanalenlijst van iemand er in hebt gezet.

Als het allemaal niet wil lukken, zou je toch een andere switch moet proberen. Ik heb een MaxDigitaal en die heb je voor 7 euro en werkt hier perfect(met toneburst)

Gast delagroov
Geplaatst:

Je moet natuurlijk wel de volgorde gebruiken zoals je de lnb's hebt aangesloten op de switch.

De een heeft de HB op 1 en de ander misschien wel op poort3

poort 1 = AA

poort 2 = AB

poort 3 = BA

poort 4 = BB

Anders krijg je nooit van zn leven een lock,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen