Gast 1664 Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Sinds vanmorgen reageert m'n moteck rotor niet meer op de 7020. Image is PLI Iolite. Handmatig bedienen met de knopjes op de Moteck gaat wel goed. Backup van eerder goed werkende image terugzetten gaf geen verbetering. Er is wel goede ontvangst op de huidige satelliet. Iemand nog een idee?
Littlesat Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Lijkt er toch sterk op dat een of andere instelling niet juist is... In ieder geval is er iets met de backup/restore misgegaan. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast 1664 Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Alle instellingen nagelopen, maar geen enkele reactie van de motor. NB. Het betreft een werkende configuratie die 's-avonds nog werkt en de volgende ochtend niet meer, zonder tussentijdse wijzigingen. Het terugzetten van een backup was alleen ter controle van een mogelijke fout in de software of instellingen. Het ledje op de Moteck geeft ook geen sjoege, die blijft groen (standby). Het lijkt er dus op dat de motor geen instructies ontvangt van de dreambox. Ik begin aan een defecte dreambox te denken...
Gast thomas999 Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Laad eens een nieuwe settinglist. Ik heb ook nogal eens problemen met de motor gahad, daarna was het over. Vraag me niet waarom ;-)
JackieX Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Probeer eens via de webinterface de rotor de laten draaien. Weet je in iedergeval of hij stroom aangeleverd krijgt. DM8000 DM800 en PLi gek
Rasta 87 Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 een slechte of beschadigde kabel/connector kan beeld nog goed doorgeven maar de diseq comando's niet VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Gast 1664 Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Bedankt voor jullie reacties. -Ik heb meerdere images in multiboot staan die voorheen allemaal werkten. Nu werkt de rotor bij geen enkele meer, dit sluit een settinglijst of software uit. -Vervangen van kabel en lnb, ook zonder LNB helpt niet -Er is voldoende spanning, bedienen van de knop op de rotor gaat goed. Handmatige bediening met de dreambox (links/rechts) werkt echter niet. Het ledje knippert ook niet oranje, ergo: de rotor ziet geen draai-instructie. Vreemd: Als de rotor NIET is aangesloten komt de melding "rotor draait naar..." Als de rotor WEL is aangesloten komt deze melding niet.
T_I Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Klinkt bekend, de oplossing heb ik ook nog niet. Hier hield ie er ook mee op, staat in de 0 stand en wil er niet uit. Met de monteur op het dak en met de knoppen bedienen werkte. Daarna kon ik weer draaien (en heb een zenderlijst bij elkaar gescant). Vandaag zit ie weer muurvast op de 0 graden stand, geen enkele reactie of melding. Het leek te liggen aan een te grote lijst met zenders en satellieten, maar dat maakt nu ook geen verschil hier. Wat mij wel opviel was dat ik, na de reset, een hele berg satellieten in m'n eigen rotor list had zitten (gotoXX uit) Deze moest ik na de 1e reset geheel leeg gooien. (maar daarna heeft ie het maar 4 dagen gedaan) Nu is de dreambox overigens ook erg traag met reageren op de AB, alsof ie ergens druk mee is... Ik draai nu met pli (laatste) op een 7000 (Palm, moteck kloon) Jan Huijsmans VU+ Uno 4K SE + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Gast 1664 Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Op grond van je ervaringen heb ik er een 'lege' image ingezet, dus zonder settings. Na het ingeven van de rotor en diseqc parameters: geen beweging van de rotor. Ook zonder settingslijst wil de motor dus geen kant op. Ook 'goto 0' geeft geen respons. (hoewel na alle resets de huidige 23.5 misschien wel 0 is)
JackieX Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Je kan ook eens proberen de rotor zelf te resetten zodat hij weer terug staat in de fabrieksinstellingen. DM8000 DM800 en PLi gek
Gast 1664 Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 "(hoewel na alle resets de huidige 23.5 misschien wel 0 is) " Dit zijn rotor resets...
T_I Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Hmmm, is er een mogelijkheid om die rotor te resetten zonder bij dat ding te moeten zijn? Hier hangt ie aan de schoorsteen (laagste punt met een muur waar ie nuttig opgehangen kan worden) en ik ben niet lenig genoeg om door het dakraampje heen erbij te kunnen komen... Jan Huijsmans VU+ Uno 4K SE + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Gast 1664 Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Niet dat ik weet. Het is een petieterig klein knopje achter een gaatje net rechts van het ledje. Net zoals bij een cd/dvd speler van een computer: een heel klein gaatje waar net een cocktailprikker in past. (of een paperclip, maar net wat gemakkelijk voorhanden is... )
Avalon Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Even testen op een andere motor dan weet je het.... Als je eigen stuk is. Mazlzlz Avalon
Gast 1664 Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Erg weinig sat-motoren te leen hier op het Franse platteland. Maar je bent welkom voor een bakkie, en neem gelijk ff een rotortje mee...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen