Ga naar inhoud


Zichtbare rekening digitenne


Gast Paula44

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag... Is het op de rekening (of op een andere manier) mogelijk om te zien hoeveel of wanneer er naar welke zenders gekeken wordt?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gelukkig niet, Digitenne heeft geen retourkanaal en geeft dus niets over je kijkgedrag door. Als dit al ergens bijgehouden zou worden, dan zou het in de ontvanger moeten zijn, net als in veel (mobiele) telefoons.

 

Dit is overigens precies de reden dat ik geen digitale kabel of IPTV wil; daar kunnen ze namelijk wel zien wat ik wanneer kijk. De ervaring leert dat dit soort informatie uiteindelijk altijd wel ergens in verkeerde handen valt.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, dan kan het alleen in de richting van de ontvanger gaan. Als niemand die - als er al informatie wordt in opgeslagen wordt - in handen krijgt, is er niks om je ongerust over te maken.

DVB-T en DVB-S hebben meestal geen retourkanaal, dus er kijkt niemand mee.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riso
Dat er geen retourkanaal is zal best kloppen.....maar de smartcard communiceert wel degelijk in 2 richtingen dus wie weet?



Vertel eens wat meer over die 2 richtingen communicatie van de smartcard, volgens mij heb jij een flinke bak kennis aan boord die best gedeelt mag worden smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is zo:

De smartcard communiceert naar de Kpn(Digitenne) toe en ook omgekeerd dus naar de ontvanger toe anders is communicatie en verificatie niet mogenlijk en zal je ontvanger niet werken, Kpn kan dus zien dat een smartcard (max. 3 per abo) actief is.

Middels de smartcard (Conax) ontvangt en verzend de ontvanger digitale info, zonder de over en weer digitale stroom zal het niet werken.

Is bij een abo via de sat. ook zo, kijk maar eens hoe dat werkt bij bvb. Canal digitaal.

Verder zeg ik niet dat het gebeurd (controle van de zenders waar je naar kijkt(onderwerp draadje))in het Kpn geval maar het is mogenlijk.

 

Mvrgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer
Origineel bericht van: riso
Nou het is zo:
De smartcard communiceert naar de Kpn(Digitenne) toe en ook omgekeerd dus naar de ontvanger toe anders is communicatie en verificatie niet mogenlijk en zal je ontvanger niet werken

Ik heb nog nooit zoveel onzin zien staan als hier, de smartcard is een dood ding, die wordt vrijgeschakeld door een kpn signaal, de smartcard is gekoppeld aan postcode + huisnummer en op 1 en hetzelfde adres mogen max 3 smartcards genoteerd staan, dat is alles...anders zouden er in NL gigantisch veel zenders aanwezig zijn en dat kan toch niet!!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin?? BRON WIKIPEDIA,

 

Cryptografie

DVB biedt ingebouwde mogelijkheden voor cryptografie. Hiertoe worden de audio- en videodatastromen versleuteld met het Common Scrambling Algorithm. Dit is een symmetrisch versleutelingsalgoritme. De sleutel om te ontcijferen verandert iedere paar seconden.

 

Hoe men aan deze sleutel komt, is niet gestandaardiseerd. Hier bestaan meerdere algoritmen voor zodat men, als een algoritme gekraakt wordt, eenvoudig op een ander systeem over kan stappen. Deze algoritmen zenden de sleutels zelf weer vercijferd over speciale datastromen met hun eigen PID's. Een ontvanger zal deze volgens de in praktijk gevolgde werkwijze met behulp van een chipkaart kunnen ontcijferen, waarna men beeld heeft.

Verzenden gaat dus en ontvangen ingeval van updates of uitbreiding met bvb. de voetbalkanalen.

Dus er is communicatie mogenlijk over en weer maar Kpn zal daar voor zover bekend geen zap/ zenderinformatie mee vergaren.

Verder zijn er dus niet ''giganties veel zenders in Nl'' alles gaat gewoon via datastromen, komt dus geen zender aan te pas

 

Mvrgr.

 

Update: Als extra communicatie voorbeeld als je de ontvanger lang niet gebruikt hebt werkt de kaart niet meer op de betaalzenders, wanneer je de ontvanger gewoon aan laat staan werkt deze wel weer naar een tijdje omdat er dan weer dataverkeer is geweest en de kaart weer op actief geschakeld is, zelf heb ik hier 3 ontvangers met 3 kaarten op een abo en het komt voor als ik een aantal weken de ontvanger uit heb gehad, probeer zelf maar eens!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Wel als er mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat de digitenne smartcard gegevens terugstuurt naar kpn, mijn zegen hebben ze, er zijn ook mensen die in sprookjes geloven, of in Balkenende, of Bush, of Wilders of...., tegen overtuigde gelovers zijn geen argumenten mogelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote: ''de smartcard is gekoppeld aan postcode + huisnummer en op 1 en hetzelfde adres mogen max 3 smartcards genoteerd staan''

 

In mijn geval heb ik thuis 1 ontvanger in gebruik, de 2e heb ik uitgeleend aan mijn dochter die in Maastricht studeert en de derde heb ik op mijn werk in gebruik.

Zijn dus 3 verschillende adressen en postcodes.

Ontvangst gaat overal, zelfs op de camping etc.

 

Postcode heeft er dus nix mee te maken, ''op 1 en hetzelfde adres mogen max 3 smartcards genoteerd staan'' klopt wel.

 

Wat de politiek hier mee van doen heeft ontgaat me even....

 

Mvrgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@riso

 

Met een smartkaart is er GEEN tweewegscomminucatie mogelijk je verhaal en ook Wikipedia klopt behalve het terug verhaal.

 

Citaat:
Dus er is communicatie mogenlijk over en weer maar Kpn zal daar voor zover bekend geen zap/ zenderinformatie mee vergaren.

 

Dit dus NIET.

 

In landen waar het werkt en waar je films kunt bestellen zit er een modem ingebouwd in de box en bestel je de film via het scherm en de box maakt verbinding via de telefoon.

Of je moet zelf bellen en een film bestellen als er geen modem in de box zit of niet verbonden is met een telefoonlijn.

Daarna zenden ze een pulsje en kun je kijken, maar niet tweeweg communicatie via de smartkaart. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riso
''op 1 en hetzelfde adres mogen max 3 smartcards genoteerd staan'' klopt wel.

Fout. Een smartcard is gekoppeld aan een abonnement en aan één abonnement kunnen maximaal 3 smartcards gekoppeld zijn.
Maar je kunt op een adres best meerdere abonnementen hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd..

 

smardcard ontvangt alleen aan de hand van zn eigen serienummer oid een pulsje in het gecodeerde ( of ongecodeerde ) signaal, je smartkaart slaat dit op voor de tijd dat het geldig is.. en zolang er geen nieuwe komt zal het op ZWART gaan tot er weer een geldige puls geweest is wink

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog simpeler. De smartcard wordt iedere keer voor een maand geactiveerd. Als die niet voor een volgende maand geactiveerd wordt, omdat je niet betaald hebt of als je opgezegd hebt dan wordt die vanzelf ongeldig. Daar is dan geen "pulsje" voor nodig. Dus de kaart uit de ontvanger halen helpt niet. Ook buiten de ontvanger verloopt die. Best slim van Conax :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Het is nog simpeler. De smartcard wordt iedere keer voor een maand geactiveerd. Als die niet voor een volgende maand geactiveerd wordt, omdat je niet betaald hebt of als je opgezegd hebt dan wordt die vanzelf ongeldig. Daar is dan geen "pulsje" voor nodig. Dus de kaart uit de ontvanger halen helpt niet. Ook buiten de ontvanger verloopt die. Best slim van Conax :D



De Smartcard word integenstelling tot kanal digital idd elke maand met een nieuwe update voor 1 maand verzorgt, ppua word bij kd pas aangezet op dag 3 of 4 van de nieuwe maand serial update loopt al vanaf de eerste.
Kpn stuurt de update al op de laastste dag van de maand 30 of 31 voor direct elke kaart.
Dat ziet zo uit en word geupdate via een emm pid 182:

01.04.2008 30.04.2008 chid x
01.03.2008 31.03.2008 chid x

Maar als jouw abbo bv afloopt op de 15de dan stuurt kpn via ua of sa naar de kaart een einde oefening emm, de kaart is wel nog geldig met die data van boven maar de rechten om te kijken zijn eraf, dit kan je voorkomen om je kaartje in een cam emu te drukken die geen emm ondersteund maar dat is uitstel tot einde van de maand.

Verder is het nog simpeler&leuker bij KPN digitenne dan jullie denken mbt tot smartcards en conax dat heeft niks te maken met hacken enzo maar alles met een bugje in "een" systeem van KPN waar ik me verder nog niet over wil uitlaten alhoewel de boardregels het zouden toestaan is het waarschijnlijk snel afgelopen met de pret als kpn dit hoort crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...