Ga naar inhoud


mapje op harde schijf


Gast hermanus

Aanbevolen berichten

Gast hermanus

Goedenmorgen!

weet iemand wat het mapje DESC#ORG doet op de harde schijf?

Ik heb om de paar maanden ( als de schijf voller wordt denk ik ) dat er opgenomen programma's "verdwijnen". Het wordt wel opgenomen maar is niet terug te vinden...heb nu 400 GIG schijf en deze is 50% vol.

Mee te maken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit mapje heeft te maken met het decoderen van je opnames.

Stel dat je ervoor kiest om dagelijks/wekelijks of manueel gecodeerde opnames te laten decoderen, dan komen de originele (gecodeerde) opnames in dit mapje terecht en de gedecodeerde opnames in je hoofdmap te staan. Bij de opties in je ontvanger kan je kiezen of hij de originele opname moet 'verplaatsen' of verwijderen (m.a.w. het al dan niet bewaren van de originele opname in dat mapje). Zoals je waarschijnlijk wel weet, wordt een opname automatisch gedecodeerd tot zolang je afgestemd blijft op het kanaal waar die opname loopt. Kijk je ondertussen naar een ander kanaal, dan wordt de opname op het ene kanaal dus gecodeerd opgenomen.

Aangezien de Echostar en Arion min of meer hetzelfde zijn, zal je die opties wel terugvinden bij jouw type ontvanger.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke software versie gebruik jij. Ik gebruik nu de laatste (1232 uit mij hoofd) en heb de harde schijf al 1 jaar niet hoeven formateren. Ik heb wel een kleinere harde schijf (80 gig) weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hermanus

Heb dezelfde versie als jij ( laatste ) ...maar bij een vorige kleinere schijf (ook 80 gig.) had ik hetzelfde...

Weird! Heb dan in het verleden ook regelmatig alles geformateerd na een update/resets gedaan/opnieuw instaleren etc. etc.

Probleem blijft bestaan. Steeds bij 60/70% vd schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was je daarop nog vergeten te antwoorden.

Dat probleem van die opnames die verdwijnen, heb ik ook eenmaal de harde schijf voor zo'n 70%, denk ik, gevuld is. Ik meen me te herinneren dat het probleem zelfs verslechtert als je met verschillende mappen (films, series enz.) werkt. Na een tijdje ontbraken er afleveringen (ik had de bestanden hernoemd/genummerd) in bepaalde mappen.

Uiteindelijk heb ik de resterende opnames overgebracht naar de computer en een volledige format gedaan. Nu probeer ik de PVR schijf tijdig leeg te maken om onverwachte verrassingen te vermijden whistle

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast hermanus
Origineel bericht van: Brambo's
Ik was je daarop nog vergeten te antwoorden.
Dat probleem van die opnames die verdwijnen, heb ik ook eenmaal de harde schijf voor zo'n 70%, denk ik, gevuld is. Ik meen me te herinneren dat het probleem zelfs verslechtert als je met verschillende mappen (films, series enz.) werkt. Na een tijdje ontbraken er afleveringen (ik had de bestanden hernoemd/genummerd) in bepaalde mappen.
Uiteindelijk heb ik de resterende opnames overgebracht naar de computer en een volledige format gedaan. Nu probeer ik de PVR schijf tijdig leeg te maken om onverwachte verrassingen te vermijden whistle



Oké. Wel stom probleem dan eigenlijk. Kost je dus altijd schijfruimte op deze manier...
Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal geen last van....ik heb de nieuwst beta software erop staan, en gebruik nog altijd de originele 160Gb harddisk.

Afgelopen weekend stond hij bijna vol...dus even enekele van de gedecodeerde copieen verwijderen en we konden weer verder. Heb er ook nog een extra folder op staan...maar dit probleem is mij (gelukkig) onbekend.

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je een grote harde schijf heb gebruikt deze meer stroom,mijn zwager had ook veel problemen met fout gaan van opnames.

 

Na vervangen diverse elco's voeding werkte hij weer goed.

(Er zaten diverse rimpels op de voedingslijnen)

 

 

 

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...