Ga naar inhoud


Verste ontvangst in Nederland van Duitse DVB-T?


Gast Auggie

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af:

Waar in Nederland, ver van de grens, kunnen mensen nog Duitse DVB-T-uitzendingen oppikken? Idem voor Belgische, Franse, Engelse, Deense(?)... uitzendingen. Zou je met richtantennes nog verderweg ontvangst kunnen hebben? Wat is het 'rekord'?

 

***

Vroeger ontving ik in Noord-Holland bij mooi weer nog wel eens analoge Duitse TV-beelden. Een jaar geleden had ik zo opeens even ITV-1 op de rasterantenne. Ik neem aan dat zoiets voor DVB-T onmogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Auggie
Vroeger ontving ik in Noord-Holland bij mooi weer nog wel eens analoge Duitse TV-beelden. Een jaar geleden had ik zo opeens even ITV-1 op de rasterantenne. Ik neem aan dat zoiets voor DVB-T onmogelijk is.


Waarom zou dat onmogelijk zijn? Als je een goed resultaat hebt met analoge zenders dan zal je met digitaal ook resultaten halen.
Het is nog altijd een doodgewoon radiosignaal hoor, daar verandert digitale TV niks aan.
Ik heb in Gent in januari of februari eens heel even de ARD en ZDF digitaal kunnen inlezen. Maar beeld kwam er niet helaas...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Auggie
Ik vraag me af:
Waar in Nederland, ver van de grens, kunnen mensen nog Duitse DVB-T-uitzendingen oppikken? Idem voor Belgische, Franse, Engelse, Deense(?)... uitzendingen. Zou je met richtantennes nog verderweg ontvangst kunnen hebben? Wat is het 'rekord'?

***
Vroeger ontving ik in Noord-Holland bij mooi weer nog wel eens analoge Duitse TV-beelden. Een jaar geleden had ik zo opeens even ITV-1 op de rasterantenne. Ik neem aan dat zoiets voor DVB-T onmogelijk is.

Moet je dit draadje eens doorspitten wat er allemaal mogelijk is
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1434199/fpart/2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Auggie
Aha! Indrukwekkende resultaten!
Zelfs Engeland, Zweden en Frankrijk: http://home.wxs.nl/~rabrand/dvbt/dvbtlogboek2006.html

Maar dan moet je wel reusachtige draaibare antennes toepassen, en ben je nog afhankelijk van atmosferische omstandigheden.
Wat is dus het bereik met een redelijke richtantenne, en onder normale omstandigheden?

Reusachtig valt wel mee, ik had Duitsland met de KPN/Funke DSC200 binnenantenne en Engeland met een harkje van 66cm. Maar dat is dus met condities.

Met mijn (66cm) harkje, volledig vrij zicht en 10 meter boven de grond zal je denk ik rond de 100km halen (iets minder waarschijnlijk), ook afhankelijk van de hoogte van de zendmast en vermogen. Zo rond de 100km mag je wel als maximum aanhouden onder normale omstandigheden met een antenne die niet verstopt hoeft te worden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...