Ga naar inhoud


[7000] Rechten opgenomen films


ehm44

Aanbevolen berichten

Een oom van mij heeft 2 x een DM7000. In 1 Dreambox zit een harddisk. Via een Cifs mount maakt de 2e dreambox verbinding daarmee.

 

Als hij op de dreambox met harddisk iets opneemt, dan is dit op de dreambox zonder harddisk wel zichtbaar. Het is echter niet af te spelen. Afspelen gaat wel vanaf de dreambox met harddisk. Als via dreambox zonder harddisk iets wordt opgenomen, dan is dit op beide dreamboxen af te spelen.

 

Het blijkt dat de rechten van de bestanden die opgenomen zijn via de dreambox met harddisk staan op "555". Als ik ze aanpas naar 755 of hoger gaat het afspelen op beide dreamboxen wel goed.

 

Is er een mogelijkheid dat de rechten automatisch goed komen te staan, of is er toch een andere oorzaak. Nu heb ik dit tijdelijk opgelost met een cronjob, maar dat is natuurlijk niet de manier.

 

 

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites


hi,

 

Misschien dat je verder komt met 'umask'.

Voor "interactieve" file creation kun je hier wat mee.

Misschien ook bij opnemen (weet niet zeker of deze ook settings uit /var/etc/profile neemt).

 

umask 000

Hierdoor krijgen txt bestanden de rw-rw-rw- permissie (666); dit zou evt. een oplossing zijn.

 

Als je de juiste setting hebt gevonden dan probeer volgende eens aan te passen in: /var/etc/profile

 

:

# Henk test

umask 000

 

 

--

Success, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk,

 

Bedank voor je antwoord. Helaas had ik umask 000 ook al geprobeerd. Heeft niet geholpen. De opnames blijven met "555" weggeschreven worden.

 

De bestanden die via de mount vanaf de dreambox zonder hd weggeschreven worden krijgen wel "755" als rechten.

 

Egon

 

 

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat umask niet hielp.

 

Misschien een andere benadering:

Ik heb een DM7000 met harddisk. In het netwerk heb ik 'boven' een DM500. E.e.a. is mbv NFS met elkaar verbonden. Ik gebruik op beide systemen Gemini, maar ik denk niet dat dat echt relevant is.

 

Ik kan op de 7000 alles bekijken (opgenomen met 7000 of 500) en ook op de 500 kan ik alles bekijken (zowel opgenomen met 500 als ook de 7000).

 

Maw. Is het geen idee om CIFS te vervangen door NFS ?

 

Success, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard

Je zou ook kunnen proberen om op de box met de samba server de linux extensions uit te zetten:

 

[global]

unix extensions = no

 

in smb.conf, daarna wel samba herstarten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, unix extensions = no toegevoegd in de smb.conf en dreambox herstart. Dit heeft helaas niet geholpen.

 

Ook is het nog niet gelukt om via nfs te mounten. Dit wil om de een of andere rede daar niet werken. Ook al de nodige tijd daaraan besteed. Zal als ik daar ben weer eens verder hiernaar kijken.

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

force directory mode = 777

force create mode = 777

create mode = 777

directory mode = 777

 

en deze opties dan?? (ze ze bij de share opties)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkte ook niet.

Het gaat dus om opnames die gemaakt worden in de dreambox met interne harddisk. Deze zijn, als de rechten niet aangepast worden, niet af te spelen op de dreambox zonder harddisk.

 

 

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...