Ga naar inhoud


Sagem dboxII kabel


xilorp

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Sagem dboxII voor de kabel.

Er staat nu een rudream image op waar ik niets meer mee kan.

Is het mogelijk om de box te flashen met een nulmodemkabel alleen of werkt dit niet.

Ik heb de beschrijvingen geprobeerd van unetwork maar dat loopt niet helemaal lekker.

Ik heb geprobeerd te flashen met behulp van dboxII bootmanager en met hallenberg.

Wie kan me op weg helpen.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hasjo,

 

Met Hallenberg gaat het juist heel makkelijk!

Nul-modem en UTP er aan en je kan zelfs zien of je de 1x danwel de 2x soft nodig bent.

Kan eigenlijk niet mis gaan..

 

gebruik zelf het pb-powerboard image voor deze ontv.

 

Grtz,

 

Adje aka Beros

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Alleen met een nullmodem kabel werkt niet.
Alleen met een utp kabel ook niet. Als je ze er allebei aanhangt werkt het prima. Ik gebruik om te flashen hallenberg flashing assistant. De goede com poort selecteren en gaan met die banaan.

Suc6


Dat werkt dus bij mij niet hij wil op een of andere manier niet connecten.
Ik heb hem in het netwerk gehangen die sagem maar ik heb hem ook gewoon verbonden met een utp kabel.(en een nulmodemkabel)
Ik krijg geen connectie en ik krijg daar ook een melding over.(zal morgen nog ff kijken naar de precieze melding)
Ik gebruik voor het connecten een laptop en een usb naar serieel kabel.....daar hang ik weer een nulmodemkabel aan.
Ik heb de beschikking over een vista en een xp laptop.
Ik heb trouwens mijn nokia dboxII er aan gehangen en deze wil ook niet connecten dus aan de sagem ligt het niet.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ontvanger kun je in de kliko gooien...omdat er geen ethernet aansluiting op zit.

Maarre we hadden het hier over mijn sagem dboxII niet over die van jou of wel?

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kun je in de kliko gooien als het een MRZapp is.

Dat is een oude Viacces ontvanger en die is gebruikt om vaak illegaal met een funkaart naar de kabelzenders te kijken.

Die codering wordt nergens meer gebruikt niet in Nederland en het omringende buitenland ook niet.

 

Volgens mij bestaat er geen andere software om er op te zetten, er is een paar jaar geleden wel getest door de kabelbedrijven of hij te gebruiken is voor de Irdeto codering maar niet stabiel genoeg te krijgen, helaas is die file nooit nergens op gedoken. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu werken en inderdaad erg simpel.

Ik heb mijn xp laptop er aan gehangen...en gaan.

Blijkbaar werkt het dus toch niet helemaal onder vista met de laatste hallenberg althans hier NIET......!!!

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik inmiddels ook draaien hier.

Wie heeft er een complete zenderlijst voor dreamboxedit voor mij.

 

De zenderlijst heb ik inmiddels maar ik krijg hem nog niet in de dbox.

Is daar ook een tooltje voor?

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...