Ga naar inhoud


[7020S] Beste aanluiting op een plasma tv?


EXTREEMPJE

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij krijgen een plasma type lg 42pc51.

Nu zitten daar verschillende aansluitmogelijkheden op.

Nu heb ik gelezen dat de YPbPr de beste beeld kwaliteit weergeeft.

Is het mogelijk om dit via de scart van de 7020 te laten lopen?

 

Of ben ik alleen op de scart aangewezen?

 

Wie heeft er wat meer info voor mij.

 

mvg André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Dus als ik goed begrijp dan kan ik een kabel aanschaffen die aan de ene kant scart heeft en aan de andere kant YpbPr.

En dan het geluid of optisch naar de homecinema set als we deze willen gebruiken en de tulp uitgangen vd dreambox aansluiten op de tv voor het geluid?

 

Dit zijn de aansluitingen op de tv.

Rear

RF In 1

Full Scart 1

Half Scart 1

Component in (Y,Pb,Pr) + Audio 1

Variable Audio Out (Amp 3W) 1

HDMI/HDCP Input 2x (480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p 1080p : 24/30/50/60p)

RGB In (D-sub 15pin) - PC 1

PC Audio Input 1

 

 

Alvast bedankt voor de informatie.

 

André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik heb mijn 7020 ook op een plasma aangesloten via Y,Pb,Pr...... maar heb wel 3 condensatoren erin moeten solderen anders heb je kans op paarse balken pf andere verschijnselen op het forum van dreambox ff zoeken op yuv fix....

[3keer w] [punt]dream-multimedia-tv [punt] de/board.old/thread.php?threadid=11133&hilight=yuv+fix+7020

 

daar eens kijken.... moet toegeven na de aanpassing leek het beeld wel wat scherper te zijn.

 

mvg

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb even gekeken, maar ik denk eerst dat ik het gewoon probeer om te kijken of ik er inderdaad last van heb.

Zoja dan moet ik maar eens kijken of we gaan solderen.

 

Bedankt voor de info.

 

grtn André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja hoor dat wil wel, ga ik ook zeker in eerste instantie doen, maar ik las dat component toch weer een beter beeld zou geven.

En ik heb zelf zoiets als het beter kan waarom dan niet, maar of het echt zichtbaar is ik heb geen idee.

Vandaar dat ik er wat meer info over wou weten.

 

André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja dat zal ik zeker doen, a.s Dinsdag krijgen we de tv, en een collega wou ff wat verschillende kabels meenemen dus we zullen zien.

Wordt vervolgt.

 

Grtn André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je het beste gewoon de scart gebruiken, neem een goede kabel.

 

Bijkomend voordeel is dat op de meeste TV's bij scart een schakeling zit die ervoor zorgt dat als je de dream aanzet de TV direct naar de juiste ingang gaat, je hebt dus direct beeld. Meestal zit die niet op de andere ingangen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hobbyisten.

 

Heb de boel vanmorgen aangesloten en heb het in eerste instantie

met een scartkabel (goede) aangesloten en het beeld is zo goed dat ik niet verder experimenteer, tenminste op dit ogenblik even niet.

 

Eerst vrouwlief even laten wennen aan het grote beeld.

Als je dan al meteen weer begint te prutsen met kabels dan weet je het wel.

 

In ieder geval bedankt voor de reacties.

 

mvg André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil tzt nog voor de gein een component kabel proberen.

Maar hij moet wel automatisch op het av kanaal springen, anders hebben we een probleem hier, en component doet dat niet wat ik gelezen heb.

 

Maar het beeld is inderdaad perfect.

 

grtn André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...