Ga naar inhoud


[7025+] Doet moeilijk op sommige zenders.


Snowgasm

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een tijdje haperingen op de volgende zenders:

 

RTL4

RTL5

RTL7

RTL8

Discovery

 

De overige zenders hebben geen problemen.

 

Niets lijkt te helpen, heb alles al bekeken:

 

Andere softcam geinstalleerd (geven allemaal het zelfde probleem)

Bekabeling afgeknipt (bij het aansluitpunt) en opnieuw bedraad.

Andere image (draai nu LT 4th evolution, maar ook Gemini gaf dit probleem)

Zenders opnieuw gezocht (oude verwijderd).

Nieuwe kabel door het huis getrokken.

 

Het rare is dat mijn DM600PVR die boven staat en van dezelfde LNB gebruik maakt geen enkel probleem heeft.

 

Op dit moment krijg ik helemaal geen normaal beeld (alleen maar geschok).

 

De BER schiet op genoemde zenders van 0 naar 1200 en weer terug (niet goed dus).

 

Iemand een idee wat er mis kan zijn? Het probleem is ' opeens' ontstaan..... zonder dat er iets aan de DB veranderd is.

 

Al vast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit wel eens gehad ja, volgens mij kan je in de tunerconfiruatie de signaal zoeker op hand of automatisch zetten. Ik heb de instelling toen veranderd en het probleem was opgelost als ik me het goed herinner.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het rare is dat mijn DM600PVR die boven staat en van dezelfde LNB gebruik maakt geen enkel probleem heeft.

Ik neem aan dat je een duo-LNB gebruikt?

Probeer eens de 7025 te ruilen met de 600.

Als daar het probleem ook is, dan de tuners eens wisselen (heb je 2 sat tuners?)

Soms helpt ook als je de tuner een uit mainboard trekt en er weer opnieuw insteekt.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
Het rare is dat mijn DM600PVR die boven staat en van dezelfde LNB gebruik maakt geen enkel probleem heeft.

Ik neem aan dat je een duo-LNB gebruikt?
Probeer eens de 7025 te ruilen met de 600.
Als daar het probleem ook is, dan de tuners eens wisselen (heb je 2 sat tuners?)
Soms helpt ook als je de tuner een uit mainboard trekt en er weer opnieuw insteekt.


Gebruik idd een duo-lnb met 4 uitgangen. Heb idd 2 DVB-S tuners in de DM7025+ zitten. Zal het eens proberen om ze te verwisselen......

EDIT:

Net de tuners omgewisseld...... maar helaas, geen resultaat. Blijft stotteren op genoemde zenders.

Wat me wel opvalt is dat dat ding behoorlijk heet was (vooral de HDD).

Straks de 600 maar eens naar beneden verplaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zo'n apparaat natuurlijk ook niet in een kastje plaatsen.

Het is een passief gekoeld apparaat en die moet natuurlijk wel goed zijn warmte kwijt kunnen.

Toch in een kastje, dan het beste het kastje en niet het apparaat zelf ventileren.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Toch in een kastje, dan het beste het kastje en niet het apparaat zelf ventileren.

Ron



Een kleine ventilator in zijkant van de ontvanger plaatsen met tyrepjes, en zo een luchtstroom door de box te trekken over alle componenten, en zo de warmte er uit te zuigen lijkt mij toch beter als alleen de kast te ventileren of ; ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nowtv
Origineel bericht van: Toxic[Q
Toch in een kastje, dan het beste het kastje en niet het apparaat zelf ventileren.

Ron



Een kleine ventilator in zijkant van de ontvanger plaatsen met tyrepjes, en zo een luchtstroom door de box te trekken over alle componenten, en zo de warmte er uit te zuigen lijkt mij toch beter als alleen de kast te ventileren of ; ?


Ben wat huiverig voor zaagwerk in de DB, en het verplaatsen heeft al heel wat opgelost.

Heb net 2 USB ventilatoren besteld die de luchtcirculatie in het kastje wat moeten verbeteren (1 op de DB en 1 op mijn MAC mini home theatre).

Kijken of dat wat gaat oplossen qua warmte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...