Ga naar inhoud


[7025] CCcam / netwerkinstellingen sharen in-huis met philips DSX7072


Gast marc98

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar vragen waar ik niet uitkom Ik ben een nieuw lid. Heb veel gelezen over de dreambox 7025. Toch heb ik een paar vragen over de instellingen, die ik niet kan plaatsen.

 

Situatie

In woonkamer een dreambox dm 7025 staan met een origineel Canaldigitaal top box paket. In de slaapkamer een philips dsx 7072. Daarnaast heb ik een carlink kaartje met een ethernet verbinding.

 

Doel

Het canal digitaal card intern sharen tussen dreambox en philips

 

Op de dreambox draait de Gemini2 image

dreambox is te benaderen is op 192.168.000.003. via DCC ( dit is een vast ip adres).

 

De router ( belkin wireles g router)

Ip adres 192.168.0.1

 

Ik heb de file CCCam. Cfg aangepast met de volgende regel :

 

F: root dreambox 1 1 1 { 0:0:1 }

 

Als ik in het hoofdmenu kijk van de dreambox 7025 zie ik de volgende instellingen:

( hoofdmenu , netwerk, device setup ) en vervlogens etho staat hier ip 192.168.000.003 netmask 255.255.255.000 use gateway ja en gateway 192.168.000.001

 

Als ik nu in (het menu hoofdmenu, netwerk), nameserversetup bekijk zie ik de volgende gegevens staan nameserver1 192.168.000.001.

 

Betekent dit dat de benadering voor de cardserver is ? en is deze instelling juist ?

 

 

Het cardlink ethernet cardshare client

Via de software device locater zie ik de ethernetcard. Het krijgt een vast ip adres met 192.168.0.5

 

Als ik dan via de webbrowser het geheel bekijk moet ik nu verdere gegevens invullen.

Use static ip adres ( ik denk dit spreek voor zich) 192.168.0.5

Subnetmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.0.1 ( ik weet dit niet zeker)

DNS 0.0.0.0 ( ook hier heb ik mijn twijfels).

 

Dan dien ik een gedeelte van cardserver in te vullen

Hier wordt gevraagd om

Cardserver host/ip : Ik heb hier de 192.168.000.003 ingevuld ( is dit juist)

Cardserver port : 10000 ( is dit juist en waar haal ik deze gegevens weg ?)

Username : waar is dit weg te halen is dit root ?

Password : waar is dit weg te halen , is dit dreambox

Vervolgens wordt er gevraagd om een inkrypted key. Ik hier weet ik niet wat ik moet vullen

 

Bij alles wat ik doe begint het eerste groene lampje op de card te branden ( link activity)

En vervolgens het oranje lampje van geen verbinding ?

 

Ik wil hierbij opmerken dat dit een gebruikt systeem was en er door de vorige gebruiker al het nodige veranderd is

 

Als vast bedankt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een heel verhaal. Moet erbij vermeleden dat ik de philips niet ken, qua mogelijkheden. Kan dus niet bevestigen dat de philips met CCcam kan connecten.

 

Ip instellingen Dreambox:

IP: 192.168.0.3

Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.1 ( IP belkin )

Nameserver: Je primaire dns van je internet provider of je IP van je ADSL-modem.

 

Nameserver heeft helemaal niets te maken met je cardserver. Nameserver ( DNS ) zorgt er voor dat je contact hebt met internet.

 

Ip instellingen cardlink ethernet:

IP: 192.168.0.5 ( zorg er voor dat er geen dubbele IP nummers voorkomen in je thuis netwerk )

Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.1 ( IP Belkin )

Nameserver: Je primaire DNS van je internet provider of je IP nummer van je ADSL-modem

 

Voor de rest zul je CCcam.cfg en je gegevens van cardlink in moeten vullen. Als ik zo zie dan vermoed ik dat de cardlink connect via het newcamd protocol.

 

Ik heb even het pdf bestandje erbij gepakt van cardlink en zie dat deze alleen maar kan connecten met newcs of newcamd.

CCcam kan wel connecten met newcs, newcamd, radegast, camd3 en gbox. Dus dat CCcam client is van een newcamd / newcs server. Je wilt het echter precies andersom hebben. Dat gaat helaas niet.

 

Op de dreambox 7025 kan geen newcamd draaien, omdat deze emu's niet kunnen draaien op een mips processor.

Dan zou de enigste oplossing zijn:

 

Kaart in de dreambox 7025 , newcs op dreambox draaien, waarop CCcam / evocmad op dezelfde dreambox connect. Dan cardlink zo configureren, zodat deze cardlink connect met newcamd op de dreambox ( newcs ).

Het één en ander vergt wel wat instellingen.

Heel precies kan ik niet uitéén zetten, daar ik al tijden niet meer gewerkt heb met newcamd. De bedoeling is dat ze elkaar zien op dezelfde poort. Dus wanneer de poort ( in newcs ) in je dreambox op 10000 staat, dan zul je dit ook moeten instellen op je cardlink.

 

Dus kort samen gevat:

Newcs op je dreambox: ( newcs.xml )

HostIP: 192.168.0.5 ( cardlink )

Poort: 10000

Username:

Password:

Deskey: 0102030405060708091011121314

 

Op je cardlink: ( newcamd )

HostIP: 192.168.0.3

Poort: 10000

Username:

Password:

Deskey: 0102030405060708091011121314

 

Ik kan je echter niet precies vertellen hoe en wat met username en wachtwoord zit. De Deskey van beidde moeten gelijk zijn en ook de poort. Daarna moet je in CCcam.cfg instellen dat je intern connect met newcs en ook de cardlezers in CCcam uitzet. Al met al vrij ingewikkeld in te stellen.

 

Succes.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een newcs op de dreambox zet krijg ik zwart beeld. ook een combinatie van cccam 1.17 met newcs levert een zwart beeld op bij de canal dig zenders. Doe ik iets fout ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Newcs is louter een cardserver. Daarbij moet je nog een softcam draaien op je dreambox. Evocamd of CCcam ( waarbij de cardreaders uitgeschakeld moeten zijn in CCcam.cfg ) zou dan intern op newcs moeten connecten.

 

Je moet dus ook in newcs op je dreambox twee accounts instellen: cardlink van je philips en Evocamd ( c.q. CCcam ) in newcs.xml.

Als het gaat werken kan ik niet zeggen. Mijn inziens moet het kunnen, maar zoals ik al eerder schreef, ben er niet zeker van.

 

P.S. het editten van newcs.xml gaat via putty ( VI ) of via bijv een goede unix editor ( ultra-edit32 )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...