Ga naar inhoud


Cubecafe 250s, enige vragen voor de aankoop


Gast Sjampo

Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort een Cubecafe 250s aanschaffen, nou ben ik benieuwd naar de ervaringen van dit apparaat. ik kan er hier namelijk erg weinig over vinden.

 

graag zou ik willen weten of het mogelijk is om onder enigma gebruik te maken van de timeshift functie, en webx-tv?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De CubeCafe 250S is een puik apparaatje! Ik heb er ook één in mijn bezit gehad, en er enorm veel plezier van gehad.

 

Je hebt de mogelijkheid om gebruik te maken van de reguliere DGStation images of de Enigma images (incl. diverse softcams) . In mijn persoonlijke optiek zijn er veel problemen met de DGStation gebaseerde images. Maar hierin was/is de timeshift functie beter dan in de Enigma images (vertraging bij de pauze en start van de timeshift). Bij de Enigma image zit zeker weten de Webx-tv functionaliteit.

 

In combinatie met de Enigma functionaliteit, heb je in feite een volledig functionerende 'Dreambox clone'.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die cubecafe wilt kopen, moet je er naar mijn mening vanuit gaan dat je daar DGstation firmware op gaat draaien.

Dat werkt verder ook allemaal best redelijk op de cafe en dat alles tegen een redelijk scherpe prijs.

Enigma op een cafe, vind ik een halve oplossing.

Als je dat wilt, ben je voor een paar tienen meer, beter af met een Dreambox DM600PVR waar de fabrikant zelf specifiek voor dat toestel drivers en enigma versies bouwd en je daarvoor niet afhankelijk bent van hobbyisten.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Als je die cubecafe wilt kopen, moet je er naar mijn mening vanuit gaan dat je daar DGstation firmware op gaat draaien.
Dat werkt verder ook allemaal best redelijk op de cafe en dat alles tegen een redelijk scherpe prijs.


Naar mijn bescheiden mening, is de DGStation Firmware op bepaalde punten beter dan Enigma. Maar, de DGStation Firmware heeft de laatste periode grote slagen gemaakt, desodanks heb ik vernomen dat de laatste image(s) instabieler zijn dan de vorige edities en diverse bugs zijn nog steeds aanwezig.

Citaat:
Enigma op een cafe, vind ik een halve oplossing.
Als je dat wilt, ben je voor een paar tienen meer, beter af met een Dreambox DM600PVR waar de fabrikant zelf specifiek voor dat toestel drivers en enigma versies bouwd en je daarvoor niet afhankelijk bent van hobbyisten.

Ron


Enigma voor PVR op een CubeCafe is geen enkel probleem, mits je genoegen neemt met bijvoorbeeld niet (correct) functionerende timeshift. Bij een CubeCafe heb je in ieder geval de keuze om te kiezen voor de originele DGStation gebaseerde firmware of the Enigma Firmware. En de hobbyisten hebben in de afgelopen maanden extreem goed werk afgeleverd. Laten wij niet vergeten, zonder de hobbyisten had zowel de DGStation/AB-Com als Dreambox geen Enigma tot hun beschikking gehad, onderchat hun werk dus aub niet wink

Bepaal zelf wat je het beste bevalt. Ik heb met veel plezier gebruik gemaakt van de Enigma image. Het voordeel vond ik onder andere de settings-lijsten en gebruik van de dreamset plugin voor het uitrichten van mijn schotel(s).

De DM600 PVR is in combinatie met Enigma een puik apparaatje. En inderdaad, onder Enigma werkt de timeshift dus wel op de 600PVR. Maar gemiddeld gezien is de DM600 circa 40 Euro duurder. Aan jou de keuze om te bepalen of dit bedrag het waard is om te kiezen voor de DM600PVR of CubeCafe 250S.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we a.u.b. geen onnodige discussies beginnen nu, want ik had het duidelijk over de drivers en niet over enigma toen ik sprak over "specifiek gemaakt voor"...

DGstation maakt zelf geen drivers voor de enigma support en dus ben je voor drivers afhankelijk van hobbyisten en die zijn over het algemeen op zijn minst "gehandicapt" op dat gebied omdat ze 1. Geen informatie hebben die onder NDA valt, 2. low end stuff programmeren een heel andere tak van sport is dan het coden van wat GUI stuff in C. Dat is dan ook meteen de reden dat Timeshift niet goed werkt op de cafe.

Onderschat a.u.b. ook niet dat er zonder Dream Multimedia geen enigma zou zijn geweest in de uitgebreide vorm als het er nu is.

Enigma is voor 95% Felix en Andreas (beide in dienst van DMM). Zonder hen was er nu geen enigma, maar hooguit een of andere Neutrino versie.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het dan niet beter te wachten op het HD apparaat van DGstation ?????,dan kan je nog eens veel jaren mee verder met de meer en meer beschikbare HD zenders op sat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel. Die ziet er helemaal niet slecht uit.

Ik kan je echter niet zeggen of dat de beste keus zal zijn. Mijn ervaringen met Dreamboxen zijn over het algemeen vele malen beter dan mijn ervaringen met dgstation, maar ik wordt hier als een bevooroordeeld persoon beschouwd als ik mijn persoonlijke mening geef.

De Dreambox DM800HD heb ik zelf mogen testen en de 900 en 9000 van ABcom/dgstation nog niet. In de loop van deze week krijg ik een 9000 te leen en zal ik objectief mijn ervaringen neerpennen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het persoonlijk ook voor de dreambox,heb die al 2 jaar en nog nooit problemen mee gehad,

maar omdat de DGstation uitkomt met een HD ontvanger met HDMI op volgens iemand uit noorwegen,dacht ik dat die ook interresant kan zijn.

we zien wel,we wachten uw ervaring af met de 9000 van DGstation.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar kleine roddeltjes over de 900HD:

 

Via diverse bronnen in Duitsland heb ik vernomen dat de IP-Box 900HD vanaf Juli 2008 beschikbaar zal zijn met een adviesprijs van € 300,- tot € 350,- (pre-order is mogelijk voor € 299,-) in Duitsland.

 

Ik zit echt op deze ontvanger te wachten. Mij scheelt het Twin-Tuner gedeelte niet en heeft ook geen nut voor mij waardoor ik de 9000HD in principe niet zal aanschaffen. En als de prijzen kloppen en de hardware alsmede de software zijn goed, dan zou dit een geduchte concurrent kunnen worden voor de DM800.

 

Volgens dezelfde bronnen is de AB-Com Team ook al bezig met een Enigma voor de 900HD. Maar ik denk dat dit pas zo rond oktober 2008 pas beschikbaar zal zijn.

 

Niels

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Cobus R

Inderdaad en zeker naar die tijdbom wat dreambox geflikt heeft ik ga ook voor een dgstation of een clone van de dreambox 800 maar dat zal de prijs uitmaken welke het wordt want de 800 is wel vrij prijzig al moet ik wel zeggen dat dream een goed aparaat is hoor. ik heb er nooit geen problemen mee gehad maar met de 200s wie ik had ook niet en het beeld was beter als van de 500 dus de hardware is wel in orde en het abcom team maakt mooie images dau dat zit ook wel goed volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...