Jump to content
Sign in to follow this  
Guest draadloos

Internet via satelliet betaalbaar? up en downlink!

Recommended Posts

Guest draadloos

Ik heb hier ook de zoekfunctie gebruikt maar niets gevonden, daarom de vraag, heeft er iemand al meer info over internet via satelliet?

Zou via de Astra zijn.

Ik heb dit gevonden.

http://astra2connect-benelux.com/

@Draadloos, leuk dat je dat gevonden hebt, ik kon het zelf niet zo gauw vinden anders had ik er al eerder melding van gemaakt. Ik ben nl. 2 weken terug bij de demonstratie van dit systeem geweest in Maarn. Het zou idd eind April wereldkundig gemaakt worden. Het lijkt mij een prima systeem, want ook de uplink gaat via de schotel. De lnb daarvoor is lekker compact, en je hebt niet zo´n grote toeter voor de schotel zoals je vaak bij benzinepomp stations ziet. Vroeger was de zwakste schakel de telefoon lijn, maar nu gaat de up/down link via de Astra1. In Lelystad is de eerste proef opstelling bij een landbouwer neergezet. Deze is verstoken van adsl of wat dan ook voor snel internet. Ook is de boel nog redelijk betaalbaar, de schotel en decoder/modem zou rond de 500 á 600 euro zitten, dat was op dat moment nog niet bekend. Ook voip bellen is mogelijk tzt vertelde men. De foto´s die men daar toonde gaven wel een wat knullige opstelling weer. Dat ontlokte iemand uit de zaal de opmerking dat dát even wat beter moet. Zo stond de schotel(78cm) op heel klein "iel" statiefje op een uitbouwtje. Ze waren vergeten dat het in de de Flevopolder nog wel eens "tocht" :D

En dan kun je de schotel terug vinden in de maisvelden. Deze landbouwer heeft alles per computer, ook de sturing van zijn machines. Nu kan hij de weersvoorspellingen en andere voor hem belangrijke informatie van internet plukken en koppelen aan zijn eigen systeem. De snelheid is ook behoorlijk vind ik, lees daarvoor even op site. Kortom een mooie oplossing voor mensen die buiten de normale voorzieningen vallen.

Guest aart44

Citaat:
Vroeger was de zwakste schakel de telefoon lijn, maar nu gaat de up/down link via de Astra1.

Even voor de duidelijkheid het is de Astra 1E op 23.5 oost.

Verder lijkt het me in een dichtbekabeld land dat er niet echt een grote markt voor is,met Wifi kun je ook een eind komen.

Maar goed leuk dat het er is en betaalbaar. laugh

Je hebt gelijk Aart het is idd via de Astra23 smile Je zegt dat er in een dichtbekabeld land geen grote markt voor zal zijn. Ik denk het wel, je kan nu de boel ook meenemen op vakantie, heb je op de camping ook internet en telefoon :D

En wifi als alternatief heeft geen dekking in de middel of no ware frown

draait in duitsland al langer, heb op drdish eens een test gezien. Kosten 256/64 voor €19,95, 512/96 €29,95 & 1024/128 voor €39,95

Iets duurder dan Kabel/ADSL maar als je niet anders kunt een perfecte uitkomst.

Rekordc

Guest aart44

Ja in Duitsland en andere landen die bereikt kunnen worden met de Astra1E een mooie oplossing als je echt in de rimboe woont.

Maar over de Duitse Astratoconnect Filiago is al een paar keer hier bericht in diverse topics hier en ook hier. laugh

"Wij hebben geen datalimiet in onze aangeboden paketten.....

Download en upload zo veel als u wilt! (FUP) ".

Guest Auggie

We hadden hier een paar maanden geleden een Belg die in Frankrijk woonde, en zijn satellietinternet NIET draaiende kreeg (omdat 'ie technisch Frans niet machtig was). Was volgens mij ook Filiago.

Volgens mij is het alleen maar leuk als zo'n sat-bedrijf ook een proxyserver inzet, zodat iedereen ook de data die anderen downloaden kan ontvangen, anders is het een magere verbinding. Als één iemand een linux-iso of journaal-uitzending of youtube-filmpje reserveert kunnen alle andere 100.000 abonnée's dat meepikken, zonder hun surfsnelheid aan te tasten. Helaas willen providers dat niet.

Europeonline had zoiets, maar dat bestaat niet meer dacht ik.

Guest aart44
Origineel bericht van: Auggie
We hadden hier een paar maanden geleden een Belg die in Frankrijk woonde, en zijn satellietinternet NIET draaiende kreeg (omdat 'ie technisch Frans niet machtig was). Was volgens mij ook Filiago.

Nee dat was geen Filiago dat was France Telecom en het ging om dit topic.
Hij dacht dat het modem niet goed was maar ineens houd het topic op en weten we de afloop niet. laugh