Ga naar inhoud

[7025+] Eindelijk zap probleem opgelost tussen satellieten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Configuratie:

Dreambox 7025+ (diverse images, allemaal hetzelfde probleem)

Visiosat BiSat

4 x Alps quad

Visiosat DiSEqC 4 ports

Poort 1 = Astra 19.2

Poort 2 = Hotbird 13.0

Poort 3 = Astra 28.2

Poort 4 = Astra 23.5

In mijn favorieten lijst heb ik een stuk of 50 zenders staan (combinatie van alle 4 satellieten)

Zo nu en dan krijg ik de melding geen zender gevonden vooral van hotbird weer terug naar Astra 19.2

Om dan weer beeld te krijgen moet ik eerst Satellieten (groen) kiezen en dan een zender pakken op Astra (19.2E) Zenders

Heb uren zitten klooien maar eindelijk een configuratie gevonden die het SUPER doet, nog geen eeen keer een fout melding gehad

[Menu] - [instellingen] - [Zenders zoeken] - [Tuner configuratie] - [TunerA:...]

Configuratie modus: geavanceerd

Satelliet: Astra (19.2E)

Spanningsmodus: Polarisatie

Tone modus: Uit

LNB: LNB 1

DiSEqC-modus: 1.0

Toneburst: geen

Comitted DiSEqC comm. AA

Snelle DiSEqC: nee

Herhaal sequence: ja

Commando volgorde: committted, toneburst

LOF: Universeel LNB

Verhoogd voltage: nee

Voor andere satellieten zelfde als boven echter met:

Hotbird (13.0E) - LNB 2 - AB

Astra 3A (23.5E) - LNB 4 - BB

Astra/Eurobird (28.2E) - LNB 3 - BA

Loopt bij mij echt als een "trein"

Laat even weten of het voor jullie ook werkt (als je natuurlijk de zelfde meldingen krijgt)

Tuurtje

Geplaatst:

Mooie oplossing, zeker als het werkt.

De optie die vermoedelijk de problemen heeft opgelost is de herhaal sequence op 1 te zetten.

Dit neemt niet weg dat genoemde probleem vaak voorkomt op de 7025(+), hier is ook op het DMM forum al meer over geschreven.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Inderdaad, zelfde probleem hier op een 7000 bij verlaten van 23,2. Opgelost door afwijkende configuratie en inderdaad de repeat verhogen.

Tot nu toe maar 1x probleem teruggeweest, opgelost met herstart.

Wel slecht terugschakelen na lang op 23,2 te hebben gestaan, maar da's zeldzaam (lang op 23,2 dan).

Indertijd heeft niemand een goede verklaring kunnen geven, maar bij meerderen was dit wel de oplossing.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tuurtje

Tone modus: Uit

Pas op, met deze config kan je NIET switchen van high naar low band (of andersom).
Als je tenminste zoals jij een conventionele switch hebt, met lnb's die de 22KHz nodig hebben om hi/lo te switchen.

Met een multiswitch zou dit wel goed gaan, daar gebruikt de switch puur diseqc om te schakelen, en is de 22KHz niet nodig.
Maar ook de 13/18V is dan niet meer modig.
Ik gebruik dan ook Tone modus: Uit en Spanning modus: 13V om de diseqc commandos zo weinig mogelijk te verstoren, en dat geeft bij een multiswitch een enorme verbetering.

Maar bij een conventionele switch moet je echt de tone modus op 'band' laten staan.
Geplaatst:

Inderdaad, de enige afwijking die ik (en met mij enkele anderen) hebben doorgevoerd tov standaard is die repeat verhogen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Ik heb deze aanpassingen geprobeerd, maar heb nu al 2x een blauw scherm gehad.

(Ronaldd image) voor deze verandering nog NOOIT gehad.

Instellingen weer terug gezet op "eenvoudig" maar nu blijft het probleem zich voordoen als ik schakel door de satellieten frown

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

Blauw scherm? Nooit geweten dat er dreamboxen waren die op Windows draaien. :D

Maar serieus, die blauwe schermen nog nooit gezien, en mijn box draait nu al een jaar met verhoogde repeats, met meerdere images.

Geplaatst:

@FNONAMUS

Draai met OoZooN versie: OoZooN-CVS-dm7025-20080419-full.nfi

Heb hier 2x een 7025+ draaien allebij als een zonnetje.

Dus jou blauwe scherm begrijp ik niet.

Tuurtje

Geplaatst:

In de herkansing effe Oozoon erop gezet.

Welke instelling is nu bepalend?

In Oozoon is onder geavanceerd niet zoveel mogelijk als bij het Ronaldd image (van voor 30-04) wat ik draaide toen ik de blauwe schermen kreeg.

Wat meer info, ik heb er 2 swiches aanhangen, 1 met dezelfde als Tuurtje, en 1 met Astra 19,2 en 28,2

En hoe zet ik dan die LNB (is dit nodig??) of beter wat is nu essentieel wat ik moet veranderen en waar die ik dat (menu vd 7025 of met edit van bestanden?)

Todays dummy is tomorrows expert!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen