Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het mogelijk om de usbstick in m'n dreambox 7020s te mounten op mijn pc? Dus dat ik de usb in de dreambox gewoon bij deze computer kan zien op m'n pc?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Geplaatst:

Als ik samba heb draaien kan ik vanaf mijn PC alle bestanden bereiken op de dreambox en onder /mnt/usb ook de stick, zonder verder iets te hoeven instellen.

Draai samba en maak een netwerkverbinding naar het IP van je box en je kunt met bijv. je verkenner op je stick werken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Bedankt, ik heb samba geinstaleerd en nu kan ik eraan via deze computer.

Maar als ik iets naar m'n usb wil kopieren is dit verschrikkelijk traag... Bestaat daar een oplossing voor?

Geplaatst:

Het blijft USB 1.2, dus traag voor hedentendage.

Even je sticky eruit en op je PC erin is sneller, zelfs met het rebooten van de box meegerekend, als dat al nodig is.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Ja maar dit is echt traag, een 25tal seconden voor een 1MB...

En ook naar de hardeschijf kopieren op deze manier is zo traag. En dit zou toch wel aan een behoorlijke snelheid moeten kunnen?

Geplaatst:

Je kunt wat experimenteren met instellingen van samba, is enige maanden geleden nog een draadje over geweest, maar 25 seconden voor 1 Mb naar USB is niet eens zo extreem traag.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen