Ga naar inhoud


Alphacrypt gaat in de ban bij Zesko???


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Op Tweakers loopt een topic over de Alphacrypt module en er is een lid @mrc16 die beweert dat de cam straks niet meer gaat werken.

Een bron wil of kan hij niet vermelden, of zou het in de categorie roddels thuishoren.

Maar er zouden TV's zoals JVC en Philips uitgebracht worden met een kaartgleuf geen cam meer nodig hier een citaat van hem,

 

Citaat:
Nee er worden geen CAM modules meer uitgebracht. En deze worden na de zomer ook als illegaal bestempeld. De merken JVC en Philips hebben het er dan ingebouwd, geen cam module meer nodig gewoon je casema,etc smartcard erinsteken.

 

Het idee achter de blokkade zit hem in het protocol wat mee word gestuurd. Casema, multikabel, etc sturen een bepaald soor code mee die de cam modules zullen blokkeren.

 

Zouden er dan boxen nog wel werken zoals D2box en Dreambox?? laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag me af of dat zomaar kan dat "Illegaal verklaren". Je betaalt netjes je abonnementgeld, dus dan is er toch niets illegaals aan? Ik vraag me af of ze die verplichte koppelverkoop van die (ongelovelijke crap) decoders wel bij een rechter kunnen volhouden.

 

Anyway, ik maak me voorlopig geen zorgen, mijn dm7025 en dbox2 zullen het volgens mij wel blijven doen.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de discussie ook gevolgd en er werd al geopperd dat het tijdens dealerdagen oid is verteld. Lijkt mij inderdaad FUD om verkopers mee te programmeren dat ze dit soort dingen ook tegen de argeloze klanten zeggen. Ik snap niet dat Casema nog steeds in staat wordt gesteld die koppelverkoop voort te zetten. Ze blijven de brave borst bang maken door alleen maar de decoders die zij verkopen te ondersteunen, terwijl de decoder in bv een Sony TV en DVB-C kaarten in een PC ook gewoon werken.

Ze verdienen blijkbaar zat met die handel. Een slechte zaak vind ik. Vooral als je je klanten onzin gaat verkopen door te zeggen dat iets niet goed werkt terwijl het dat wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...