Ga naar inhoud


Humax toont geen teken van leven meer


Gast Mazi007

Aanbevolen berichten

Gisterenavond tv aan het kijken ineens stopt humax wil nog eens terug opstarten maar daarna niets meer, wat denk jij dat dit zou kunnen zijn, kan hem niet meer aan zetten , weet iemand hoe ik hem moet repareren is dit moeilijk en waar ik die onderdelen kan kopen, of is er iemand in de buurt van Brussel die dit kan repareren ???

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien wel handig om de type te vermelden van de humax ? Uit eerdere berichten van je, begrijp ik dat het om een 5400 gaat.

Waarschijnlijk is je voeding overleden. Als je zelf handig bent kun je zelf de condensatoren etc zelf vervangen.

Ergens onder gebruiksaanwijzing op sat4all staat ook de voeding vermeld van de humax 5400.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Humax - voeding.zip

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ergens onder gebruiksaanwijzing op sat4all staat ook de voeding vermeld van de humax 5400

Die functie, bestaat toch niet meer? of toch wel?

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
Ergens onder gebruiksaanwijzing op sat4all staat ook de voeding vermeld van de humax 5400

Die functie, bestaat toch niet meer? of toch wel?


Kon hem niet meer vinden, vandaar dat er nu een bijlage toegevoegd is in deze topic.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Mazi007
Gisterenavond tv aan het kijken ineens stopt humax wil nog eens terug opstarten maar daarna niets meer, wat denk jij dat dit zou kunnen zijn, kan hem niet meer aan zetten , weet iemand hoe ik hem moet repareren is dit moeilijk en waar ik die onderdelen kan kopen, of is er iemand in de buurt van Brussel die dit kan repareren ???

groetjes


Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb een HUMAX 5400Z.
Wil niet meer opstarten.
Ik heb het al verscheidene malen opgestart en ofwel doet ie niets of knipperen er 3 ledjes tegelijk (links 2 groene ledjes en rechts 1 rode led).

Wat kan het probleem zijn en hoe heb jij het opgelost?

gr
Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk de voeding

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ben ik dat zeker dat het de voeding is, want ik lees hier ook ergens dat er iemand gewoon settingslijsten inzet en het werkt weer , want ik begrijp het niet zo goed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je kan er eens een settingslijst terug inladen en hopen dat het terug gaat

 

probeer eens

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en anders wip je morgen voormiddag maar effe binnen dan kan je straks weer verder kijken op je humax 5400..

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te zien, zit er geen leven in diene humax

 

met xoak geprobeerd de settings opnieuw te sturen naar humax, maar hij blijft op "Waiting for Humax Connection" staan

 

en bij den humax knipperen er nu 2 ledjes, een groen en een rode en hij heeft er nog een raar geluidje bij ook

 

(:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zullen waarschijnlijk de elco's zijn die je hoort

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die elco's staan op de printplaat van je voeding

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een voeding ombouwen ongeveer 5 minuten

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...