Ga naar inhoud


Triax Multiblock op een niet Triax schotel?


ircom

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een Triax Multiblock voor 4 LNB's gebruiken op mijn niet Triax 1m schotel. Weet iemand of dit kan?

 

Ik wil graag 7E, 13E, 19,2E en 28,2E ontvangen.

 

Mijn huidige LNB opstelling ziet er zo uit:

 

 

Ik heb er voor alle duidelijkheid ook de maten van de lnb stang erbij gezet. Het gaat er dus om of ik de volgende Triax Multiblock kan gebruiken op deze schotel (desnoods met een beetje schaaf werk):

 

 

Kan iemand mij misschien ook de maten, van de zwarte kunstof gedeelte van de Triax Multiblock wat in de LNB stang gaat, aangeven?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien is het handig als je even een bijlage meepost (onder je reageerscherm staat een link "bestandsbeheer").

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is de houder passend op de feedarm te krijgen. De Triax houder is vrij uniek qua uitvoering, en eigenlijk alleen op Triax schotels te gebruiken. Ook de Philips schotels hebben een nagenoeg gelijk systeem, hier is ie wel voor te gebuiken.

 

Heb je echter een schotel met een vierkante of ronde feedarm kun je het wel vergeten, of je moet gaan hobbyien maar dit is nooit echt zuiver dan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat ging inderdaad niet helemaal goed.. frown

 

Nu met bijlagen.

 

Eerste bijlage is een foto van mijn huidige LNB houder.

De tweede bijlage een foto van de Triax Multiblock die ik graag wil gebruiken.

 

 

post-7425-1318259745,8946_thumb.jpg

post-7425-1318259745,9328_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ircom
Eerste bijlage is een foto van mijn huidige LNB houder.


Niet ideaal dus, dit is zo`n vierkante feedarm.
Zonder kunst en vliegwerk gaat het niet, dan kocht ik gelijk een Triax als ik jou was, maar dat is ieder voor zich.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat

Niet ideaal dus, dit is zo`n vierkante feedarm.


Mijn huidige feedarm is niet vierkant maar een rechthoek (3x2cm) en zo te zien is de Triax MB feedarm ook een rechthoek. Alleen weet ik zo de maten niet. Op het eerste gezicht lijkt de Triax MB feedarm aansluiting breder, daarom zou ik dit precies willen weten, pas dan kan ik een conclusie trekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niekgo
De maten zijn van het inzetstuk zijn:
breed: 48 mm
dik: 19 mm
diep: 30 mm


Kijk daar was ik naar op zoek smile
Volgens mij moet het lukken met een beetje links en rechts eraf te vijlen. Ik denk dat ik de gok maar ga wagen, thanks Niekgo!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat:

- elke fabrikant een schotel pas op de markt brengt indien hij er zeker van is dat de weerkaatste signalen in ZIJN schotel perfect in de lnb vallen.

- een lnb houder van een bepaalde schotel meestal niet past op een andere schotel... je kan gaan vijlen en aanpassen maar een beetje meer of minder inclinatie van de lnb(houder) kan zorgen voor... slecht of onvoldoende signaal.

 

Het is net alsof je een Ford motor in een Toyota wil gaan inbouwen.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerdy, bedankt voor je tips.

Maar heb je misschien een betere alternatief voor mijn opstelling? Ik zit uiteindelijk ook niet te wachten op iets wat me veel tijd gaat kosten en uiteindelijk niet naar behoren werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat ik soms niet snap.....

 

en niet alleen in deze posting

 

soms wordt er een vermogen uitgegeven aan lnb's en alles wat er verder achter komt. er worden weet ik wat voor kunstgrepen uitgehaald om iets te ontvangen ......astra 1 . 2 , 3 de hotbird .

verder niets bijzonders

het goedkoopste en toch eigenlijk het meest essentiele mag nooit wat kosten

 

als je nou het een en ander orientaals wilt ...... oke

 

maar voor dit soort opstellingen ,

 

dat plaatje blik kost vaak niet meer dan ,pak'm beet 4 tientjes

 

vraag je eens af of je al dat geklooi wel wilt voor de stabdaard meuk.

 

dit is mijn gedachten gang , doe wat je wilt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er aan rommellen is ook soms weer een deel van de hobby en we zijn met veel NL-ers dus nog steeds "ons bin zuinnig".

 

Niet al het blik kost 4 tienen en soms is verder veranderen/verbouwen in onze ogen makkelijker want hij staat al uitgericht, werkt en anders moet dat ook weer.

 

Ik snap al die redenen wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk heeft het niets met hobby te doen .

 

maar idd meer met ons hollanders .

 

uit veel postings haal je gewoon uit dat het om de standaard meuk te doen is , veelal staat er dan 'tussen de regels door' ook nog eens bij dat men op "dit" gebied eigenlijk er niet veel van "wil" kunnen of wil leren.

 

Let wel ik zeg niet dat het hier zo is of altijd zo is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms nemen mensen ook niet de makkelijkste wegen naar Rome maar willen ze graag omrijden omdat het voor hun makkelijker is/lijkt of dat er, in hun ogen, geld bespaart kan worden.

 

Soms wil je dingen op jouw manier doen en kan ook andere reden hebben. De strekking zal veel zijn: "hoezo weg doen als het niet stuk is en nog goed werkt?"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak

Niet al het blik kost 4 tienen en soms is verder veranderen/verbouwen in onze ogen makkelijker want hij staat al uitgericht, werkt en anders moet dat ook weer.

Ik snap al die redenen wel...


Ik dus niet, de schotel moet altijd opnieuw worden uitgericht voor een optimaal resultaat. Zie zijn plaatje, nu zit de middelste LNB in het midden van de LNB-rail, straks dus niet meer. wink

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...