Ga naar inhoud


Motor importeren, ombouwen en kenteken aanvragen.


EmQu

Aanbevolen berichten

Ik wil een motor zelf bouwen. Althans: het blok overzetten op een ander frame. Als dit gedaan is moet hij een RDW keuring krijgen en bij goedkeuring kan er een kenteken worden aangevraagd.

 

Stel nu dat ik de donormotor koop in Duitsland. Moet ik hem dan eerst aanmelden voor BPM en een NL kenteken aanvragen?

 

Lijkt me een beetje dubbel om 2x een kenteken aan te vragen namelijk.

 

Wie weet hier het fijne van? Of wellicht een site met wat nuttige informatie aangaande motors importeren die vervolgens worden omgebouwd en een nieuw kenteken nodig hebben.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou op rdw site vind je wat je zoekt.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/invoeren/uw_motor_in_nederland_invoeren.htm

 

Ik zou t als volgt doen hierheen halen invoeren en laten keuren met t oude blok .

 

Ga je niet met meer cilinders rijden dan ori of wel veel grotere cilinder inhoud rijden kan je daarna t andere blok er zonder veel problemen onder hangen .

Ga je wel van alles veranderen aantal cilnders en motorinhoud dan krijg je de ingewikkelde procedure dat is een stuk duurder en val je onder de zelfbouwers waarvan de regels pas weer verscherpt zijn .

Dus t ligt eraan wat je precies gaat doen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...