Ga naar inhoud


[7025] Twee voedingen?


Heavy Helder

Aanbevolen berichten

Òmdat mijn voeding (oud model) de hard disk niet meer trekt, heb ik die losgekoppeld zolang ik nog geen nieuwe voeding heb. Kan ik in ieder geval tv kijken.

 

Ik heb nog een oude PC voeding liggen. Kan ik die gebruiken om de hard disk te voeden (dus naast de voeding van de DM zelf), of loop ik dan het risico zaken kapot te maken? En weet iemand of de power down van de hard disk dan nog werkt?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Heavy Helder
Òmdat mijn voeding (oud model) de hard disk niet meer trekt, heb ik die losgekoppeld zolang ik nog geen nieuwe voeding heb. Kan ik in ieder geval tv kijken.

Ik heb nog een oude PC voeding liggen. Kan ik die gebruiken om de hard disk te voeden (dus naast de voeding van de DM zelf), of loop ik dan het risico zaken kapot te maken? En weet iemand of de power down van de hard disk dan nog werkt?

Alvast bedankt!


Allereerst zou ik de huidige voeding vervangen. Daarnaast is het prima mogelijk om een tweede voeding te gebruiken voor de harddisk. Ik heb in mijn 7000 een extra voeding voor de harddisk (zal vanmiddag wel eens een foto maken) en dat werkt prima. Wel zorgen dat de massa van beide voedingen met elkaar zijn verbonden.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me nou. Een DM7025 heeft een voeding die meer dan krachtig genoeg is. Al die tweede voeding verhalen komen uitsluitend van de DM7000 die wel een vrij lichte voeding had.

Je moet je 7025 voeding gewoon laten repareren en niet gaan lopen prutsen. Zometeen is het echt kapot en ben je verder van huis.

Als de originele voeding de HDD niet kan voeden is die voeding al instabiel je moet je die in het geheel niet meer gebruiken totdat die gerepareerd is.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heavy Helder
Bedankt voor de informatie!

Moet ik de massa's aan de "netstroomkant" met elkaar verbinden, of de massa's aan de "moederbord/harddiskkant"?


Aan de "moederbord/harddiskkant". Maar zoals Toxiq al aangeeft, ga eerst de voeding vervangen van je 7025.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...