Ga naar inhoud


Philips 7072 Hoe kan ik de FTA kanalen ontvangen..


Gast pascalsat

Aanbevolen berichten

Gast pascalsat

beste johan en andere kenners,

 

Ik heb sinds kort een philips dsx7072 schotelset gekregen van een familielid (canal digitaal kaart zat er bij, maar verlopen). graag had ik met deze satellietset ook de free to air kanalen willen ontvangen, maar ik krijg dit niet voor elkaar, ik moet wel eerlijk bekennen dat ik eigenlijk weinig kennis heb van deze dingen. Kunnen julli mij helpen met het volgende?

 

- kun je free to air kanalen er mee ontvangen, of is de decoder een soort van geblokkeerd en alleen operationeel onder een geldige kaart?

 

- zo ja geblokkeerd, is hij middels software te deblokkeren? (ik heb iets gelezen over het flashen van het apparaat, geen idee wat dat is)

 

- helaas zat er geen originele afstandsbediening bij (was kapot gegaan): is er een goed en goedkoop alternatief (dus welke universele afstandsbediening is een goed alternatief of heeft iemand op dit forum er misschien een extra die ik dan graag zou willen overnemen/kopen.

 

- o ja bij flashen las ik ook iets over een seriele kabel; hoe zien deze eruit? (je leest het, ik ben een triets geval smile )

 

Als jullie mij kunnen helpen met het bovenstaande zou dat echt helemaal te gek zijn, immers de mensen op dit forum lijken wel verstand van zaken te hebben.

 

alvast bedankt voor jullie tips.

 

gr,

pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Pascalsat,

 

Als je nu eens begint met die verlopen kaart in de onderste kaartgleuf

te stoppen, dan moet je beeld krijgen op de "vrije-zenders".

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pascalsat

beste omanski,

 

ik heb bovenstaande geprobeerd, maar krijg geen beeld, behalve een zwartscherm en ik kan een menu in.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb bovenstaande geprobeerd, maar krijg geen beeld, behalve een zwartscherm en ik kan een menu in.

 

Beste Pascalsat,

 

Heb e.e.a. zonet even getest hier, maar ik heb op mijn 7072 hier

beeld op de FTA zenders....zonder kaart, blijkt niet eens nodig.

Dus als je schotel goed staat moet je beeld hebben op BVN !! :D

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

omanski

 

Zonder kaart de FTA kanalen bekijken kan alleen als de decoder voorzien is van betere firmware, van RayhTec bijvoorbeeld.

De decoder met originele firmware heeft een (verlopen) CanalDigitaal kaart nodig.

Dit mag ook een oude seca1 kaart zijn.

 

Zonder verdere informatie word het echter wel erg moeilijk om tot een oplossing te komen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Johan, dat kan best kloppen.

Maar ik heb die vervelende orginele software er meer dan 5 jaar geleden

al uitgetrapt....dus da's al weer even geleden, ik word oud !! sick

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pascalsat

beste allen,

 

alvast bedankt voor jullie goede hulp.

 

wat ik tot nu heb gedaan is het volgende:

ik heb de bijbehorende schotel (+ Lbn) buiten opgehangen onder een hoek van 25 graden en gericht naar het zuiden. vervolgens heb ik met een speciaal voor schotelantennes co-ax kabel verbinding gelegd tussen de schotel en de reciever. Vervolgens heb ik met steeds rustige en kleine bewegingen geprobeerd om beeld te krijgen (hulp van een huisgenoot die buiten schotel bediend.

 

De kaart zat ook in de receiver. Maar het beeld blijft zwart en het balkje dat aangeeft hoe mijn ontvangst is (bereikt via het menu van de reveiver) geeft ook aan dat de ontvangst slecht is, hoe ik ook de schotel manouvreer.

 

ik heb zelf tee theorie over waarom het niet lukt:

1: de schotel staat hartstikke fout of

2: de LBN is kapot, maar zo oogt hij op het eerste gezicht niet

 

dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien goed om eerst eens zo'n 10 euro sat signaal metertje te kopen en dan eerst eens je schotel daarmee instellen op een maximaal signaal en dan aanslutien op je sat receiver en deze kanalen laten zoeken. Aan de hand van de gevonden kanalen kan je dan zien welke sateliet je ontvangt. Mocht het de verkeerde zijn dan in de goed richting draaien.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lemoi,

 

Ik snap wel dat jij nu ook al behulpzaam wilt zijn, maar.....

De titel van deze posting dekt allang de lading niet meer !!!

Pascalsat wil nu eerst een gratis cursus voorgekauwd krijgen,

om zijn schotel te plaatsen en uit te richten !! sick

De titel vraagt iets anders....en daar heeft ie duidelijk antwoord op gekregen !! whistle

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pascalsat

@omanski,

 

zeg omanski, wat jij loopt te plaatsten op dit forum is verre weg van behulpzaam zijn, maar ja, ik ga me niet verlagen tot dat niveau.

 

in ieder geval, ik ben niet op zoek naar een soort van gratis cursus, immers ik heb ruim van te voren geprobeerd om het zelf op te lossen, maar dat lukte niet.

Ik zag toen deze site met dit forum en dacht misschien kunnen de mensen op dit forum mij helpen gezien zij de knowhow hebben en ook in een bepaalde mate passie hebben voor het kijken van televisie via de satelliet. Meestal zijn dit ook de mensen die je graag helpen, maar voor sommige is dat te veel gevraagd.

 

De tips tot nu toe zijn nuttig en helpen mij in de richting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@omanski,

 

Ach ik heb er niet zo'n probleem mee. Het is mijn tijd. Misschien is het oderwerp misleidend maar we zouden ook een nieuw draadje kunnen maken...

 

Krijg toch per regel betaald, toch? ;-)

 

@pascalsat,

 

ben je nog verder gekomen?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omanski heeft natuurlijk gelijk; de vraag hoort bij Het Schotelpark gesteld te worden en heeft niets met de Philips ontvanger te maken, Pascalsat moet eerst maar eens in Het Schotelpark de beginnerscursus gaan lezen.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...