Ga naar inhoud


Werkt een Irdeto-2 of Seca-2 kaart gewoon in de Dragon CAM?


Aanbevolen berichten

Voor een nieuwe sat-opstelling in ons nieuwe huis wil ik er 1 tv extra bij hebben met satelliet-tv. Heb nu een Seca-2 kaart in een originele cd-CAM in een Topfield 4000 en voor op de slaapkamer een Irdeto-2 kaart in een Humax 5400. De Dragon CAM gbruik ik nooit meer aangezien je dat ding momenteel iedere dag moet gaan updaten...

Nu heb ik nog een Hyundai 1000, nou dacht ik een Irdeto-2 kaart aan te schaffen 2e hands zodat ik die rechtstreeks in de Hyundai kan stoppen. Of kan ik ook voor een Seca-2 kaart gaan en die in mijn Dragon CAM stoppen en die vervolgens in de Hyundai?

Of als ik de Irdeto-2 kaart heb en op een gegeven moment een HDTV-tuner aanschaf die alleen een plek voor een CAM heeft en niet zoals de Hyundai een interne Irdeto-CI, kan ik dan de Irdeto-2 kaart in de Dragon CAM stoppen en die vervolgens in de nieuwe HDTV tuner? Of gaat CD HDTV niet met Irdeto-2 werken maar alleen maar met Seca-2? In dat geval zou ik alleen moeten weten of een Seca-2 echt goed gaat werken in de Dragon CAM want dan ga ik een 2e hands Seca-2 kaart aanschaffen...

Bij voorbaat dank!

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het antwoordt is niet zo moeilijk en is gewoon op de CDS site te vinden,

 

Citaat:
Er zijn ook oudere smartcards in omloop die gebruik maken van de zogeheten IRDETO-codering. Met deze smartcards is het mogelijk dat u vanwege technische redenen sommige zenders niet kunt ontvangen. Bijvoorbeeld de zenders uit het Thema-pakket of HDTV-pakket. Let hier op wanneer u uw smartcard niet in de CanalDigitaal webshop of bij een officiële dealer koopt. Hieronder staan voorbeelden van IRDETO-smartcards.

 

 

Staat op deze pagina.

 

Zelf kan ik niet testen met een Dragon omdat ik die niet bezit, maar het is al jaren bekend dat alle nieuwe diensten alleen in Seca aangeboden worden.

Ja en om te testen moet je wel opgeven welke HD receiver het gaat worden het is nogal een moeilijke zaak in de ene ontvanger werkt de ene cam goed in een andere ontvanger weer niet. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al getest thuis met de seca-2 kaart en de irdeto-2 kaart in mijn Dragon CAM: Irdeto-2 werkt niet! seca-2 werkt wel! grote vraag is natuurlijk of de seca-2 kaart wel iedere maand de updates doorkrijgt als hij in mijn Dragon CAM zit?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

seca 2 werkt perfect met de dragoncam. werkt bij mij al 2 jaar goed zonder problemen ook de hd zenders.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spijk
seca 2 werkt perfect met de dragoncam. werkt bij mij al 2 jaar goed zonder problemen ook de hd zenders.


Krijgt hij dan ook de maandelijkse updates steeds goed door?

Gr. Paul
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek

Yep...


OK, dat wist ik niet! Dat zou mooi zijn zeg, dan ga ik toch maar voor een seca-2 kaart...
Maakt het nog uit welke Predator erop staat?
Ik dacht nl. dat de seca-2 kaart in een Dragon CAM de maandelijkse updates steeds mist, maar dat heb ik dus verkeerd, of was dat alleen vroeger zo?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...