Ga naar inhoud


[DM 800] Bugs ?


Gast NDS4Ever

Aanbevolen berichten

Gast NDS4Ever
Voeding, reageert niet correct na het weer inschakelen van de DM800. Er zijn meerdere zelfde handelingen nodig om weer stroom in de 800 te krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: NDS4Ever
Voeding, reageert niet correct na het weer inschakelen van de DM800. Er zijn meerdere zelfde handelingen nodig om weer stroom in de 800 te krijgen.

zoals eerder geantwoord in http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1497845/gonew/1#UNREAD
wil ik dit nogmaals herhalen in dit topic.

aan allen met deze voedingsproblemen.
Hier ook dit soort problemen geconstateerd en mijn leverancier geraadpleegd te hebben.
Bij mij leverancier, is door SL duidelijk verteld dat na een 2de doorstart (even spanningsloos) echt 1 minuut moet wachten alvorens men wéér het toestel inschakelt. Dit zou in de grote condensatoren moeten liggen die de DM800 moeten beveiligen tegen mogelijke fouten in de voeding en om te voorkomen dat ernstige schade gaat ontstaan aan het toestel, zoals indertijd gebeurde met de 600 met foute voedingen.
Die 1 minuut, zou dan nodig zijn om die condensatoren te ontladen.
Na een Flash bijvoorbeeld, zou je daarom beter het toestel met het powerknopje uit/aan te zetten.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software , Ronaldd van 13/5

 

 

  • 1. Ik heb regelmatig dat de setup-tandwieltjes in de gecodeerde zenders gewoon tijdens het langdurig bekijken ervan even oplichten. Echt korte flitsen van deze irritante 'wacht-even'-dingen. Ook tijdens het zappen regelmatig even zwart beeld en tanwieltjes en dan pas na een of twee secondes beeld. Dit gebeurt ook bij ongecodeerde zenders. Het kan zijn dat ik hierbij moet schakelen van horizontaal naar verticaal of lage/hoge band. In elk geval zijn dit dingen die ik voorheen bij enigma1 ontvangers niet eerder ben tegengekomen.

  • 2. Ik heb in het A/V menu de instelling 16/9 gekozen en pan/scan voor 4:3 content. Dit werkt éénmalig perfect, BVN wordt mooi zonder zwarte balken weergegeven. Echter na 1 keer heen en weer zappen blijft het beeld op 4:3 hangen en heb ik zowel boven/beneden alsook links/rechts zwarte balken. Als ik dan weer in het A/V menu de instelling aanpas is het beeld weer mooi gevuld. Alle 4:3 zenders worden na het zappen echter weer zonder pan/scan weergegeven.

    Andere instellingen zoals automatisch geven ook niet het gewenste resultaat.

  • 3. Ik krijg tijdens het draaien van de rotor geen info over waar hij heen draait, ook niet als ik die optie in het instellingen/systeem/diversen menu heb aangezet.

  • 4. Ondanks dat in de CCcam.cfg staat dat ik de ZAP OSD TIME : 3 , krijg ik geen info te zien tijdens het omschakelen van gecodeerde zenders.

Ik hoop dat in de komende releases dit soort kleine bugs opgelost zullen worden.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hardnekkig probleem welke ik tegen kom:

Ná het kiezen van een HD zender, vaak wél geluid maar geen beeld, effe een zap levert dan alsnog beeld op.

Ook regelmatig ná het kiezen van een HD zender is een spontane reboot, dan kletst ie er echt helemaal uit.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Ook regelmatig ná het kiezen van een HD zender is een spontane reboot, dan kletst ie er echt helemaal uit.


Ik kan wel raden welke software je gebruikt, maar tijdens mijn testperiode heb ik met de ronaldd software dat probleem echt nooit ondervonden. Ik had wel net als jij heel af en toe geen beeld. Na een rezap weer wel.
Dat audio probleem had ik wel, maar dat is overduidelijk een software probleempje aangezien het na omschakelen wel goed werkt.
Dat "reboot-probleem" had ik ook als bug gerapporteerd, maar dat bleek geen bug maar "designed behaviour" te zijn. Ofwel het hoort zo en men heeft er kennelijk bewust voor gekozen om schade door een instabiele voeding te voorkomen.
Normaal gesproken heb je geen reden om na uitschakelen meteen weer in te schakelen, maar als je dat toch wilt doen, volstaat even snel de stekker er uit en meteen er weer in.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: Henksat
Een hardnekkig probleem welke ik tegen kom:
Ná het kiezen van een HD zender, vaak wél geluid maar geen beeld, effe een zap levert dan alsnog beeld op.
Ook regelmatig ná het kiezen van een HD zender is een spontane reboot, dan kletst ie er echt helemaal uit.


Beide zaken heb ik hier nog nooit gehad, met neem ik aan dezelfde image als jij wink

Je hebt toch geen zelfgemaakte satellites.xml erin gestopt?
De nieuwe parameters zijn erg belangrijk voor de 800, om de S2/8PSK transponders te kunnen tunen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Ik kan wel raden welke software je gebruikt, maar tijdens mijn testperiode heb ik met de ronaldd software dat probleem echt nooit ondervonden.


Jij mag nooit meer raden, maar om zaken uit te sluiten had ik de Ronaldd ook al geprobeerd, zelfde probleem. Ik kwam het probleem ook tegen op Duitse fora.
Maar we vermoeden dat het in de "oude" satellites.xml zit, ik had telkens mijn oude vertrouwde zendrlijst erin gezet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar we vermoeden dat het in de "oude" satellites.xml zit, ik had telkens mijn oude vertrouwde zendrlijst erin gezet.

Mijn tip (en dat werkt(e) ook bij de 7025 (op tuner A));

Laad eerst je favoriete lijst, bijv PET123.

Ga dan naar zenders zoeken.

Geef aan dat ie alles moet zoeken op jouw config.

Maar kies ook voor zenders wissen.

 

Alle nieuwe zenders worden in de zenderlijst geplaatst op de zelfde plaatsen als in die eerder gelaadde PET123.

Zenders die dan niet meer bestaan, worden dan aangegeven met <n/a>

dan de zenderlijst laden met een editor en meteen weer terug zetten. Alle <n/a>'s zijn nu gewist.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Ná het kiezen van een HD zender, vaak wél geluid maar geen beeld, effe een zap levert dan alsnog beeld op.

Volgens mij is dat een probleem in de settings lijst. Dat bijf. de video pid niet juist staat. De video pid is dan geupdate nadat je 1 maal op die zender bent geweest. Als je een volledige scan doet, zou het over moeten zijn.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldd
Als je een volledige scan doet, zou het over moeten zijn.


Gaan we vanavond doen, ik laat het weten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ben sinds zaterdag ook de trotse bezitter van de DM800.

Heb hier de laatste PLI ingezet en complimenten aan het team, ziet er perfect uit.

(wel even wennen aan het interface als je een DM7020 gewend bent)

Het valt mij op dat de normale kanalen wel te streamen zijn naar een pc maar dat een HD kanaal hapert. Is dit een bugje of moet ik ergens nog iets aanpassen/instellen hiervoor.

Er zit (nog) geen hard disk in, ik weet ook niet of hij dit gebruikt (of nodig heeft) als een tijdelijke buffer.

 

Groeten Harry

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdb
Ik gebruik een Dell XPS
Pentium D 3.4 met een NVidia GeForce 6800
Zou toch voldoende moeten zijn ??


En je netwerk is snel genoeg ? Toevallig je box met een wireless bridge of van die netplug's aangesloten ?

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...