Ga naar inhoud


Hoe poort forwarden met zyxel P-2602HW?


soet

Aanbevolen berichten


Misschien handig om even toe te voegen dat de router na de wijziging, toch even herstart moet worden.

Daar ben ik, door schade en schande, dus achter gekomen. blush

 

Met andere modems nooit 'last' van gehad. :D

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook problemen met port forwarding.

Is het mogelijk om een screendump van 'Port Forwarding' van de eerste tab in het NAT menu te tonen nadat er een service is opgezet (zoals getoond in de eerdere screendump)?

Er moet ook een 'Default server' IP adres worden opgegeven. Is dat het IP adres van de DB??

Hoe moeten vervolgens de Rules in de firewall worden geconfigureerd, ik vind het erg onoverzichtelijk...

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Seca3
Ik heb ook problemen met port forwarding.
Is het mogelijk om een screendump van 'Port Forwarding' van de eerste tab in het NAT menu te tonen nadat er een service is opgezet (zoals getoond in de eerdere screendump)?
Er moet ook een 'Default server' IP adres worden opgegeven. Is dat het IP adres van de DB??
Hoe moeten vervolgens de Rules in de firewall worden geconfigureerd, ik vind het erg onoverzichtelijk...


De default server betekend gewoon dat alle poorten naar dat ipadres worden door gestuurd.

De firewall stel je als volgt in :

Ga naar Security > Firewall > Rules, dan kies je bij Packet Direction voor WAN to LAN. Dan klik je op de ADD knop.

Bij source geef je aan wie er mag inloggen (als iedereen verbinding mag maken laat je die op ANY staan)

Bij destination geef je het doel aan (b.v. je dreambox ip)

En bij service geef je aan wat er doorgelaten mag worden (dit kun je op any laten staan of je maakt er eentje speciaal aan met de poort die je specifiek wilt doorsturen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Appien,

 

Dus als ik het goed begrijp is het default server IP adres dat van de DB. Dan zal ik dat daar maar invullen.

De firewall configuratie (rules) blijft onoverzichtelijk, ook al zet in de firewall helemaal uit dan krijg ik het nog niet voor elkaar. Klopt het dat de poort van de DB die geforward moet worden poort 80 is? Zo staat het tenminste in de communicatie config. van de DB... Ik heb dat ingevuld in de NAT - port forwarding.

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...