Ga naar inhoud


Satelliet-ontvangst via een Grote Schotel


Gast The Digger

Aanbevolen berichten

Gast The Digger

Heb een vraag:Wordt er nog wel gekeken via een grote schotel,

omdat ik (the digger)als ik de foto's bekijk zie ik alleen maar

kleine schotels.Wie kijkt er nog met/via een grote schotel bijv:

(2.40).Ben namelijk erg geinterresseerd in de C-band.WieoWie kijkt er naar laat het me even weten.

Met vriendelijke groeten

The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites


@The Digger,

 

Kort samengevat, althans voor mij (zonder anderen tekort te willen doen), 1 (één) naam: dischdriver laugh

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Digger
Ben nieuw hier!!!!,
en Sorry,de vraag heb ik verkeerd geplaatst.
moest staan bij:Satelliet algemeen (schotelpark)


@The Digger,

Dat was ik inderdaad vergeten en wel het van harte welkom op het Sat4all board laugh

Ik weet niet of dit topic (al) verplaatst is maar volgens mij
staat het nu toch zo'n beetje op de goede plaats.


met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dischdriver

@ Digger

 

Ik kijk nog met een grote schotel C band

op dit moment ben ik met de schotels aan het omwisselen

van 3.20 meter prime focus naar 3.00 meter Cassegrain

maar Digger wat wil je weten over C band ? wat mogelijk is of welke

sats er te ontvangen zijn ?

Wat ik kan ontvangen is op C band is 80 Oost t/m tot nu toe 45 West en wat daar achter zit wordt aan gewerkt , ik zit meestal in het Oosten heb daar vrij zicht tot laag aan de horizon

hier nog een foto van de schotel het is wel deels een eigenbouw

mast en polarmount is eigenbouw

 

Mvg Dischdriver

post-16682-1318259765,3892_thumb.jpg

post-16682-1318259765,5022_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast The Digger

Hallo Dischdriver,

Wat is er zoal nog mogelijk op de C-band en wat kun je zoal nog krijgen dan,en (by the way) hoe hoog staat het bij jou?!?!?!

Mvrgr The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Digger

Ik maak gebruik van een 2,8m schotel voorzien van twee motoren (net zoals Dishdriver). Deze 2de motor is voor de elevatie te regelen en bij een schotel van deze diameters uiterst handig. Ontvangst van 76 oost tot en met 58 west.

 

De te ontvangen zenders zijn voornamelijk afkomstig uit afrika / india / pakistan / arabisch landen en zuid amerika. ZuidAmerika zit voornamelijk op 40west 55west en 58west. Mijn logo is afkomstig van 55west de zender XHTVL Canal9 uit Mexico.

Maar kijk eens op Lyngsat.com de satellieten in roze en geel gebruiken de C-band. Klik op de footprint en je kunt zien of ze hier zijn te ontvangen en met welke sterkte.

 

Grtz

Sat87

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast The Digger

Ik zie van alles op Lyngsat.com,maar waar moet je nu op zoeken/drukken om te kijken naar de Foot-prints,etc,etc.

met vr.gr

The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een voorbeeld:

 

Klik in de eerste tabel bij Frequenties: op Atlantic,

Je ziet dan de satellieten van 0.8W Thor2 tot 61.0W Amazonas.

klik op NSS806 (40,5W) en je ziet de frequenties van deze satelliet.

De footprints staan in de een na laatste kolom in blauw weergegeven (hier dus de hemibeam)

Klik en de footprint is zichtbaar.

De 2de footprint is die van europa en deze is zo sterk dat je deze al met een 1.5 meter schotel zonder problemen kunt ontvangen.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dischdriver

@The Digger

 

Origineel bericht van: The Digger
Hallo Dischdriver,

Wat is er zoal nog mogelijk op de C-band en wat kun je zoal nog krijgen dan,en (by the way) hoe hoog staat het bij jou?!?!?!

Mvrgr The Digger

 

Tja Digger wat is er mogelijk als je veel ruimte en vrij zicht heb is er veel mogelijk , waar ik me veel me bezig hou is veelal sats die voor ons eigenlijk in theori niet te ontvangen zijn zoals Thaicom 2&5 op 78.5 Oost de globel beam is vrij gemakkelijk te ontvangen maar de regionale beam is toch al een stuk lastiger om die te ontvangen (foto bijlage) zit toch al gauw op een schotel boven de 3 meter dan heb je nog de Intelsats op 64 & 62 Oost de sw zone en de Paksat op 38 Oost daarvan de north beam dit zijn een paar sats waarvan we eigenlijk geen ontvangst van kunnen hebben omdat we niet in het gebied liggen waar ze uitzenden maar ver daar buiten en toch kietelen sommige sats hiervan af en toe aan de signaalmeter van wel of geen ontvangst,ben nu met een cassegrain schotel van 3.00 meter aan het op bouwen deze schotel werk met een reflector waar normaal de lnb zit (foto bijlage)van de reflector en feedhorn wil hier eens mee gaan stoeien , en hoe hoog staat het bij mij, de schotel met mast is ruim 4 meter hoog maar denk dat je wat anders bedoeld :D C band is best mooi en interesant maar je heb wel een wat grotere schotel nodig en ontvangers die dit ontvangen kunnen .

 

Mvg Dischdriver

post-16682-1318259767,6_thumb.jpg

post-16682-1318259767,6359_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...