Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is het voordeel van de 7000 tov de 800. De 800 heeft als voordeel dat die HD aankan en de 7000 niet. Dus misschien wil ik gaan overstappen naar de 800 maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie. Want volgens mij kan de 800 bijna alles wat de 7000 ook kan. Er zit een USB op de 800 dus die kan waarschijnlijk ook meerdere images? Tevens kan ie opnemen via NAS. Maar stel dat ik de 800 koop wat kan ik dan niet wat met de 7000 wel kan. Ik kan zo niets bedenken. Zie ik iets over het hoofd?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

Het enige nadeeltje van de DM800 is dat er Enigma-2 op draait. Enigma-2 heeft momenteel nog niet zoveel uitgebreide plugins etc... Dat is (zover) ik overzie het enige nadeel wat spoedig achterhaald zal zijn.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Plugin die ik veel gebruik is RSS reader en de CCAM info oid. (Die laatste is trouwens een PP panel). En natuurlijk de uitgebreide EPG maar ik neem aan dat die wel werken.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Gast pieterg
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Het enige nadeeltje van de DM800 is dat er Enigma-2 op draait. Enigma-2 heeft momenteel nog niet zoveel uitgebreide plugins etc... Dat is (zover) ik overzie het enige nadeel wat spoedig achterhaald zal zijn.

Volgens mij heeft e2 momenteel al meer plugins dan e1
Geplaatst:

Is DreamDVD al voor e2? Verder ipv gSUB natuurlijk 2Sub2Lang maar dat is geen punt. Tja het zal kwestie van tijd zijn nu dat enigma2 er komt voor dm800 (en 8000)

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

Een voordeel van de 7000 is dat hij twee kaartlezers heeft, in tegenstelling tot de dm800 die er maar 1 heeft.

Een tweede voordeel is de leeftijd: zo ongeveer alle bugs en eigenaardigheden van de 7000 zijn bekend, inclusief workarounds. De 7000 heeft zich al bewezen, de 800 begint nog maar net.

- Ruud

Gast pieterg
Geplaatst:
Origineel bericht van: dolphs
Is DreamDVD al voor e2?

dvdplayer plugin, die het minstens zo goed doet

Citaat:

Verder ipv gSUB natuurlijk 2Sub2Lang maar dat is geen punt.

beter nog, native support voor dvb subtitles en txt subtitles

Citaat:

Tja het zal kwestie van tijd zijn nu dat enigma2 er komt voor dm800 (en 8000)

Heb jij wat gemist de afgelopen weken?
Geplaatst:

Tja, E2 heeft al meer plugins als E1. Dit nadeel is dus al snel achterhaald... Alleen blijft kwa plugins nog over dat misschien je favoriete plugin er (nog) niet bij zit -of- anders werkt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast pieterg
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg

Citaat:

Tja het zal kwestie van tijd zijn nu dat enigma2 er komt voor dm800 (en 8000)

Heb jij wat gemist de afgelopen weken?

laat maar, volgens mij las ik je opmerking met de comma op de verkeerde plaats wink
Geplaatst:

Ik dacht ook begrepen te hebben dat je ook meerdere zenders tegelijk kan opnemen op een zelfde transponder.

Kunnen de 800 bezitters dit bevestigen ?

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:

Zou het niet mogelijk zijn om enigma 2 te maken voor de andere dreamboxen.

Misschien is er toch een foefje om de oude dreambox hdtv geschikt te maken, maar wilt dream dit niet laten zien, anders missen ze inkomsten.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

1. Enigma2 is niet nodig voor HDTV

2. De hardware van de oudere boxen is simpelweg niet geschikt voor HDTV (geen DVB-S2 tuner, geen MPEG4 decoder)

In principe zou je Enigma1 ook op een DM800 moeten kunnen draaien, en daarmee dan ook HD programma's kunnen ontvangen.

- Ruud

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen