Ga naar inhoud


[all] wat is het verschil tussen een Dreambox 800 en een 8000 ?


Boerenjong

Aanbevolen berichten

Gast WanWizard

Allebei gelijk. Ja, het is inderdaad de CPU die de decodering doet, en ja, het gebeurd niet in software maar in hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik wel eens zou willen weten is of de DM-800 of de DM-8000 het voor mekaar krijgen om MKV-bestanden waarin een als x264 geencodeerde 1080P HD-film is verpakt vloeiend af te spelen.

 

Ik bedoel, heb je voor het geld van een DM-8000 ook een state-of-the-art mediaspeler, of is het toch gewoon (alleen) een mooie satelietontvanger?

 

Is er iemand die hierover al een uitspraak kan en durft te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Origineel bericht van: Erik Slagter
Alleen de allersnelste/nieuwste desktop/server processoren kunnen Full HD decoderen in realtime. Laat staan een settopbox processortje...
Fout! Het is wel degelijk de processor (op 300Mhz) van de dreambox die het signaal decodeert. Dit is echter geen gewone processor zoals je vindt in je pc, maar eentje die hardwarematig MPEG1,2 en 4 kan decoderen.


Dat is nog steeds niet de processor, niet het deel dat de machinecode-instructies uitvoert tenminste. Deze processoren hebben een stuk "ingebouwde chipset" en daarin zit de hardware decodering.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ripperman
Wat ik wel eens zou willen weten is of de DM-800 of de DM-8000 het voor mekaar krijgen om MKV-bestanden waarin een als x264 geencodeerde 1080P HD-film is verpakt vloeiend af te spelen.

Ik bedoel, heb je voor het geld van een DM-8000 ook een state-of-the-art mediaspeler, of is het toch gewoon (alleen) een mooie satelietontvanger?

Is er iemand die hierover al een uitspraak kan en durft te doen?


De kans dat-ie MKV zal kunnen uitpakken lijkt me klein. Maar transport streams wel. Dus als je mkv omzet naar transport stream, kan hij het zeer waarschijnlijk prima afspelen. Of-ie ook snel genoeg is voor progressief, dat moeten we even afwachten. Anders koop je daar een PS3 voor LOL.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...