Ga naar inhoud


[all] wat is het verschil tussen een Dreambox 800 en een 8000 ?


Boerenjong

Aanbevolen berichten


Ik dacht dat de 8000 4 tuner slots had maar dat zie ik in specs niet meer terug, zou jammer zijn want daar zit ik op te wachten omdat ik veel opneem is een derde sat tuner niet overbodig, de vierde zou dan dvb-t zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik dacht dat de 8000 4 tuner slots had maar dat zie ik in specs niet meer terug, zou jammer zijn want daar zit ik op te wachten omdat ik veel opneem is een derde sat tuner niet overbodig, de vierde zou dan dvb-t zijn.

Als ik de specs lees, zie ik twee vaste dvb-s2 tuners en twee extra slots voor dvb-s/t/c. Dat zijn er in totaal 4, waarbij je alleen bij satelliet ook echt tot 4 tuners komt. Bij kabel of ether kom je tot 2 omdat die dvb-s2 niet pluggable zijn.

Volgens mij kom je dus tot 3 sat tuners door 1 dvb-s erin te plugggen. Of zie ik het verkeerd?

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil is dat er van de DM8000 OFFICIEEL nog geen specificaties beschikbaar zijn.

Het verschil is dus ook dat er over de DM800 van alles bekend is en er over de 8000 alleen maar gespeculeerd wordt.

Dat maakt deze discussies verder meteen zinloos.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste nieuws is dat de DM8000 wederom gepresenteerd zal worden op ANGA2008.

 

Specificaties worden gegeven als:

Linux operating system

modular exchangeable tuners

OLE displays

USB interfaces

SATA interface

DVI output

4 CI slots

2 DVB S2 tuners

2 sockets for additional tuners

upgradedable voor DVD player or recorder.

 

(BRON Official ANGA Cable Publication http://www.broadbandtvnews.com/)

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit hier net als Neptunus OOK te wachten op de 8000 om exact dezelfde reden: 4 tuners. Ik heb nu een 7025 en bijna dagelijks bots ik op de beperkingen met 2 tuners bij het opnemen op de harddisk.

 

Dat de 8000 er dus maar snel komt!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gehoord dat de decodering van het HD signaal bij de 800 softwarematig gebeurd en bij de 8000 hardwarematig.

Klopt dit verhaal?

 

In de spec's gebeurd dit op papier bij beide ontvangers hardwarematig, maar toch schijnt dat niet helemaal waar te zijn.

 

Broodje aap???

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Ik heb gehoord dat de decodering van het HD signaal bij de 800 softwarematig gebeurd en bij de 8000 hardwarematig.
Klopt dit verhaal?

In de spec's gebeurd dit op papier bij beide ontvangers hardwarematig, maar toch schijnt dat niet helemaal waar te zijn.

Broodje aap???


Typisch geval van broodje aap. Alleen de allersnelste/nieuwste desktop/server processoren kunnen Full HD decoderen in realtime. Laat staan een settopbox processortje...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Alleen de allersnelste/nieuwste desktop/server processoren kunnen Full HD decoderen in realtime. Laat staan een settopbox processortje...
Fout! Het is wel degelijk de processor (op 300Mhz) van de dreambox die het signaal decodeert. Dit is echter geen gewone processor zoals je vindt in je pc, maar eentje die hardwarematig MPEG1,2 en 4 kan decoderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...