Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb op het board van Dream zelf met wat zoeken een oplossing gevonden voor het doorboot en tuning failed probleem. Kopieer de file in bijlage naar:

/lib/modules/<kernelversion>/extra

Verwijder de file alps_bsbe2.ko en hernoem daarna de gecopieerde file naar alps_bsbe2.ko

Doe dan een reboot... en voilà...

 

Laat weten of het lukt. Bij mij is het probleem weg...

Als je op een bepaald moment drivers update, vergeet niet deze terug in de plaats te zetten voordat je een reboot doet.

 

Krediet gaat naar "Antivirus" die de Alps driver heeft bewerkt.

 


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hallo,

 

Vreemd, wat ik ook doe, alleen met de Pli van 16/05 heb ik

geen last van het reboot probleem, installeer ik een andere

(recentere) versie van Pli of Gemini dan wordt ik geconfronteerd

met het feit dat hij blijft "hangen" in de bootsequence.

 

Oplossing is natuurlijk om te blijven werken met de image

van 16/05, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.

 

Weten sommigen of er al vorderingen zijn wat betreft het verhelpen van deze "bug" ?

 

Marinus.

Geplaatst:

wat ik wil vragen met je booten krijg je ook in het display te zien error en dan maar weer een half uur wachten

Geplaatst:

Voor zover ik weet geen error in display, in beeld booting met een voortschrijdende indicatorbalk.... dan wordt de oled donker tot

na een aantal seconden weer booting in beeld verschijnt met de indicatorbalk die weer vanaf hetzelfde punt begint te lopen totdat

de oled weer donker wordt enz.....enz.....enz....enz.

 

Hij start af en toe wel door, na de volgende handelingen....

 

Ik geef in telnet een rebootcommando ( is beter dan elke keer

de stekker eruit trekken), daarna houd ik de aan/uit knop ingedrukt

tot stop in beeld komt, laat de aan/uit knop los om hem daarna weer 1x in te drukken waarna de box weer opnieuw opstart... met

een beetje "geluk" loopt hij dan wel door.

 

Marinus.

Geplaatst:

Raar allemaal.... Bij mij werkt die oplossing wel, behalve na een uurtje of 3 kijken. Ik veronderstel dat de tuner dan te warm wordt en daardoor die handgesoldeerde modificatie die op de eerste modellen zit loskomt of zo... Het lijkt er in ieder geval op dat de eerste serie DM-800's behoorlijke tunerproblemen heeft die met de (nogal amateuristisch) bijgesoldeerde componeneten niet opgelost zijn...

Dit heeft Dream toch wel echt slecht gemanaged!!! Bij mij gaat ie hoe dan ook terug naar de winkel....

Geplaatst:

Nou, ik heb ook het probleem dat hij niet wil booten. Enige optie ook bij mij is de PLI erin en dan niet updaten. Doe ik wel een update, dan ook niet meer aan de gang te krijgen. Gemini werkt al helemaal niet.

 

Erg jammer, want zonder de update is Eurosport HD ook niet aan de gang te krijgen.

 

ZIjn er nog verdere ontwikkelingen die dit probleem gaan oplossen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: rai
Nou, ik heb ook het probleem dat hij niet wil booten. Enige optie ook bij mij is de PLI erin en dan niet updaten. Doe ik wel een update, dan ook niet meer aan de gang te krijgen. Gemini werkt al helemaal niet.

Erg jammer, want zonder de update is Eurosport HD ook niet aan de gang te krijgen.

ZIjn er nog verdere ontwikkelingen die dit probleem gaan oplossen?


Ik heb een ticket bij DReam geopend hierover:

Ik moet de Box terugsturen voor reparatie. We kunnen ervan uitgaan dat het dus echt wel een hardware probleem is dat niet met een driver of software update te behelpen valt...
Geplaatst:
Origineel bericht van: pindakaas
Ook bij mij is het probleem van booten over. Een half uur wachten na na het uitschakelen van de voeding blijft uiteraard. Heeft elke DB800 dit?


Bij mijn 800 moet ik maar een paar minuten wachten.
Geplaatst:

Heb ook een ticket geopend bij Dream voor het reboot probleem,

kreeg vandaag volgend antwoord:

 

Flash het image met Dreamup 1.3.3.1 dit hersteld nl. de 2nd stage bootloader.

 

Heb daarna de Gemini 3.50 geflashed via dreamup en warempel,

hij reboot weer bij mij !!

 

Wellicht voor meer gebruikers de oplossing....

 

Marinus.

 

Geplaatst:

ik heb zaterdag de box omgeruild met de demo uit de winkel

echt superservice %$$#%^#%$#%$^#^%#%$ echt klasse

box die ik nu heb doet het zoals het hoort

blij toe dat ik hem bij een nl dealer heb gekocht

 

dus mijn probleem is opgelost

 

 

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...