Ga naar inhoud


[800] Oplossing voor door boot probleem


delto95

Aanbevolen berichten

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik eraan denk om het apparaat helemaal terug te sturen...

Ik heb niet alleen dit probleem, daar is wel overheen te komen; is alleen lastig soms, als het niet uitkomt moet je soms wachten tot ie weer door boot. Bij mij blijft tot nu toe dat wachten.

Alleen, wat vervelender is; ik heb een tuner-probleem, wat hier in een ander draadje loopt.

Na 5 minuten doet de tuner niets meer; is alle signaal compleet verdwenen.

 

Dus waarschijnlijk ga ik gebruik maken van de mogelijkheid om binnen 2 weken terug te sturen en de koop te ontbinden.

Dat is echt geen doen!

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik snap al die problemen niet, volgens mij veel onkunde van gebruikers. Ik heb er hier al één vanaf dag 1, en die loopt gewoon goed.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het ooit eerder meegemaakt dan? Een tuner, die na elke 5 minuten ontvangst stopt met werken? Of het nu met scannen is of met afspelen; SD of HD, welke satelliet dan ook, welke firmware dan ook, welke drivers dan ook (heb verschillende alps-drivers geprobeerd).

Die is gewoon niet goed, lijkt me...

Ik ben misschien geen echte Dream-expert, maar ik heb ruim voldoende ervaring met PC's en netwerken in het algemeen, en met o.a. mijn huidige 7020, om te zeggen dat dat echt geen onkunde meer is...

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb af en toe dezelfde gedachte, ik weet toch best iets van dreamboxen denk ik, maar als het apparaat gewoon vastloopt terwijl je tv aan het kijken bent, dat vind ik toch niet normaal. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder logging of andere info kun je eigenlijk niks.

 

Als de box een keer loopt start dan eens een telnetsessie naar de box.

Geef dan onderstaande opdrachten:

 

init 4 (enter)

enigma2 (enter)

 

Bij de 1e opdracht zal enigma gekilled worden, bij de 2 zal enigma opnieuw starten. Laat dan de output lopen in een telnetsessie en post de laatste output op het moment dat de box weer hangt. Bij een crash wordt er een log op HD weggeschreven.

Met dit soort info kunnen sommige mensen wat, anders is het maar raden wat er fout gaat, en vaak blijkt telkens opnieuw dat mensen vaak zelf dingen fout doen, vandaar mijn bovenstaande opmerking.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je het "boot" probleem of het "tuner werkt niet" probleem?

Hoewel ze waarschijnlijk allebei aan de tuner toe te schrijven zijn.

Dat wil ik eerst inderdaad nog even testen; als de tuner dan wel werkt, is het iets wat softwarematig opgelost kan worden.

Meld ik nog even; ik geef het niet HEEL veel kans, omdat ik alle circulerende firmwares en versies geprobeert heb tot nu toe.

 

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ,,ik bedoel eigenlijk had je ook problemen toen hij recht uit de doos kwam ,,

zonder dat er een alternatieve image op is geplaatst,,

want inderdaad ik denk dat het software is,,

dat er mischien ergens wat blijft hangen van een bepaalde image wat dan vervelend gaat doen ,,

vroeger moest er op de 7000 wel eens een erase image gedraait worden om de flash echt leeg te maken,,

ik weet niet hoe dat nu op de 800 is,,

maar wat Henksat zegt zou daar wel helderheid in kunnen bieden,,

grtss pipokoeie

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pipokoeie
vroeger moest er op de 7000 wel eens een erase image gedraait worden om de flash echt leeg te maken,,
ik weet niet hoe dat nu op de 800 is


Dat bestaat niet voor de 800, is ook niet nodig. Een nieuwe flash maakt je box echt helemaal clean.
Ook softwarematig en qua drivers is de 800 nog niet helemaal "af", voor een goed resultaat gebruik daarom altijd een zeer recente image en doe regelmatig een softwareupdate om altijd voorzien te zijn van de laatste drivers. Op deze manier draait de 800 hier heel behoorlijk, zelfs goed te noemen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ,, een hobby box dus,,

maar kijk via telnet wat er gebeurd,, en plaats hier wat er fout gaat,,

daar hebben de image bouwers wat aan,,

ik flash trouwens ook altijd via dreamup en een nulmodemkabel,,

zonder netwerk,,

gaat wel een stuk trager maar ik heb nooit dat het dan fout gaat,

is maar een tip,,

grtss pipokoeie,

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pipokoeie

ik flash trouwens ook altijd via dreamup en een nulmodemkabel,,
zonder netwerk,,
gaat wel een stuk trager maar ik heb nooit dat het dan fout gaat,
is maar een tip,,


Mag wel, maar heeft helemaal geen zin. Duurt onnodig lang en is dus nergens voor nodig.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt denk ik zonder netwerk flashen?

duurt inderdaad lang,,

maar ik heb in het verleden regematig met de snelle manier een box zodanig onderuit gehaald dat er niks anders meer opzat als flashen zonder netwerk,,

maar goed ,,ik geef alleen maar aan wat bij mij hier altijd goed gaat,,

ik zou ook terug gaan naar de image van Dream,, dan een transponder scan doen en kijken of hij dan nog uitvalt,,

gtss pipokoeie

 

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pipokoeie
ik bedoel eigenlijk had je ook problemen toen hij recht uit de doos kwam zonder dat er een alternatieve image op is geplaatst


Dat ga ik vanavond nog testen; ik heb het originele firmware al van de site van Dream gedownload.

Kijk, zoals gezegd... een boot-probleem kan ik wel mee leven.

Maar als telkens na een paar minuten kijken (of iets anders doen als kanalen scannen dus) op het apparaat het signaal van de antenne "blokkeert" of iets dergelijks (kenmerken: 1. zenders worden zwart 2. bij scannen van kanalen stopt de teller van gevonden kanalen en 3. hij geeft meldingen als "Afstemmen mislukt!", "Geen data op transponder" en "Time out reading PAT").
De signaal metertjes vallen allemaal terug naar nul en als ik het menu Signaal zoeken inga loopt ie helemaal vast.
Dit is een gebrek aan de alps-tuner.
En niet na 3 uur kijken, maar binnen 5 minuten!
Ik heb de rondcirculerende drivers allemaal geprobeerd en heb de Gemini van dit weekend er nu opstaan (is toch echt de recentste).
Als dit probleem met de alps-tuner nu vanavond ook bij de originele firmware geconstateerd wordt, dan gaat ie gewoon terug.
Ik mag hem binnen 2 weken, zonder opgaaf van reden, retourneren.
Eerlijk gezegd baal ik er wel van, maar dan proberen we het over een tijd gewoon nog een keer, na de volgende lichting producten.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: likus
Origineel bericht van: pipokoeie
ik bedoel eigenlijk had je ook problemen toen hij recht uit de doos kwam zonder dat er een alternatieve image op is geplaatst


Dat ga ik vanavond nog testen; ik heb het originele firmware al van de site van Dream gedownload.

Kijk, zoals gezegd... een boot-probleem kan ik wel mee leven.

Maar als telkens na een paar minuten kijken (of iets anders doen als kanalen scannen dus) op het apparaat het signaal van de antenne "blokkeert" of iets dergelijks (kenmerken: 1. zenders worden zwart 2. bij scannen van kanalen stopt de teller van gevonden kanalen en 3. hij geeft meldingen als "Afstemmen mislukt!", "Geen data op transponder" en "Time out reading PAT").
De signaal metertjes vallen allemaal terug naar nul en als ik het menu Signaal zoeken inga loopt ie helemaal vast.
Dit is een gebrek aan de alps-tuner.
En niet na 3 uur kijken, maar binnen 5 minuten!
Ik heb de rondcirculerende drivers allemaal geprobeerd en heb de Gemini van dit weekend er nu opstaan (is toch echt de recentste).
Als dit probleem met de alps-tuner nu vanavond ook bij de originele firmware geconstateerd wordt, dan gaat ie gewoon terug.
Ik mag hem binnen 2 weken, zonder opgaaf van reden, retourneren.
Eerlijk gezegd baal ik er wel van, maar dan proberen we het over een tijd gewoon nog een keer, na de volgende lichting producten.



Ik had ook die tuner problemen. Box binnengebracht bij m'n lokale dealer. Na een week had ik hem terug, met wat extra onderdeeltjes die aan de tuner door dream waren bijgesoldeerd. Sindsdien zo goed als geen problemen meer....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je niet bang bent op hem eens open te doen zou ik ook eens checken of de tuner wel goed zit ?

Misschien eens terug aandrukken om slecht contact uit te sluiten ?

 

Eerlijk gezegd zit de tuner bij de 600 véél vaster dan die in de 800.

 

Ben benieuwd of je straks nog problemen hebt met de originele firm !

 

Succes

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...