Ga naar inhoud


[800] Oplossing voor door boot probleem


delto95

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pipokoeie
je bedoelt denk ik zonder netwerk flashen?
duurt inderdaad lang,,
maar ik heb in het verleden regematig met de snelle manier een box zodanig onderuit gehaald dat er niks anders meer opzat als flashen zonder netwerk,,


De kans dat er wat mis gaat (bijvoorbeeld dat de stroom uitvalt, of iemand over de kabel struikelt) is bij het flashen via compoort veel groter dan via het netwerk.

Maar eigenlijk hoef je nergens bang voor te zijn, de nieuwere dreamboxen (vanaf de 7020) hebben een niet te wissen 1st stage bootloader, dus je kunt ze niet verprutsen door iets verkeerd te doen tijdens flashen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om ook even dit draadje af te maken...

 

Ik heb deze week een nieuw (intern) tuner-kaartje in de Dreambox 800 gezet en de oude teruggestuurd.

Al mijn problemen zijn hierdoor opgelost en (ongeacht het image) hij boot telkens goed sindsdien.

Ik heb er al 3 images op gehad en een keer of 15 gereboot; alles in orde en dus ook geen vastlopers meer. smile

 

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Ik had ook die tuner problemen. Box binnengebracht bij m'n lokale dealer. Na een week had ik hem terug, met wat extra onderdeeltjes die aan de tuner door dream waren bijgesoldeerd. Sindsdien zo goed als geen problemen meer....

 

Weet iemand welke componenten er bij zijn gezet of vervangen, eventueel ook welke waarden en waar deze zich op de print bevinden?

 

Altijd handig om te weten. wink

Groet

Gerard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik meldt me even met het boot probleem, dreambox vandaag binnengekregen, goed dat dit draadje er is dan ben ik niet de enige met dit probleem.

 

Er wordt hier gemeld dat nabilo dit probleem niet heeft, dan ga ik deze maar proberen... totdat het probleem is opgelost.

 

Met het originele image 2x geboot had ik er volgens mij geen last van?

 

groeten

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simean, bij mij is het boot probleem ook opgelost door Nabilo erop te zetten Thanks!

 

(was trouwens het pli image wat erop stond met het reboot probleem, was te laat om me post te editten)

 

gr.

nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nvl
@Simean, bij mij is het boot probleem ook opgelost door Nabilo erop te zetten Thanks!

(was trouwens het pli image wat erop stond met het reboot probleem, was te laat om me post te editten)

gr.
nvl


Ik ben benieuwd wanneer PLi een up to date versie online gaat zetten..
Ik heb ondertussen de nieuwe gemini 3.6 erop en die werkt ook uitstekend !
Toch wil ik graag terug PLi draaien, lekker vertrouwd i guess.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Simean
Origineel bericht van: nvl
@Simean, bij mij is het boot probleem ook opgelost door Nabilo erop te zetten Thanks!

(was trouwens het pli image wat erop stond met het reboot probleem, was te laat om me post te editten)

gr.
nvl


Ik ben benieuwd wanneer PLi een up to date versie online gaat zetten..
Ik heb ondertussen de nieuwe gemini 3.6 erop en die werkt ook uitstekend !
Toch wil ik graag terug PLi draaien, lekker vertrouwd i guess.


Het lijkt dus een softwarematig probleem te zijn ...

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn box boot goed geen problemen mee .enige wat ik heb als ik bv de stekker er achter uit trek en dan er meteen weer achterin doet hij niks dan is hij echt dood minutje of zo wachten dan start i wel op .en bij het inzetten firmware via sireel dan og blijft hangen bij checksum of geef bij de ronalld image aan dat i te groot is .via netwerk geen problemen .

 

maar boot goed op loopt goed met gemini 3.6 rotating enige misser nog goeie nl rotating settings list . heb er nu een italiaan opgezet vertaald en beetje nl aangepast maar mis mn picard settings voor mn dm800

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: nvl
Origineel bericht van: Simean
Origineel bericht van: nvl
@Simean, bij mij is het boot probleem ook opgelost door Nabilo erop te zetten Thanks!

(was trouwens het pli image wat erop stond met het reboot probleem, was te laat om me post te editten)

gr.
nvl


Ik ben benieuwd wanneer PLi een up to date versie online gaat zetten..
Ik heb ondertussen de nieuwe gemini 3.6 erop en die werkt ook uitstekend !
Toch wil ik graag terug PLi draaien, lekker vertrouwd i guess.


Het lijkt dus een softwarematig probleem te zijn ...


Helaas met pli-enigma2-jade-dm800-20080718-5335 deze nieuwe Pli is bij bij het boot probleem nog steeds aanwezig. frown

NabiloBlackHole en gemini2-360 hebben dit blijkbaar kunnen fixen.

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nvl
Helaas met pli-enigma2-jade-dm800-20080718-5335 deze nieuwe Pli is bij bij het boot probleem nog steeds aanwezig. frown

NabiloBlackHole en gemini2-360 hebben dit blijkbaar kunnen fixen.


Ik heb nu pli-enigma2-jade-dm800-20080718-5335 in mijn box gezet m.b.v. DreamUp v1.3.3.1 (En dus niet via de stopmode)
en nu heb ik geen boot problemen meer.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...